• Segíteni szeretnék

        Legfrissebb cikkek a témában
         
        Gyakori kérdések

        A barátom paranoid skizofrén,borderlinesos,dpresszios,és sajnos alkohol,drog és gyógyszerfüggő.Bár ez utóbbbiak márt múlt időnek mondhatók mert 20 hónapja rehabilitáción van.A rehab sikeresenek mondható,bár sajnos a hangulatingadozásai,és olykor előforduló suicid érzései még elég erőteljesek.Szeretném ha segítene pár tanáccsal hogyan tudnék vele bánni,hogy segítség legyek a számára. Köszönettel

        Dr. Veress Dóra válasza a alkoholizmus, depresszió, borderline témában

        Kedves Kérdező! Lehet, hogy elsőre furcsán hangzik, de kérdezze meg a barátnőjét, hogy miben tudna neki segíteni? Hiszen mindannyiunk közül ő tudja legjobban, hogy miben is van szüksége egy barát segítségére. Lehet ez közös programok szervezése vagy akár rendszeres találkozások és bensősges beszélgetések, amikor el tudja mondani, hogy éppen milyen gondjai vannak, mit nem tud megoldani. A nehezebb időszakaiban segíthet neki kitakarítani a lakást, bevásárolni, kiporciózni a gyógyszereket. Ha megbízik Önben, akkor esetleg figyelmeztetheti arra, hogy romlanak a tünetei, meg kellene látogatnia újra az orvosát. Ide el is kísérheti, hogy be tudjon számolni a kezelőorvosnak a tapasztalatairól. Mndezek mellett támogassa őt abban, hogy ne adja fel az eddig elért eredményeit, és semmiképp ne csússzon vissza a drog- és alkoholhasználatba.

        Figyelem! A válasz nem helyettesíti az orvosi vizsgálatot, diagnózist és terápiát. A kérdésben megfogalmazottakért portálunk nem vállal felelősséget.

        Kérdés: 2011. június 23., 10:34; Megválaszolva: 2011. június 27., 00:06

      • Kérdések és válaszok a témakörben:
        Tisztelt Doktornő! Szeretném kérdezni, hogy a Concor Cor 2,5 mg és a Quetiapin 50mg vagy szükség esetén dózis növelés az az 75 mg szedhető-e együtt? A másik kérdésem az lenne, hogy a Quetiapin a bipoláris depresszió esetében is hatékony...
        Tisztelt Dr Nő 4 éve szedek Frisiumot Kezdetben 2*1 depresszióra pánikzavara kaptam az orvosomtól. Régóta próbálom fokozatosan abbahagyni de nem megy a végén mindég visszatérek rá.December óta már csak 2*negyedet szedek. próbáltam a reggeli...
        Fiatal korból hozott ez a betegség, de csak kb 10 éve diagnosztizálták. A jogosítványomat bevonták,3 évet vártam rá míg visszakaptam. Nagyjából 6 évig semmi probléma nem volt, amíg az egyik szakorvosom le akart szoktatni a...
        Jó napot kívánok. A napokban jártam pszhiiáter hölgynél és pszhilogus hölgynél is. Kevert szorongásos és depressziós zavart allapitottak meg. Frontint kaptam 3* 05.mg, és Cipralex gyógyszert először 5*negyed szem, aztán 5*fél szem,...
        Tisztelt DoktorNő! Segitseget szeretnem kerni. Enyhe szorongasos depressziom miatt Frontint szedek napi 3x1 0,25mg-os tablettat.4 napja derult ki viszont hogy kismama lettem. Felek elhagyni a gyogyszert de nem szeretnem ha a magzat serulne,beteg lenne ez...
        Kedves Doktornő! Érdeklődni szeretnék. Nagyon sokat foglalkoztam a munkámmal az elmúlt 3 évben szinte semmi szexuális kapcsolatom nem volt. a végére kiüresedettnek motiválatlannak éreztem magam. semminek nem tudtam örülni. Aztán volt egy...
        Szép napot kívánok! Epilepsziás vagyok Azzal a kérdéssel fordulok önhöz, hogy én már tanácstalan vagyok! Az év elején kezdödőt február környékén fel ment a vérnyomásom 170 körülire Kaptam rá vérnyomás csökentőt, ( tolura 80mg)...
        Tisztelt Doktornő,Doktorúr ! Pár hónapja jelentkeztek nálam hirtelen rosszulétek,szédülés,erős fejfájás,mellkasi nyomás,légzési nehézségek ,magas pulzusszám . 90% a hirtelen időjárás változásnál jelentkeznek mind a melegre mind a...
        Tisztelt doktornö! Nemtudom mit tegyek! Màr régòta érzem hogy nincs rendben velem valami.kiskoromtol kezdödöen mikor apu alkoholista volt,folyton vert engem es kiabàltak. Anyu mindig keson jott haza..otthon kiabalas..az iskolaban csufoltak bantottak...
        T. Dr. Pálvölgyi Rita! Fiam 27 éves és már több mint 4 éve szenved depresszióban. Pajzsmirigy nélkül született. Kicsi kora óta nem tudott beilleszkedni a közösségbe,furcsán viselkedett de ezt nem a pajzsmirigy hiány miatt...