• SM + antibiotikumtól hasmenés

        Legfrissebb cikkek a témában
         
        Gyakori kérdések

        Üdvözlöm! Szklerózis multiplexes vagyok, melyről 2010 óta tudok. Karácsony tájékán bemerevedtek a lábaim, ezért 2 hete voltam az Uzsoki kórházban kezelesen, 3 napig kaptam solu-medrol infúziót, összesen 3000 mg-ot. A lábam azóta szinte teljesen rendbe jött.Azonban mikor kijöttem a kórházból rá 2 napra megfáztam, azóta is hurutosan köhögök. Háziorvosom e hét kedden írt ki nekem Curam Duo 875 mg/125 mg antibiotikumot, elyxirium thymi compositum köptetöt es nasivint kell használnom.Voltam röntgenen, amely felsö léguti fertözést mutatott ki.Az antibiotikum mellé Probium6+Inulint szedek.A probiotikum ellenére is nagyon megy a hasam.Az elmúlt 2 órában hatszor voltam wc-n, székletem teljesen vízszerű már.A haziorvosomat nem tudom elérni.Mit tudok tenni? A gyomrom folyamatosan kavarog.Az SM-re szedem a Tecfidera (dimetil-fumarát) nevű gyógyszeremet, mely mellé Pantoprazole-Teva 40mg-ot kell szednem a gyomorsavam miatt. Mit tegyek az antibiotikummal? Szedjem továbbra is? Tartok tőle, hogy a hasmenés miatt nagyon le fogok gyengülni.Mikor kell leállnom ilyen esetben az antibiotikummal? Milyen problémám lehet ha leállok vele? Lopediumot lehet bevenni? Mennyi idöt kell kihagyni az egyes gyògyszerek között, ha a Lopediumot is beveszem? Köszönöm a választ!

        Dr. Szanyi Andrea válasza a hasmenés témában

        Kedves Kérdező! Hasmenését nagy valószínűséggel az antibiotikum okozza. Amennyiben nem lázas, a felső légúti hurut tünetei is enyhültek és a hasmenése változatlanul megvan, akkor hagyja abba az antibiotikum szedését. A probiotikum szedését még folytassa és amíg hasmenése van, szedjen Lopediumot.

        Figyelem! A válasz nem helyettesíti az orvosi vizsgálatot, diagnózist és terápiát. A kérdésben megfogalmazottakért portálunk nem vállal felelősséget.

        Dr. Szanyi Andrea
        belgyógyász, háziorvos, geriáter

        Dr. Szanyi Andrea

        Kérdés: 2017. január 19., 12:37; Megválaszolva: 2017. január 21., 07:34

      • Kérdések és válaszok a témakörben:
        Tisztelt Doktornő! A napokban kaptuk meg 10 éves kislányom vérkép eredményeit. Több csillagozott érték is van benne, bár gyermekorvosunk szerint aggodalomra semmi ok, nincs további teendőnk. Azért én nem tudok belenyugodni és szeretném másik...
        Tisztelt Doktor Úr! Jelenleg 26 hetes kismama vagyok, és terhességem 20. hetétől hasmenésem van. A hasmenésem erős felhasi görcsökkel kezdődik, hangos bélmozgásokkal ("kluttyogás"), majd naponta kb 4-szer (éjjel sosem!) vizes/ erősen lágy...
        Tisztelt Dr. Úr. Elnézést hogy levelemmel zavarom, édesanyám cukorbetegsége miatt próbálok informálódni, hogy segítení tudjak neki. Van benne pár kérdés, amire keresem a választ. Ezt szeretném Öntől megkérdezni: Édesanyám: 54 éves -...
        Tisztelt Doktor Úr! 2017.12.11-én rectosigma rezekció történt sebészeti intézetben. Szövettan: Adenocarcinoma exulceratum intestini crassi, G3, pT3, pN2b, (17/32 nyirokcsomó). Nem igazán értem ezeknek a számoknak a jelentését. 2018.01.15-én...
        Üdvözlöm! 3 éve kezdődött a jobb lábszáramon hátul a fájdalom! Ez olyan, mintha az izom görcsbe rándulna és nem állandó a helye ahol fáj, de mindíg a jobb lábdzáramon hátul, hol lent hol fent hol középen. Ilyenkor mozgatnom kell a lábam...
        Hisztamin intolerancia labor vizsgálatom eredménye 14,4 lett., alig az alsó határ felett. A vizsgálatot azért kértem, mert a laktoz és glutén intolerancis diétam mellett több, mint fél éve erősödő olyan allergiás reakcióim jelentkeznek, mint...
        Tisztelt Doktor Úr/Nő! Azt szeretném megtudni,hogy a combomat a térdemig hidegebbnek érzem a bal lábamon mint a jobbon,és mintha kicsit zsibbadna,ezt okozhatja-e a porckorongsérvem?Vagy más oka lehet?
        Tisztelt Doktor Úr! Két napja szedem a Savulin nevű tablettát, mert a felfázásom nem múlt el a Morual nevű készítménytől és hurutosan is igen erősen köhögni kezdtem. Fehér és zöld köpet is jelentkezett. A Savulin-t a Morual után 3 nappal...
        Kedves Doktornő! A problémám a következő volna: viszonylag kis mennyiségű alkohol (egy kupica pálinka és egy pohár bor) hatására másnapra nazális lesz a hangom. Mintha valami eldugulna a fejemben. Azt szeretném megkérdezni, hogy ez Ön...
        Tisztelt Szakértő 2017. 08.17. én kerültem kórházba nyelőcső varix vérzéssel, amit elláttak, 7db gyűrű felhelyezésével. Utána néhány héttel befeküdtem a kórházba, ahol végstádiumú májchirrosist állapítottak meg (fibroscan...