• Mitől fájdogálhat a hasam lassan egy éve?

        Legfrissebb cikkek a témában
         
        Gyakori kérdések

        Lassan egy éve fájdogál a hasam, van hogy egy bizonyos pontban szúródik, aztán pár nap múlva elmúlik, és megmarad egy "alapszintű" fájdalom, ha benyomom a hasam, olyasmi mintha feszülne a belem. Voltam ultrahang vizsgálaton, vérvizsgálaton, nem találtak semmit. Volt gyomortükrözésem, ott refluxot állapítottak meg, arra kaptam savcsökkentőt, de mindig szedem be, mert nem szokott égni a gyomrom, illetve kaptam homeopátiás nyugtató szereket, miszerint "stressz alapú" a fájdalom. Lázam nincs, hasmenésem sem, a székletem normális, talán színben más, olyan világos barnás-picit barnás, illetve néha találok benne vért, de az szerintem az aranyerem miatt van. (Ezt onnan veszem, mert ahogy szoktam törölni, felfedezek benne egy pici vért.), illetve lepedékes a nyelvem, vékony rétegben, de azért még láthatóan. Ez mi miatt lehet? Életvitelemről annyit, hogy elég sok finomított cukrot fogyasztok, és kevés rostot. Próbáltam kb 2 hétig rostdúsan étkezni, de nem jött be változás, csupán a székletem lett puhább. Különféle probiotikumokat is kipróbáltam, nem volt változás. A cukorfogyasztást kellene csökkentenem?

        Dr. Plósz János válasza a hasi fájdalom témában

        A panasz irritabilis bél szindrómának megfelelhet. Irritábilis bél szindrómában a bél kóros motilitása, a bélflóra megváltozása illetve a bél beidegzésének kóros volta okozza a panaszokat. Javulás főként az életmódi változtatásoktól várható: gyakori, rendszeres, nyugodt, kis étkezések tartása, pre- és probiotikum legalább 1 hónapos, akár kombinált használata, rendszeres testmozgás, a stresz megfelelő feldolgozása. A túlzott mennyiségű finomított cukor fogyasztása tényleg provokálhatja a panaszokat, ellenben a rostmennyiség fokozatosan emelt mennyiségben segíthet a rendeződésben.

        Figyelem! A válasz nem helyettesíti az orvosi vizsgálatot, diagnózist és terápiát. A kérdésben megfogalmazottakért portálunk nem vállal felelősséget.

        Dr. Plósz János
        belgyógyász, gasztroenterológus Tőle szeretnék kérdezni

        Dr. Plósz János

        Kérdés: 2017. február 16., 15:00; Megválaszolva: 2017. február 18., 19:18

      • Kérdések és válaszok a témakörben:
        Tisztekt Dr Úr Olyan tüneteim vannak, amikkel nem tudom kihez is fordulhatok. Első tünet amikor is egésznap teltség érzés van a gyomromban. Majd következő napon már apró nyilalások vannak a vékonybélnél itt ott étel, ital fogyasztásakor,...
        Kedves Dr. Molnár Dóra! Anyukám labor eredményeiben hónapok óta magas a creatin kináz értéke (312). Megerőltető fizikai tevékenység nem volt. A CKMB érték normális. A háziorvosa nem tanácsol semmit, hogy milyen orvosnál kellene ennek...
        Tisztelt doktor úr! 4 nappal ezelőtt a méhszáj sebemet kezelték és ezután a SILVER-Q hüvelykapszulát kell alkalmaznom 6 napig, majd a Gynoflor hüvelytablettát kell használnom. A problémám az lenne, hogy a nőgyógyásszal nem tudattam, hogy 4...
        Kedves Doktor Úr! Ételintolerancia vizsgálat (vérből) mérsékelt tejallergiát mutatott ki. A vizsgálat bőrgyógyászati problémák miatt volt szükséges. A vizsgálat kazeinre negatív lett, így nem világos számomra, hogy a tej mely...
        Tisztelt Doktor Úr ! Fogamzásgátló tablettát szedek (Lyndinette 20) Egy hónapja kezdtem el szedni, de mellette rendszeresen edzek konditeremben, és KÜLSŐ ARANYEREM keletkezett, nem tudom pontosan, hogy trombotizált aranyérről van-e szó,időként...
        Tisztelt Doktornő! Jó 7-8 hónapja vettem észre, hogy a jobb oldalon, a homlokom csúcsa felett, a hajas fejbőrömön van egy mélyedés, illetve ároknak nevezném, kb 10 centisnek mondanám, íves formájú, onnan fentről a haléntékomig halad...
        Üdvözlöm! Az én panaszaim már évek óta tartanak. A családban van visszeres, szívbeteg és cukorbeteg is. Nálam korábban még szívritmuszavart állapítottak meg és dohányoztam kb 4 évig. Az alábbi tüneteket vettem észre magamon: homályos...
        Üdvözletem. Neurológiàn kaptam egy Betahistin-ratiopharm 24mg tablettàt amiből 2×1et kell beszednem. Viszont a lábaim elkezdtek fàjni így elkezdeném szedni a detralexet is.a kérdésem, hogy a kettő gyógyszer együtt szedhető e?a màsik...
        Olyan kerdesem lenne, hogy a koldokom belseleje nyomasra nagyon faj 3-4napja , ha kohogok is beszur vagy ha tusszpgok. Illetve ha mondjuk hidat akarnek csinalni , ahogy megfeszul is nagyon faj. MITOL lehet ? Komoly a baj ?
        Tisztelt Doktor Ur! 27 hetes kismama vagyok, most készült egy vérvizsgálat, mely szerint a CMV Igg és CMV igm értékem is pozitív. CMV igg: (27 mol) pozitív CMV igm: (29) pozitív Aviditás magas (4 hónapnál régebbi fertőzés) Utolsó...