• Alacsony vércukor szint

        Legfrissebb cikkek a témában
         
        Gyakori kérdések

        Kedves Doktor Úr/Nő!

        33 éves nő vagyok, második babámat várom, 26 hetes kismama vagyok.

        Életem során többször volt vércukor szintet is néző laborvizsgálatom, mindig jó eredménnyel. Mivel a családomban volt cukorbeteg, ezért különösen foglalkoztatott mindegyik vizsgálatkor a cukorérték.

        Jelenlegi terhességem alatt háromszor mértek vércukorszintet. Az első, éhgyomri érték 3,9 mmol/l lett, majd következő alkalommal az étkezés utáni érték 3,7 mmol/l, és most került sor a terheléses vércukor vizsgálatra, aminek értéke éhgyomorra 3,9 mmol/l, terhelés után 5,3 mmol/l.

        Először nagyon megörültem az eredményeknek, majd amikor utánaolvastam a neten, és azt találtam, hogy az alacsony vércukorszint különféle betegségek (pl. inzulint termelő daganat) tünete lehet, elbizonytalanodtam. Főleg, hogy a tünetei (szorongás, gyors szívdobogás, szédülgetés) gyakran jellemzőek rám is, már a terhességet megelőző hónapokban is. Eddig azt gondoltam, valamiféle pániktünetek ezek (egyébként is hajlamos vagyok hipochondriára és pánikolásra), de lehet, hogy összefüggés van a tünetek és az épp csak alsó határon lévő cukorértékek között?

        Koplalni nem koplalok, bár az igaz, hogy nem eszem túl rendszeresen, de ez már évtizedek óta így van.

        Az első terhességemnél (4 évvel ezelőtt) normálisan alakultak az értékel, 4,5 körül volt éhgyomorra, 5 volt étkezés után és 7 terhelés után.

        Most viszont meglep, hogy étkezés után még alacsonyabb, mint éhgyomorra.

        Mit gondol a jelenlegi értékeimről? Van okom aggodalomra, vagy örüljek, hogy nem magas?

         

        Válaszát előre is köszönöm!

         

        Ingrid

         

        WEBBeteg szakértő válasza a alacsony vércukor témában

        Kedves Ingrid!


        Nincs ok az aggodalomra. A terhességben a bőséges női hormonok elválasztása és a kialakuló inzulinrezisztencia miatt fokozott inzulinelválasztás jellemző, amely vércukoresésre hajlamosít. Ezért szükséges rendszeresen étkezni. Az alacsonyabb vércukorértékek okoznak szédülést, éhségérzetet, szapora szívdobogást.  Szükséges 3-4 óránként étkezni, kis mennyiséget, amely mindig tartalmaz szénhidrátot is, hogy a vércukoresést kivédjük. Az eredményei alapján nem merül fel egyéb hypoglycaemiát okozó eltérés, nagy valószínűséggel a terhességgel együttjáró élettani eltérés. Azonban nagyon fontos odafigyelni a rendszeres étkezésre az ön és a kisbabája érdekében.

        Üdvözlettel: Dr. Laczkó Andrea, diabetológus

        Figyelem! A válasz nem helyettesíti az orvosi vizsgálatot, diagnózist és terápiát. A kérdésben megfogalmazottakért portálunk nem vállal felelősséget.

        WEBBeteg szerkesztőség

        PharmaPlaza

        Kérdés: 2009-07-16 09:14:13; Megválaszolva: 2009. július 16., 09:14

        Tudjon meg többet: alacsony vércukor
      • Kérdések és válaszok a témakörben:
        Kedves Doktornő! Édesapám vérképe aggaszt.Kérem, segítsen! Vas alacsony (9,0), magas cukor (12,7),magas triglicerid (2,44), alacsony összkoleszterin (3,4), nagyon magas GGT (335), magas alkalikus foszfatáz (489), magas HbA1C (7,8), magas HbA1C...
        Tisztelt Drnő! Tegnap voltam egy egy 5 pontos terheléses vércukor és inzulin teszten. 36 éves nő vagyok. Arra szeretném kérni, hogy értékelje ki ezt a teszteredményt, bár tudom, hogy meg kell ismételni a 30 és a 120 perces miatt..., de azért...
        Másfél éve egy laborvizsgálat alkalmával 6.3 mmol/l éhgyomri vércukorszintet mértek nálam. 4 hónappal később terheléses vércukor-vizsgálat során 5.3 éhgyomri és 10.3 120 percest mértek. A terhelés előtt a vizeletben pozitív lett az...
        Tisztelt Doktornő! 27 éves vagyok, kb 1 éve derült ki pm alulműködésem, azóta Letroxot szedek rá, mostmár 100 mikrogrammot. Úgy tűnik bevált. Viszont egy hónapja, a szokásos 3havi kontrollon említettem az orvosomnak legújabb panaszaimat, ami...
        Tisztelt Doktor Nő! 2.typ.diabéteszes vagyok.DiaprelMR 6Omg, Velmetia 5o/1000 mg gyógyszereket szedek a cukorbetegségemre. Valamint Vascacor 8O mg,Nebibeta 5 mg,Narva 1,5 mg.Esetenként Esomeprazol 4O mg-t. Egy éve a SE Sebészeti Klinikáján műtött...
        Kb.10 éve vagyok cukorbeteg,3 éve inzulinnal kezelve.Amióta inzulinos vagyok egyre roszabbak az értékeim.Hba1 mérések az utóbbi évben 8,6 % 8,7 % 9, % .Most használt inzulinom Novorapid 16-14-16 egység Levemir 38 egység,gyógyszer Mercformin XR...
        Tisztelt Tünde,cukorbetegként fogtam a ketogén diétába,mert sehogysem tudtam fogyni.Hányingerem állandó,kókuszzsírt nem tudtam az előírt napi 80gr-ra emelni,felénél tartok,így is van értelme,ha a 75-25% arány stimmel?Nem terheli meg a...
        15 éve 2-es tip. cukorbeteg vagyok. A kezdettől fogva diaprelt szedek reggel 2x 60 mg és napi 3 meforált 850 mg. Nincs is szerintem és a háziorvos szerint sem különösebb baj a hgba1c 6,2-6, 8 közötti. Azt kérdezném hogy mi az oka annak hogy...
        Kedves Doktorno! Nagyon aggodok edesanyam miatt.!5 eve cukorbeteg,inzulinos,79 eves. Csongrad megyeben lakik en pedig Angliaba,Nem tudom kihez forduljak segitsegert.Evek ota nagyon rossz az etvagya.Mondasa szerint nem kivanja az etelt. Nem ehezik meg sose...
        Tisztelt Doktornő! A múlt héten voltam OGTT mérésen és ezek lettek az eredményeim: gülóz terhelés 0 perc: 4,9 mmol/L gülóz terhelés 60 perc: 10,5 mmol/L gülóz terhelés 120 perc: 8,5 mmol/L inzulin 0 perces: 7,1 mIU/L inzulin 60 perces:...