• DEPRESSZIÓ

        Legfrissebb cikkek a témában
         
        Gyakori kérdések

        Tisztelt Dr.Nő Elég speciális kérdéssel fordulnék Önhöz. Párommal kb egy éve ismerkedtünk meg a neten, Ő külföldön dolgozik és ott is él, elég egyedül van, nincsenek barátai kint.A kollégákkal és az itthoni ismerősökkel tartja telefonon a kapcsolatot,34 éves és transz vágyú férfi...Nőkhöz vonzódik. Nagyon boldogok voltunk, kb 2 havonta repültünk egymáshoz. Aztán elmondta, hogy hormonozni szeretne, eleinte ellene voltam, de mert szeretem belementem...ahogy telt múlt az idő ez nem jött neki össze, mert vagy az időpontok nem jöttek össze illetve a távolság nem engedte..elég maga alatt volt de megbeszéltük...két hónapja sajnos egy féltékenység miatt -én részemről. vége lett a kapcsolatunknak, elég csúnya szakítás volt.A befizetett nyaralásunkra az édesanyját vitte helyettem. Végig tartottuk a kapcsolatot és azt beszéltük meg, hogy megpróbáljuk újra és a júliusi hazajövetele alkalmával átbeszéljük a történteket, viszont mióta vissza jött a nyaralásból , mély depresszióba esett.Ott ez nem volt érezhető. Nincs étvágya, alig beszél velem,csak feküdne otthon egyedül, nem alszik, ha meg alszik éjjel felébred..sokat agyal azon, hogy miért...legszívesebben elutaznék hozzá, de sajnos majd csak július elején találkozunk. Ebben a bonyolult helyzetben, mit tegyek?? Irok neki mindennap, de vagy elolvassa, vagy nem..a hangja elvan gyengülve, szomorú..nem boldogítja az sem, hogy hazajön. Nem akarom magára hagyni de erőszakos sem szeretnék lenni..nagyon kérem adjon tanácsot , hogy álljak ehhez ?? írjak akkor is ha ő nem? Mit, s hogy viselkedjek? Tanácstalan vagyok. nagyon szépen köszönöm a segítséget Anna

        Dr. Pálvölgyi Rita válasza a külföldi gyógykezelés témában

        Tisztelt Kérdező, Amit tenni tud, hogy biztosítja őt arról, hogy hazavárja, mellette áll. Emellett jó volna tudni, hogy ő mit is szeretne. Ha valóban el szeretné indítani a transzneművé válás folyamatát, ez egy hosszú, több hónapig tartó adminisztrációs procedúra, aminek egy része a hormonkezelés. Ezt mindenképp ellenőrzött és jóváhagyott módon szabadna csak elindítani. Nyilván meg lehet kezdeni a folyamatot ott is, ahol él, de ehhez ottani társadalombiztosítási jogosultság kell. Emellett a depresszióját is kezeltetheti az ottani kollégával. Ha ezek a lehetőségek nem adottak, akkor itthon volna ezekre mód. Üdvözlettel: Dr. Pálvölgyi Rita

        Figyelem! A válasz nem helyettesíti az orvosi vizsgálatot, diagnózist és terápiát. A kérdésben megfogalmazottakért portálunk nem vállal felelősséget.

        Dr. Pálvölgyi Rita
        pszichiáter, pszichoterapeuta Tőle szeretnék kérdezni

        Dr. Pálvölgyi Rita

        Kérdés: 2017. június 05., 06:55; Megválaszolva: 2017. június 05., 08:15

      • Kérdések és válaszok a témakörben:
        Szép napot kívánok! Epilepsziás vagyok Azzal a kérdéssel fordulok önhöz, hogy én már tanácstalan vagyok! Az év elején kezdödőt február környékén fel ment a vérnyomásom 170 körülire Kaptam rá vérnyomás csökentőt, ( tolura 80mg)...
        Tisztelt Doktornő,Doktorúr ! Pár hónapja jelentkeztek nálam hirtelen rosszulétek,szédülés,erős fejfájás,mellkasi nyomás,légzési nehézségek ,magas pulzusszám . 90% a hirtelen időjárás változásnál jelentkeznek mind a melegre mind a...
        Tisztelt doktornö! Nemtudom mit tegyek! Màr régòta érzem hogy nincs rendben velem valami.kiskoromtol kezdödöen mikor apu alkoholista volt,folyton vert engem es kiabàltak. Anyu mindig keson jott haza..otthon kiabalas..az iskolaban csufoltak bantottak...
        T. Dr. Pálvölgyi Rita! Fiam 27 éves és már több mint 4 éve szenved depresszióban. Pajzsmirigy nélkül született. Kicsi kora óta nem tudott beilleszkedni a közösségbe,furcsán viselkedett de ezt nem a pajzsmirigy hiány miatt...
        Tisztelt Dr.Nő Elég speciális kérdéssel fordulnék Önhöz. Párommal kb egy éve ismerkedtünk meg a neten, Ő külföldön dolgozik és ott is él, elég egyedül van, nincsenek barátai kint.A kollégákkal és az itthoni ismerősökkel tartja...
        Tisztelt Doktornő! 17 éve sedem a 20mg-os Seropram tablettát szorongásos depresszióra. Az utóbbi években már éreztem hogy alig használ, ezért orvosi javaslatra pa rnassan tablettával (a 7,5 mg-osból egy negyed darab) egészítettem ki az elmult...
        Tisztelt Dr Nő Diagnózis Kevert szorongásos depreszios zavar szomatácios zavar Migrén 4 éve szedek kisebb kihagyásokkal Frizium 10g 2*1 et jelenleg 6 honapja fojamatosan szedem este 1 reggel fél valamint reggel 1 0,5 scippa. Szeretnék leszokni...
        Lehet e súlyosabb betegség ebből közepes depresszióból?köszönöm
        Tisztelt Doktor Nő! Szeretném kikérni a tanácsát, sajnos az életemben jelen van a depreszzió és szorongás nem részletezném túlzottan csak nagy vonalakban volt egy összeomlásom sem aludni nem tudtam sem napközben nem volt egy nyugodt percem fel...
        Tisztelt Doktornő Azt szeretném megkérdezni, hogy a depresszió okoz e olyat ami már nem visszafordítható, egészségügyi károsodást? Láttam már több oldalon, hogy miket említenek róla, hogy egyes agyi területek kisebb lesznek, az agy...