• Mi a betegség??

        Legfrissebb cikkek a témában
         
        Gyakori kérdések

        Tisztel Doktor Úr/ Nő

         

        A féjem balodala alatt tavaly december óta fájdalmat érez, kisebb nagyobb idő kihagyásokkal, mikor fályt neki bekapott 1 coldrexet és egyhitette.Igazából január óta intenziven fály neki a házi orvos irt fel mesulidot fogyott14 kilót,nem tud enni aludni és folyadékot is keveset viszbe a szervezetébe!!  A szelek mennek tőle és bőfizik is.  azt mondja olyan mintha pangana bent a levegő. nem tud csak baloldalon feküdni mert ha jobbra fordul huzodik neki az oldala. Voltunk már minden féle kivizsgáláson, rendben a van a veséje, a prostatája, vettek vért a pajzsmirigyre is és röntgenezték a bordáját is már 3 szor, volt gyomortükrézése is ott sem találtak semmit sem. Vastagbéltükrőzése nem volt mert a belgyogyász nem találja indokoltnak .  2-es diabeteses beteg nem rég ált át inzulinra amit csak este ad be magának 10 egységet.

        Lassan áll be a cukra minden reggel mérjük és felirjuk. A cukra elszállt 12.2 volt neki éhgyomorra mikor vérvételen volt,/04.06-án/

        Okozhatja -e a panaszait a cukor betegsége ha minden eredménye negativ??

        Tramadol ratiopharm 50mg

        Rabyprex 20mg irtak fel a Mesulid mellé

        Az inzilin mellé felirták még  Meforal 1000 tablettát.

         

        Várom mielőbbi válaszát tisztelettel Szabolics Irén   [email protected]

         

         

        WEBBeteg szakértő válasza a bordaív alatti fájdalom témában

        Kedves Kérdező!

        A Meforalt a 2es típusú diabetes miatt szedi a férje, a többi gyógyszert gyomorsav túltengés miatt és Helicobacter fertőzés esetén szokták javasolni. Az inzulin feltehetően azért kell a férjének, mert a szájon át bevett gyógyszer adása mellett nem volt megfelelő a vércukorértéke. Mivel a vérvétel kapcsán magasabb értéket mértek, azt gondolom, az inzulin elemése szóbajön, de erről mindenképpen a diabetológus orvosával kellene egyeztetnie. A fájdalom, amennyiben gyomortáji, nem valószínű, hogy a diabetessel összefüggő folyamat. Az ingadozó vércukorértékek általános fáradtsághoz, fogyáshoz, fokozott folyadékforgalomhoz vezethetnek. 
        A kérdésére ezért konkrétan nem tudok válaszolni, ehhez személyes találkozás, vizsgálat lenne szükséges, de a diabetológussal történő konzultációt is mindenképpen javaslom.

         

        Figyelem! A válasz nem helyettesíti az orvosi vizsgálatot, diagnózist és terápiát. A kérdésben megfogalmazottakért portálunk nem vállal felelősséget.

        Dr. Boros Miklós
        általános sebész

        Dr. Boros Miklós

        Kérdés: 2010-05-04 13:00:34; Megválaszolva: 2010. május 04., 13:00

      • Kérdések és válaszok a témakörben:
        isztelt Doktor Úr/Nő! A páromnak(48 éves ffi) 3 éve volt egy pancreas resectios műtétje,melyből kifolyólag insulinos cukorbeteg lett, jelenleg 4x kell szúrnia magát 3×12 Novorapid, 1+ 30 E Tresiba degludek insulinra állitották át 1 hete eddig...
        Kedves Doktornő! Azt szeretném megkérdezni, ha étkezéssel próbálom csökkenteni a rossz eredményt és ez úgy tűnik, hogy sikeres volt, mert 12, 08-ról már egyszer 8.2-re visszament, és most újra 12,18 ez ugye lehetséges? Nagyon szeretem a...
        Epes hanyas miatt nem adtam be a 17.30 orai Atracid inzulin adagot. Napi 4* szurasbol 3* Atracid 1* Insulatard 20 egyseg. Kerdesem h potlolag beadjam az Atracidot vagy varjam meg a fel tizes insulatardot? Es mennyit adjak be az Atracidbol ha kell potlolag?
        Tisztelt Doktornő.Magam megnyugtatására elmentem egy cukorterhelésre 3pontosra,mert tavaly volt egy spontán vetélésem,és ki akartam zárni,hogy nincs-e nálam inzulinreszisztencia esetleg.Szeretném a véleményét kérni,én jónak gondolom.Illetve...
        Tisztelt Doktornő! 42 éves kismama vagyok, terhességem 25. hetét zárom ma. Első kislányomat 36 éves koromban szültem, ez (az első) terhesség terhességi diabetesszel volt terhelt. Akkor a 19. héten végeztek nálam terheléses vizsgálatot,...
        Tisztelt Doktornő! Emelkedett éhgyomri vércukor értékeim miatt (7,3), valamint a 3 havi átlag (7,1) értékem miatt terheléses cukorvizsgálatot rendelt el az endokrinológus.A 120 perces eredményem semmit nem változott a 60 perceshez viszonyítva...
        Tisztelt doktornő ! 2017. Januárjától vagyok cukorbeteg. Actrapidot es Insulatardot adok. Az éhgyomori értékeik 10-12 között mozognak a reggeli után másfél órával 16-18 közötti. Tanácstalan vagyok az etkezesemmel nincs gond mindent betartok....
        Tisztelt Dr. Árki ildikó! Kb. 5 hónapja magas éhgyomri vércukorértéket mértek/7,7/. Ezt diétával és étrendkiegészítőkkel sem sikerült a normális szintre csökkenteni. Most 7,16 mmol/L volt az éhgyomri érték. Napközben viszont saját...
        Tisztelt Doktornő! 2017. Január 4-én 1-es típusú cukorbetegseget állapítottak meg nálam. A kórházból 4-3-4 egység actrapiddal tértem haza. Elmondhatom, hogy aktív életet élek sportolok, futok,ennek következtében szinte mindennap...
        Kedves Tunde! Edesanyam ket hete volt vervetelen a haziorvos altal tanacsolva egy rutin tesztre. A cukorerteke 9.7-re jott ki, a normalisnal magasabb volt a teszten (a teszt maga eleg stresszes volt neki, mert ossze vissza szurkaltak szegenyt mire sikerult a...