• szurok széklet, nyaralás, reflux

        Legfrissebb cikkek a témában
         
        Gyakori kérdések

        Üdvözlöm, Jelenleg sri lankai nyaralásomon vagyok. sok csili és stressz miatt refluxos, és szurkos székletet tapasztaltam emiatt sétáltam be kórházba. (már volt korábban ilyen tünetem 2 évvel ezelőtt, akkor meg is tükröztek és reflux volt). most viszont a vérteszt és ekg rendben volt. csak a vér a székletben volt fura az orvosoknak, viszont tükrözni nem tudtak mert várólistás, meg elég nomádok a körülmények. Viszont kaptam gyógyszereket: Pantoprazol 2x1 reggel és este. sucralfát szirup 10ml(1g sucrafate) 3 fő étkezés előtt. ezeket már két napja szedem és nincs már véres szklet. később kaptam még egy bizonyos aciloc 150 nevű gyógyszert (ranitidine) amiből reggel és este étkezés előtt kell szednem. ebből még nem szedtem be, mert azt utólag kaptam a kórháztól. Kérdésem az volna hogy MIT, MIKOR, HOGYAN kellene szednem ezt a három gyógyszert? Illetve frontint szedhetek e ezek mellé? Valamint hogy mi a véleménye az esetről? A tükrözést Magyarországra jövet tervezem megejteni még a héten egy magánorvossal. Köszönöm válaszát! Dániel

        Dr. Plósz János válasza a reflux témában

        Elég a pantoprazol szedése (2x20mg vagy 1x40mg), sem a ranitidin sem a sucralfat nem szükséges mellé (ez utóbbi a panasz első 3-4 napjában még hasznos, de aztán már nem szükséges). Frontin szedhető a savcsökkentők mellett. Valószínűleg nyelőcső vagy gyomor felmaródások okozhatták a panaszt és a széklet megváltozását is ( a klasszikus fekete kenőcsös szurokszéklet emésztett vért jelent a székletben, de gyakran látjuk véres húskészítmények, jelentős mennyiségű vörösbor, belsőségek fogyasztását követően is).

        Figyelem! A válasz nem helyettesíti az orvosi vizsgálatot, diagnózist és terápiát. A kérdésben megfogalmazottakért portálunk nem vállal felelősséget.

        Dr. Plósz János
        belgyógyász, gasztroenterológus Tőle szeretnék kérdezni

        Dr. Plósz János

        Kérdés: 2017. február 13., 12:05; Megválaszolva: 2017. február 13., 17:49

      • Kérdések és válaszok a témakörben:
        Tisztekt Dr Úr Olyan tüneteim vannak, amikkel nem tudom kihez is fordulhatok. Első tünet amikor is egésznap teltség érzés van a gyomromban. Majd következő napon már apró nyilalások vannak a vékonybélnél itt ott étel, ital fogyasztásakor,...
        Kedves Dr. Molnár Dóra! Anyukám labor eredményeiben hónapok óta magas a creatin kináz értéke (312). Megerőltető fizikai tevékenység nem volt. A CKMB érték normális. A háziorvosa nem tanácsol semmit, hogy milyen orvosnál kellene ennek...
        Tisztelt doktor úr! 4 nappal ezelőtt a méhszáj sebemet kezelték és ezután a SILVER-Q hüvelykapszulát kell alkalmaznom 6 napig, majd a Gynoflor hüvelytablettát kell használnom. A problémám az lenne, hogy a nőgyógyásszal nem tudattam, hogy 4...
        Kedves Doktor Úr! Ételintolerancia vizsgálat (vérből) mérsékelt tejallergiát mutatott ki. A vizsgálat bőrgyógyászati problémák miatt volt szükséges. A vizsgálat kazeinre negatív lett, így nem világos számomra, hogy a tej mely...
        Tisztelt Doktor Úr ! Fogamzásgátló tablettát szedek (Lyndinette 20) Egy hónapja kezdtem el szedni, de mellette rendszeresen edzek konditeremben, és KÜLSŐ ARANYEREM keletkezett, nem tudom pontosan, hogy trombotizált aranyérről van-e szó,időként...
        Tisztelt Doktornő! Jó 7-8 hónapja vettem észre, hogy a jobb oldalon, a homlokom csúcsa felett, a hajas fejbőrömön van egy mélyedés, illetve ároknak nevezném, kb 10 centisnek mondanám, íves formájú, onnan fentről a haléntékomig halad...
        Üdvözlöm! Az én panaszaim már évek óta tartanak. A családban van visszeres, szívbeteg és cukorbeteg is. Nálam korábban még szívritmuszavart állapítottak meg és dohányoztam kb 4 évig. Az alábbi tüneteket vettem észre magamon: homályos...
        Üdvözletem. Neurológiàn kaptam egy Betahistin-ratiopharm 24mg tablettàt amiből 2×1et kell beszednem. Viszont a lábaim elkezdtek fàjni így elkezdeném szedni a detralexet is.a kérdésem, hogy a kettő gyógyszer együtt szedhető e?a màsik...
        Olyan kerdesem lenne, hogy a koldokom belseleje nyomasra nagyon faj 3-4napja , ha kohogok is beszur vagy ha tusszpgok. Illetve ha mondjuk hidat akarnek csinalni , ahogy megfeszul is nagyon faj. MITOL lehet ? Komoly a baj ?
        Tisztelt Doktor Ur! 27 hetes kismama vagyok, most készült egy vérvizsgálat, mely szerint a CMV Igg és CMV igm értékem is pozitív. CMV igg: (27 mol) pozitív CMV igm: (29) pozitív Aviditás magas (4 hónapnál régebbi fertőzés) Utolsó...