• Görcs

        Legfrissebb cikkek a témában
         
        Gyakori kérdések

        Kedves Doktor úr! Régebben is gyakran megesett, de mióta a lábaimból kioperáltak 1-1 dermatofibrómát, kb.1 hónapja szinte minden reggel arra ébredek, hogy húzza a görcs a bal lábamat. Próbáltam erre 2-3 Varixinal tablettát szedni, ezen felül esténként bedörzsöltem Venoruton géllel. Ez hathatott is, de csak annyira, hogy másnap reggel nem a bal,de a jobb lábamat húzta a görcs. Szeretném kérni az Ön véleményét, mit tehetnék, hogy ez a kellemetlen érzés megszűnjön? szinte már félek felébredni. Lehet ez a trombózis előjele? Mivel a családomban úgy látom, ez öröklődik, mit tehetnék, hogy elkerüljem? Válaszát előre is nagyon köszönöm.

        WEBBeteg szakértő válasza a lábak görcsös fájdalma témában

        Tisztelt Kérdező!

        Először is néhány kérdést szeretnék Önnek feltenni, hogy a honnan szedték le a lábáról a dermatofibromát (lábfej, comb stb.)? Az alsó végtagjának melyik részét érinti a görcsös fájdalom, inkább az izomzatban vagy inkább felületesen jelentkezik a görcs a lábában? Szokott-e sétálás közben jelentkezni  görcsös fájdalom, vagy csak fekvést követően jelentkezik? Dagadnak-e a lábai? Vannak-e a lábain visszértágulatok? Van-e valamilyen betegsége (pl.: magas vérnyomás, cukorbetegség). A láb görcsös fájdalmának sok oka lehet mint például kálcium hiány (javasolnám hogy fogyasszon valamilyen kálcium tartalmú készítményt), de okozhatja még például érszűkület, gerinc problémák, hirtelen rossz mozdulat.  A trombózisra való hajlam valóban lehet örökletes, de hajlamosító tényezők (pl.: fogamzásgátló szedése, terhesség, elhízás, álló munka, trauma, nagyobb mellkasi-, hasi-, ortopédiai műtétek) miatt is kialakulhat. A trombózisnak igazán előjele nincs, akkor mutat tüneteket, amikor már kialakult. A trombózis tünetei: az érintett területen a láb duzzadt (az érintett oldalon a láb körfogata nagyobb mint a nem érintett oldalon), az érintett terület fájdalmas, nyomás érzékeny, lilás, meleg, de a trombózis akár tünetmentes is lehet. Azoknak a betegeknek akiknek már volt trombózisa azoknak vér hígító készítmény alkalmazása szükséges. Azon személyek esetében akiknek nem volt trombózisa, de a családban már előfordult, így az Ön esetében is azt javasolnám, hogy kerülje a fogamzásgátló tabletta szedését, valamint belgyógyász-hematológus segítségével olyan vérvizsgálatra is lehetőség van, amelynek segítségével megállapítható hogy Ön fokozottan hajlamos-e trombózis kialakulására.

        Tisztelettel, Dr. Kocsis Erika

        Figyelem! A válasz nem helyettesíti az orvosi vizsgálatot, diagnózist és terápiát. A kérdésben megfogalmazottakért portálunk nem vállal felelősséget.

        WEBBeteg Szakértő
        Orvos

         WEBBeteg Szakértő

        Kérdés: 2008-08-07 11:53:28; Megválaszolva: 2011. augusztus 03., 11:44

      • Kérdések és válaszok a témakörben:
        Tisztelt Doktorúr!A következő problémával kapcsolatban szeretnék önttől tanácsot kérni!Kb kéthonapja jelentkezett nálam hasi fájdalom ami nyomásra nem mutattható ki,hogy honan ered ez néha elmulik néha vissza jön ezzel egy időben...
        Tisztelt Dr. Plósz János! Igazából nem tudom, hogy Önnek kell-e leírnom a problémám. Múlt héten jelentkezett nálam a véres széklet. Élénk piros színű vér látható a székletem tetején. Mikor keményebb a székletem akkor fordul ez elő....
        Tisztelt Doktor Úr! Január 8-a után hugyúti fertőzésre szedtem Morualt, ez 3 napig kering a szervezetben, majd Savulint 2 napig, majd mivel az panaszokat okozott Fromilid Uno 600-at szedtem 7 napig. Ez alatt és után szedtem probiotikumot, azonban...
        Tisztelt Doktor Úr! 2017. 09.18-án laparoszkópos gyomorcsonkoló műtétem volt (Billroth 2), amelynek során eltávolították a gyomrom alsó 2/3 részét, egyúttal az epehólyagot is eltávolították. A műtét oka ismeretlen eredetű tumor a gyomor...
        Üdvözlöm ! Elkeseredésemben irok Ónnek . Több mint 10hónapja állnak fenn panaszaim.Rengeteg orvosnál voltam ,magán szférában is. Tüneteim-szédülés,fulladás,hasfájás,hasi diszkomfort érzés,szúrás,jobb oldalon...
        GERD diagnózis 2002-ben Epés reflux miatt motiliumot szedtem, egészen 2017.szeptemberig. Ekkor saját döntésem alapján (teljesen panaszmentes voltam) abbahagytam a motilium szedését. 2018.02. hónaptól érzem ismét ugyanazokat a tüneteket,mint...
        Üdvözlöm. A mai nap mikor wc- voltam. Sok vér távozott a székletemmel együtt. Nagyon megíjedtem, mert 2014 ben rosszindulatú petefészekrákot diagnoztizáltak. Jelenleg tünetmentes vagyok. Ez mi lehet. Aranyér,vagy sürgösen keressek fel egy...
        Tisztelt Doktornő! Szíveskedjen a mellékletben elküldött labor eredményt kiértékelni részemre. A gyógyszerek amit szedek: Covarex kombi: R-5mg 1 szem, Covercard: E:-5 mg-osból 1/2 szem. Asa: E: 1 szem. Kérem adjon néhány jó tanácsot,...
        Tisztelt Doktor úr! 2017 áprilisában kezdődtek panaszaim: haspuffadás, hányinger, hányás, székrekedés, ami mostanra már hasmenés, illetve bal oldalon köldök vonalában szúró érzés táplálkozás után. Gasztroenterológiára kaptam...
        Üdvözlöm . Mellkas röntgenen voltam és ezt a leletet kaptam hogy a rekesz éles konturu, a sinusok szabadok. A tüdök norm. Légtartalmuak. A hilusokon ill. Bázisokon az interstitialis szövet felszaporodott. Szeretném tudni hogy mi a baj. Köszönöm