• Depresszió

        Legfrissebb cikkek a témában
         
        Gyakori kérdések

        Tisztelt Doktor Úr! A kérdésem a következő: Pár hete magas vérnyomást diagnosztizáltak nálam, majd ezt követően következtek minden egyéb vizsgálatok, most legutóbb pl. a neurológia. A digagnozis: vertebrobasilaris syndroma, kevert szorongásos és depressziós zavar, nem meghatározott disszociatív (konverziós ) zavarok... A problémám javarészt abból adódik, hogy ez mind szépen hangzik, de igazából, hogy mit jelent az valahogy kimaradt. ( itt most nem a depressziós és szorongásos zavarra gondolok ). Attól, hogy úgy érzem, hogy engem kihagynak ezekből a megállapításokból és nem mondják el, csak a sötétben tapogatózom, és nincs kézzel fogható magyarázatom. Amikor ezt jeleztem a háziorvosnak csak nézett rám, és nem értette, hogy mi a problémám, és sajnos az információ számomra fontos, és amennyiben ez nincs meg állandó rettegésben, félelemben élek, ami kiváltja az elkeseredésemet, a letörtségemet és a síró rohamaimat. Ugyanakkor munkahelyi és familiális problémák is adódtak idő közben amikkel együttesen úgy érzem, hogy összecsatak a fejem felett a hullámok. A munkahelyi probléma megoldása egyértelműen az, hogy elhagyom a céget, ugyanis személyi ellentétek merültek fel, és sajnos képtelen vagyok elviselni a főnököm hazug világban élését, valamint azt, hogy nem lát a saját szeménél tovább, ugyansi úgy gondolom, hogy ahonnan 4 hónaap alatt az 5 fős csapatból 3 távozott, azt nem ép pozitív, és nem a munkával magával volt a probléma. Familiális jelleggel pedig úgy érzem, hogy ultimátumot kaptam egy 12 éves kapcsolatban, ugyanis tényként közlik velem, hogy nekem gyermeket kellene szülnöm. ( kívülről az indok: ha szeretem, megadom amire vágyik; a párom saját indoka: ő apa akar lenni, már öreg is hozzá, így 35 évesen, és ha nem lesz bébi, akkor arra rámehet a kapcsolatunk. Ez utóbbit én zsarolásnak érzem, sőt.. úgy gondolom, hogy egy egészséges kapcsolatban ez nem így működik. Természetesen nekem el kell viselni, hogy soha nincs velem, és a nap 24 órájából 18-at dolgozik. Én pontosan ezen okból menekültem a saját munkám világába, és dolgozom 3 helyen..) Minden esetre a vertebrobasilaris syndroma kezelésére értágítót kaptam, a kevert szorongásos és depressziós zavarra pedig Paretint. (40 mg - kezdő adag 1/4 6 napig, 1/2 6 napig, és a 19. naptól 1 szem / nap ) Az értágítval semmi problémám, viszont a Partetinnel igen. Úgy gondolom, hogy nem antidepresszánssal szeretném ezt a problémát megoldani, illetve ezt használni mankónak, ha mást nem inkább pszichológus, pszichoterapeuta segítségét inkább, minthogy gyógyszert szedjek, vagy esetleg még ha gyógyszer is, akkor is inkább gyógynövényest. IGazából nem tudom hogy a kezelőorvosnak mindezt hogyan mondjam el, hogyan fogadná. Ehhez kérném a véleményét, segítségét.

        WEBBeteg szakértő válasza a depresszió témában

        Tisztelt Kérdező!

        Haladjunk lépésenként. Adott egy stresszes, túlhajszolt életvitel, és
        munkahelyi konfliktusok, amihez még családi viták is társulnak. Ez bizony
        komoly alap szinte bármilyen pszichés tünet kialakulásához. Ennek a kusza
        helyzetnek a megoldása az Önök kezében van, ki kéne venni két hét
        szabadságot, elmenni a férjével pihenni, kifújni a gőzt, megbeszélni a
        gyerekvállalást, sőt akár közös szándék esetén a tettek mezejére is
        lehetne lépni... Lehet, hogy a férje rosszul, zsarolásszerűen fogalmazza
        meg a kérését, és azt sem tudom, hogy Ön hány éves mindehhez, de azzal az
        elvi szándékkal, hogy a férje 35 évesen apa szeretne lenni, látatlanban
        nem lehet nem egyet értenem.

        Ezeket a nézeteltéréseket jobb mihamarabb
        megoldani, mert a legnagyobb lavina is kis hógolyóként indul, a megoldás
        útja pedig a beszélgetés. Ha önerőből ez nem megy, valóban pszichológushoz
        kell fordulni, a párterápia létező és hasznos dolog.

        A többi feltehetően tüneti következmény. A vertebrobasilaris keringészavar
        neurológusok által gyakran használt diagnózis, a kevert szorongásos és
        depressziós zavarral, pláne a konverziós zavarral karöltve ne bántódjon
        meg, de ez olyan "nesze semmi, fogd meg jó" diagnóziscsoport.

        A konverzió azt jelenti, hogy valakinek a lelki problémái szervinek látszó tüneteket okoznak, azaz lelki ok konvertálódik testivé, innen a szó is. A kevert
        szorongásos és depressziós zavar is egyféle széleskörű, pszichiátriai
        "gumi"diagnózis, az Önt vizsgáló kollégák nyilván látták, hogy Ön nincs
        jól, ezért gyógyszeres segítséget láttak szükségesnek, amihez viszont a
        diagnózissá kell sarkosítani az Ön bonyolult élethelyzetét. Az Önt
        vizsgáló orvosok ezzel csak jót akartak, Ön nyilván szorong, bizonytalan a
        jövőben (depresszió), talán beszámolt szédülésekről, fejfájásról,
        koncentrációzavarról, és már össze is álltak a diagnózisok és a
        gyógyszerek.

        Ismétlem, ne a diagnózisok értelmezésébe merüljön bele, mert nem ez a
        lényeg. Leveléből kitűnik, hogy egy élethelyzetet kell tudniuk megoldani,
        ami bizony nem könnyű, és igaza van, ez nem gyógyszeren múlik. A
        gyógyszeres támogató segítség átmenetileg lehet azonban hasznos, mint
        ahogy én is gyakran használom erre a törött láb - mankó hasonlatot.

        Amit én az Ön helyében megfontolva szednék, az az értágító. Hacsak nincs
        műszeresen kimutatva, hogy Önnek erre valóban szüksége van, én
        megfontolnám a szedését a felíró orvosával egyeztetve. Tüneteit olvasva a
        Paretin, mint antidepresszívum már helyénvalóbb mankó, de persze a
        problémákat nem oldja meg önmagában.
        Inteném attól, hogy a gyógyszer rossz, a növény jó buta sztereotípia
        áldozata legyen, bár az természetgyógyászat hívői gyakran ezt próbálják
        képviselni. Gondoljon csak a gyilkos galócára, az is növény, mégis...

        A pszichoterápiát szükségesnek érzem, de vonják be ebben a férjét is,
        továbbá a gyógyszerekkel és diagnózisokkal kapcsolatos kérdéseit merje
        megkérdezni kezelőorvosától, mert így itt látatlanban csak találgatni
        lehet.

        Jó egészséget kívánva:

         Dr. Dinya Zoltán pszichiáter

         

        Figyelem! A válasz nem helyettesíti az orvosi vizsgálatot, diagnózist és terápiát. A kérdésben megfogalmazottakért portálunk nem vállal felelősséget.

        WEBBeteg szerkesztőség
        Orvos

         WEBBeteg Szakértő

        Kérdés: 2008-11-14 19:17:45; Megválaszolva: 2011. augusztus 15., 14:17

      • Kérdések és válaszok a témakörben:
        Kedves Doktornő! Érdeklődni szeretnék. Nagyon sokat foglalkoztam a munkámmal az elmúlt 3 évben szinte semmi szexuális kapcsolatom nem volt. a végére kiüresedettnek motiválatlannak éreztem magam. semminek nem tudtam örülni. Aztán volt egy...
        Szép napot kívánok! Epilepsziás vagyok Azzal a kérdéssel fordulok önhöz, hogy én már tanácstalan vagyok! Az év elején kezdödőt február környékén fel ment a vérnyomásom 170 körülire Kaptam rá vérnyomás csökentőt, ( tolura 80mg)...
        Tisztelt Doktornő,Doktorúr ! Pár hónapja jelentkeztek nálam hirtelen rosszulétek,szédülés,erős fejfájás,mellkasi nyomás,légzési nehézségek ,magas pulzusszám . 90% a hirtelen időjárás változásnál jelentkeznek mind a melegre mind a...
        Tisztelt doktornö! Nemtudom mit tegyek! Màr régòta érzem hogy nincs rendben velem valami.kiskoromtol kezdödöen mikor apu alkoholista volt,folyton vert engem es kiabàltak. Anyu mindig keson jott haza..otthon kiabalas..az iskolaban csufoltak bantottak...
        T. Dr. Pálvölgyi Rita! Fiam 27 éves és már több mint 4 éve szenved depresszióban. Pajzsmirigy nélkül született. Kicsi kora óta nem tudott beilleszkedni a közösségbe,furcsán viselkedett de ezt nem a pajzsmirigy hiány miatt...
        Tisztelt Dr.Nő Elég speciális kérdéssel fordulnék Önhöz. Párommal kb egy éve ismerkedtünk meg a neten, Ő külföldön dolgozik és ott is él, elég egyedül van, nincsenek barátai kint.A kollégákkal és az itthoni ismerősökkel tartja...
        Tisztelt Doktornő! 17 éve sedem a 20mg-os Seropram tablettát szorongásos depresszióra. Az utóbbi években már éreztem hogy alig használ, ezért orvosi javaslatra pa rnassan tablettával (a 7,5 mg-osból egy negyed darab) egészítettem ki az elmult...
        Tisztelt Dr Nő Diagnózis Kevert szorongásos depreszios zavar szomatácios zavar Migrén 4 éve szedek kisebb kihagyásokkal Frizium 10g 2*1 et jelenleg 6 honapja fojamatosan szedem este 1 reggel fél valamint reggel 1 0,5 scippa. Szeretnék leszokni...
        Lehet e súlyosabb betegség ebből közepes depresszióból?köszönöm
        Tisztelt Doktor Nő! Szeretném kikérni a tanácsát, sajnos az életemben jelen van a depreszzió és szorongás nem részletezném túlzottan csak nagy vonalakban volt egy összeomlásom sem aludni nem tudtam sem napközben nem volt egy nyugodt percem fel...