• Depresszió?

        Legfrissebb cikkek a témában
         
        Gyakori kérdések

        Tisztelt Doktor úr! Egy hónapja már tetszett válaszolni a kérdésemre.Vajon két hónapja tartó gyógyszeres kezelés mellett nem kéne még látványos javulásnak látszani az antidepresszáns és nyugtató kombináció hatására? Napi 20mg citalodEP és 1mg xanax, +este egy ludiomill 25mg-os. A szorongás kicsit enyhült, a pánik is, de továbbra is bizonyos betegség kereső kényszer áll fenn, pl. MER vizsgálat után is kutakodik a beteg, újabb, még ki nem vizsgált "betegség" után. S sajnos talál is mindig ki valamit, miután a laborvizsgálatok negatívok.

        WEBBeteg szakértő válasza a depresszió témában

        Tisztelt Kérdező!

        A depresszió kezelésében a gyógyszer csak egy dolog, és látványos javulást
        ritkán okoz, inkább segítség, mint egy mankó, részeredményeket lehet tőle
        remélni. Ha pedig a panaszok hátterében családi, munkahelyi, anyagi gondok
        vannak, akkor nagyon nehéz dolga van a gyógyszernek, mert az életet nem
        tudja megjobbítani sajnos. Két hónap után egy gyógyszer hatása rendszeres,
        előírt szedés után már lemérhető, ha a hatás elégtelen, akkor következő
        kombinációt kell indítani. A pszichiátriai szerek esetében külön érvényes,
        hogy nincs két egyforma beteg és betegség, a legjobb kombináció
        megtalálása türelmet és időt igényel!
        Az esti 25mg Ludiomilt egy kicsit furcsállom (ma már korszerűtlen szernek
        számít), szokatlan kombinációt szed, de biztosan okkal választotta ezt
        kezelőorvosa.
        A betegségtudatba, vizsgálatokba, gyógyszerekbe való túlzott belemélyedés
        kerülendő, mert a nagy akarásnak nyögés a vége, csak konzerválja a lelki
        betegséget! A betegnek pontosan az egészségbe vezető kapcsokat kell
        keresnie és erősítenie!

        Jó egészséget kívánva:

         Dr. Dinya Zoltán

         

        Figyelem! A válasz nem helyettesíti az orvosi vizsgálatot, diagnózist és terápiát. A kérdésben megfogalmazottakért portálunk nem vállal felelősséget.

        WEBBeteg szerkesztőség
        Orvos

         WEBBeteg Szakértő

        Kérdés: 2009-02-22 16:35:25; Megválaszolva: 2011. szeptember 06., 13:19

      • Kérdések és válaszok a témakörben:
        Tisztelt Doktornő! Szeretném kérdezni, hogy a Concor Cor 2,5 mg és a Quetiapin 50mg vagy szükség esetén dózis növelés az az 75 mg szedhető-e együtt? A másik kérdésem az lenne, hogy a Quetiapin a bipoláris depresszió esetében is hatékony...
        Tisztelt Dr Nő 4 éve szedek Frisiumot Kezdetben 2*1 depresszióra pánikzavara kaptam az orvosomtól. Régóta próbálom fokozatosan abbahagyni de nem megy a végén mindég visszatérek rá.December óta már csak 2*negyedet szedek. próbáltam a reggeli...
        Fiatal korból hozott ez a betegség, de csak kb 10 éve diagnosztizálták. A jogosítványomat bevonták,3 évet vártam rá míg visszakaptam. Nagyjából 6 évig semmi probléma nem volt, amíg az egyik szakorvosom le akart szoktatni a...
        Jó napot kívánok. A napokban jártam pszhiiáter hölgynél és pszhilogus hölgynél is. Kevert szorongásos és depressziós zavart allapitottak meg. Frontint kaptam 3* 05.mg, és Cipralex gyógyszert először 5*negyed szem, aztán 5*fél szem,...
        Tisztelt DoktorNő! Segitseget szeretnem kerni. Enyhe szorongasos depressziom miatt Frontint szedek napi 3x1 0,25mg-os tablettat.4 napja derult ki viszont hogy kismama lettem. Felek elhagyni a gyogyszert de nem szeretnem ha a magzat serulne,beteg lenne ez...
        Kedves Doktornő! Érdeklődni szeretnék. Nagyon sokat foglalkoztam a munkámmal az elmúlt 3 évben szinte semmi szexuális kapcsolatom nem volt. a végére kiüresedettnek motiválatlannak éreztem magam. semminek nem tudtam örülni. Aztán volt egy...
        Szép napot kívánok! Epilepsziás vagyok Azzal a kérdéssel fordulok önhöz, hogy én már tanácstalan vagyok! Az év elején kezdödőt február környékén fel ment a vérnyomásom 170 körülire Kaptam rá vérnyomás csökentőt, ( tolura 80mg)...
        Tisztelt Doktornő,Doktorúr ! Pár hónapja jelentkeztek nálam hirtelen rosszulétek,szédülés,erős fejfájás,mellkasi nyomás,légzési nehézségek ,magas pulzusszám . 90% a hirtelen időjárás változásnál jelentkeznek mind a melegre mind a...
        Tisztelt doktornö! Nemtudom mit tegyek! Màr régòta érzem hogy nincs rendben velem valami.kiskoromtol kezdödöen mikor apu alkoholista volt,folyton vert engem es kiabàltak. Anyu mindig keson jott haza..otthon kiabalas..az iskolaban csufoltak bantottak...
        T. Dr. Pálvölgyi Rita! Fiam 27 éves és már több mint 4 éve szenved depresszióban. Pajzsmirigy nélkül született. Kicsi kora óta nem tudott beilleszkedni a közösségbe,furcsán viselkedett de ezt nem a pajzsmirigy hiány miatt...