• Cerazette szedése 44 éves kortól

        Legfrissebb cikkek a témában
         
        Gyakori kérdések

        Tisztelt Doktor Úr! 44 éves vagyok, 3 hete voltam nőgyógyásznál, a citológia p1 lett. Hosszú, 9 napos menstruációim vannak, 2-3 napig bő vérzéssel. Az életminőségemet rontja ez, illetve a munkámban is zavaró (terepre is járok, helyszíni szemléket tartani, építésügyben dolgozom). Alig van 3 hetem vérzés nélkül, pontosabban nincs is, mert a ciklusaim 25 naposak. Az orvos a méhen belüli hormonadagoló spirált javasolja, de én attól nagyon idegenkedek, mivel szülni se szültem és kényes is vagyok, ez a mostani nőgyógyászati vizsgálat is sok panaszt okozott, vérzett a méhszájam mintavételkor és a menstruációm is rosszabb volt még a szokásosnál is. Most 3 hónapra kiegyeztünk abban, hogy szedek Cerazett-et, aztán felteszi a spirált, ha megbarátkozom a gondolattal. Én inkább a tablettát szeretném szedni, azt szeretném megtudni, hogy pár évig még szedhetném-e a Cerazett-et folyamatosan. Már szedtem 4-5 évig, akkor nem okozott panaszt. Egy éve abbahagytam, de megint ugyanúgy ellehetetleníti az életemet a sok vérzés. A trombózis kockázata és a máj igénybevétele miatt se javasolja az orvosom a tablettát. Én sok helyen olvasom, hogy a Cerazette, mivel csak progeszteront tartalmaz, ezért akár 50 éves korig is szedhető. Kérem legyen kedves segíteni, Önnek mi erről a véleménye, hogy ebben a korban milyen kockázati tényezővel járna, ha szedném még pár évig a Cerazett-et. Az életminőségem teljesen jó volt, amíg szedtem. Válaszát várom és köszönöm! Tisztelettel: Tóthné

        Dr. Pétervári László válasza a Egyéb témában

        A leírt fogamzásgátlót lehet alkalmazni akár 50 éves korig is. A trombózis kockázat nagyobb a fogamzásgátló tablettát szedőknél, mint a nem szedőknél. A csak progeszteront tartalmazó tablettát szedőknél, így az alkalmazott készítményt szedők esetében alacsonyabbnak tartják a kockázatot, mint az ösztrogént is tartalmazó (kombinált) tablettát szedőknél. Korábban már alkalmazta probléma mentesen,bizonyosan most sem okoz problémát.

        Figyelem! A válasz nem helyettesíti az orvosi vizsgálatot, diagnózist és terápiát. A kérdésben megfogalmazottakért portálunk nem vállal felelősséget.

        Kérdés: 2017. március 17., 08:30; Megválaszolva: 2017. március 19., 21:45

      • Kérdések és válaszok a témakörben:
        Tisztelt Doktor Úr! Jelenleg 26 hetes kismama vagyok, és terhességem 20. hetétől hasmenésem van. A hasmenésem erős felhasi görcsökkel kezdődik, hangos bélmozgásokkal ("kluttyogás"), majd naponta kb 4-szer (éjjel sosem!) vizes/ erősen lágy...
        Tisztelt Dr. Úr. Elnézést hogy levelemmel zavarom, édesanyám cukorbetegsége miatt próbálok informálódni, hogy segítení tudjak neki. Van benne pár kérdés, amire keresem a választ. Ezt szeretném Öntől megkérdezni: Édesanyám: 54 éves -...
        Tisztelt Doktor Úr! 2017.12.11-én rectosigma rezekció történt sebészeti intézetben. Szövettan: Adenocarcinoma exulceratum intestini crassi, G3, pT3, pN2b, (17/32 nyirokcsomó). Nem igazán értem ezeknek a számoknak a jelentését. 2018.01.15-én...
        Üdvözlöm! 3 éve kezdődött a jobb lábszáramon hátul a fájdalom! Ez olyan, mintha az izom görcsbe rándulna és nem állandó a helye ahol fáj, de mindíg a jobb lábdzáramon hátul, hol lent hol fent hol középen. Ilyenkor mozgatnom kell a lábam...
        Hisztamin intolerancia labor vizsgálatom eredménye 14,4 lett., alig az alsó határ felett. A vizsgálatot azért kértem, mert a laktoz és glutén intolerancis diétam mellett több, mint fél éve erősödő olyan allergiás reakcióim jelentkeznek, mint...
        Tisztelt Doktor Úr/Nő! Azt szeretném megtudni,hogy a combomat a térdemig hidegebbnek érzem a bal lábamon mint a jobbon,és mintha kicsit zsibbadna,ezt okozhatja-e a porckorongsérvem?Vagy más oka lehet?
        Tisztelt Doktor Úr! Két napja szedem a Savulin nevű tablettát, mert a felfázásom nem múlt el a Morual nevű készítménytől és hurutosan is igen erősen köhögni kezdtem. Fehér és zöld köpet is jelentkezett. A Savulin-t a Morual után 3 nappal...
        Kedves Doktornő! A problémám a következő volna: viszonylag kis mennyiségű alkohol (egy kupica pálinka és egy pohár bor) hatására másnapra nazális lesz a hangom. Mintha valami eldugulna a fejemben. Azt szeretném megkérdezni, hogy ez Ön...
        Tisztelt Szakértő 2017. 08.17. én kerültem kórházba nyelőcső varix vérzéssel, amit elláttak, 7db gyűrű felhelyezésével. Utána néhány héttel befeküdtem a kórházba, ahol végstádiumú májchirrosist állapítottak meg (fibroscan...
        Tisztelt Doktor úr/nő! A problémám elég összetett. Kezdődött úgy, hogy fájt a kezem- kézfejem, illetve ujjaim. Majd folytatódott az egész karomra kiterjedve. Illetve fájt a hátam is. Mindez csak a bal oldalon. Azóta ezek megszűntek, nem...