• Depresszió

        Legfrissebb cikkek a témában
         
        Gyakori kérdések

        Tisztelt Hölgyem/Uram! A következő problémával fordulok Önökhöz: Három éve kialakult pánikbetegségből gyógyultam ki kb. fél éve ( a betegség ideje alatt paroxat-ot szedtem).Végre felszabadultnak és boldognak,életerősnek éreztem magam,de április körül ismét jelentkeztek a tünetek: szédülés és izzadás a buszon,emberek között,menekülési kényszer.Igyekeztem sporttal és egészséges életmóddal urrá lenni a helyzeten és ez sikerült is. A mostani problémám viszont sokkal súlyosabb: a utóbbi két-három hétben,mintha valami mélydepresszió hatalmasodott volna el rajtam.Úgy érzem mindenfajta érzelem kihalt volna belőlem,teljes közöny a minden és mindenki iránt,sokat gondolok - és félek- a halálra/tól, sokszor amikor az utcán,a városban vagyok úgy érzem,mintha nem is ez lenne az igazi valóság,de azt sem tudnám megfogalmazni,hogy akkor mi.Fáradtnak és kiábrándultnak érzem magam,néha úgy érzem,hogy legjobb lenne csak becsukni a szemem és a sötétben maradni.Szörnyen félek,hogy megőrölük! Sportolni továbbra is eljárok,amennyit csak tudok a munkám mellett (pincérként dolgozom),és reggelente be szoktam venni egy fél szem 0,5mg-os Rivotil-t. Sürgős segítségre van szükségem,mert úgy érzem teljesen kicsúszik a lábam alól a talaj! Válaszát és tanácsát előre is köszönöm! Üdvözlettel: Attila

        Dr. Veress Dóra válasza a depresszió, öngyilkosság témában

        Kedves Attila! A legjobb tanács, amit csak adhatok az, hogy keressen fel gyorsan egy pszichiátert. Az Ön által leírt tünetek egyértelműen depresszióra utalnak, és sürgős segítségre van szüksége. Ez ebben az esetben, mivel öngyilkossági gondolatok foglalkoztatják, gyógyszeres kezelés lesz, de még mindig jobb, mintha valami meggondolatlanságot csinál. A jól beállított gyógyszereléssel folytatni tudja a munkáját is, és a kásőbbiekben, ha már jól lesz a gyógyszereket is el lehet hagyni.

        Figyelem! A válasz nem helyettesíti az orvosi vizsgálatot, diagnózist és terápiát. A kérdésben megfogalmazottakért portálunk nem vállal felelősséget.

        Kérdés: 2011. július 07., 14:06; Megválaszolva: 2011. július 09., 12:47

      • Kérdések és válaszok a témakörben:
        Kedves Doktornő! Érdeklődni szeretnék. Nagyon sokat foglalkoztam a munkámmal az elmúlt 3 évben szinte semmi szexuális kapcsolatom nem volt. a végére kiüresedettnek motiválatlannak éreztem magam. semminek nem tudtam örülni. Aztán volt egy...
        Szép napot kívánok! Epilepsziás vagyok Azzal a kérdéssel fordulok önhöz, hogy én már tanácstalan vagyok! Az év elején kezdödőt február környékén fel ment a vérnyomásom 170 körülire Kaptam rá vérnyomás csökentőt, ( tolura 80mg)...
        Tisztelt Doktornő,Doktorúr ! Pár hónapja jelentkeztek nálam hirtelen rosszulétek,szédülés,erős fejfájás,mellkasi nyomás,légzési nehézségek ,magas pulzusszám . 90% a hirtelen időjárás változásnál jelentkeznek mind a melegre mind a...
        Tisztelt doktornö! Nemtudom mit tegyek! Màr régòta érzem hogy nincs rendben velem valami.kiskoromtol kezdödöen mikor apu alkoholista volt,folyton vert engem es kiabàltak. Anyu mindig keson jott haza..otthon kiabalas..az iskolaban csufoltak bantottak...
        T. Dr. Pálvölgyi Rita! Fiam 27 éves és már több mint 4 éve szenved depresszióban. Pajzsmirigy nélkül született. Kicsi kora óta nem tudott beilleszkedni a közösségbe,furcsán viselkedett de ezt nem a pajzsmirigy hiány miatt...
        Tisztelt Dr.Nő Elég speciális kérdéssel fordulnék Önhöz. Párommal kb egy éve ismerkedtünk meg a neten, Ő külföldön dolgozik és ott is él, elég egyedül van, nincsenek barátai kint.A kollégákkal és az itthoni ismerősökkel tartja...
        Tisztelt Doktornő! 17 éve sedem a 20mg-os Seropram tablettát szorongásos depresszióra. Az utóbbi években már éreztem hogy alig használ, ezért orvosi javaslatra pa rnassan tablettával (a 7,5 mg-osból egy negyed darab) egészítettem ki az elmult...
        Tisztelt Dr Nő Diagnózis Kevert szorongásos depreszios zavar szomatácios zavar Migrén 4 éve szedek kisebb kihagyásokkal Frizium 10g 2*1 et jelenleg 6 honapja fojamatosan szedem este 1 reggel fél valamint reggel 1 0,5 scippa. Szeretnék leszokni...
        Lehet e súlyosabb betegség ebből közepes depresszióból?köszönöm
        Tisztelt Doktor Nő! Szeretném kikérni a tanácsát, sajnos az életemben jelen van a depreszzió és szorongás nem részletezném túlzottan csak nagy vonalakban volt egy összeomlásom sem aludni nem tudtam sem napközben nem volt egy nyugodt percem fel...