• Inzulinadagoló ;hypo

        Legfrissebb cikkek a témában
         
        Gyakori kérdések

        Tisztelt Doktor Úr/Nő !

         

        Két kérdésem lenne . A kisfiam 3 éves kora cukorbeteg , most 11 éves . Azóta nem cseréltünk még inzulinadagolót , egyszer kb 2 éve a férjem felíratta, de mire kiváltotta volna lejárt a recept. Szerette volna újra felíratni de azt mondta az kezelőorvosunk, hogy nem írhatja fel , majd ha letelt (ha jól emlékszem ) az 5 év. Hiába bizonygatta, hogy nem váltottuk ki , biztos ennek utána lehet nézni, nem kapott másik receptet. Most meg már 8 év után, tényleg darabokban van az adagoló és félek, hogy a kisfiam néha nem pontosan tudja beállítani az adagot. NovoPen 3 .at használunk PenMatetel.

        Szeretném megkérdezni meg kell vennem 100%-os áron a készüléket ?

         

        Másik amit kérdeznék, nagyon aggaszt :

        A fiam nem igazán érzi meg az alacsony vércukrot újabban. Ilyen probláma már volt kb 4-5 éves korában (borzasztó időszak volt) semmi tünet egyszer csak összeesett, és ez többször előfordult. Ilyenkor 2 alatti értékeket mértünk , volt olyan hogy a gép már ki sem mutatta. Én ezt jeleztem a kezelőorvosunknak aki nem írt fel másik inzulint csak pár évvel később, amikor bekerült a fiam a kórháza egy vírusos hasmenéssel és ők is észrevették, hogy másféle inzulinra van szükség . Addig 24 órásat használtunk, most 4 x szúrjuk. Azután jobbak is lettek az eredmények és nappal meg is érezte ha lement a vércukra 1-2 hete megint nem .Rettegek mert, ha az iskolban történik ez vele nem tudom mi lesz . 2 x itthon megint 1,6; 1,8-at mértem , már alig tudtam megetetetni édességgel .

        Ez a gond, eddig csak éjszaka alvásnál volt, ott soha fel nem ébred , mi a férjemmel féléberen alszunk , mert ha lemegy a cukra maximum megizzad , de ha nem vesszük észre biztos elájulna .Éjjel megizzad, viszont nappal még ez sincs, csak annyi hogy észreveszem, hogy mindjárt elájul és már nem igazán lát jól.

        Tudom hogy ez nem normális, de sajnos a kezelőorvosomra nem számíthatok és muszáj megelőznöm egy nagyobb bajt! Számítok a válaszára!

        Köszönöm : Adél

        WEBBeteg szakértő válasza a inzulinadagoló témában

        Tisztelt Kérdező!

        Az inzulin beadásához szükséges eszközök-Penek- felírására 36 havonta ad lehetőséget az Egészségbiztosító. Se több, se kevesebb. A szakrendeléseken csak arra van lehetőség, hogy rögzítsük a vény felírásának időpontját. Azt, hogy valaki kiváltotta-e nincs lehetőség ellenőrizni. A lejárt, ki nem váltott recepttel tudta volna, tudja igazolni Ön, hogy nem történt meg a Pen kiváltása. Ebben az esetben a kezelőorvos biztosan felírt  volna egy új receptet. Ez az Ön érdeke. Sajnos a kezelőorvosának nincs lehetősége ezt ellenőrizni. Sajnos van visszaélés a vények felíratásával, ezért van a szigorítás.

        Nagyon nehéz részletes információk hiányában tanácsot adni. A gyermekeknél a vércukor célértékek magasabbak, mint a felnőtteknél. Részben azért is, hogy minél kevesebb legyen a hypoglycaemia. Nyilván nehéz kiszámolni, hogy inzulinadás után mennyit fog enni és mennyit fog mozogni a gyerek, amelyek nehezítik a normális- elfogadható vércukorértékek elérését. Viszont éjszaka jobban beállítható  az inzulinterápia úgy, hogy ne legyen hypoglycaemia. Ugyanis éjszaka kevesebb a kiszámíthatatlan befolyásoló tényező.

        Éjszakai hypoglycaemiák esetén az esti bázisinzulin mennyiségét kell csökkenteni annyira, hogy éjszaka ne forduljon elő alacsony vércukorérték. Ez éjszakai vércukorellenőrzéssel néhány nap-hét alatt beállítható.  Ha gyakori a nappal folyamán is a hypoglycaemia, akkor az étkezéshez adott inzulin dózisát is csökkenteni 1-2 E-el. Sok sikert!

         

         

         

        Üdvözlettel: Dr. Laczkó Andrea, diabetológus

        Figyelem! A válasz nem helyettesíti az orvosi vizsgálatot, diagnózist és terápiát. A kérdésben megfogalmazottakért portálunk nem vállal felelősséget.

        WEBBeteg szerkesztőség
        Orvos

         WEBBeteg Szakértő

        Kérdés: 2009-05-02 20:56:54; Megválaszolva: 2011. szeptember 28., 14:02

      • Kérdések és válaszok a témakörben:
        Kedves Éva, Ma voltam terheléses cukor vizsgálaton, nagyon úgy néz ki, hogy vagy IR-em lesz , vagy IGT-m. Házi mérővel párhuzamosan mértem, onnan gondolom. Az éhhomri jó lett, (4.9) de már az egy órás vércukor is 13 felett, másfél óra...
        Szép napot! Ma megkaptam a laborleletem a C peptid érték 1,5 kérdésem Terhesen inzulinos cukorbeteg voltam ennek 18 éve, milyenek az esélyeim? Az vagyok vagy leszek? Mit takar az eredmény? Köszönettel :Heni
        isztelt Doktor Úr/Nő! A páromnak(48 éves ffi) 3 éve volt egy pancreas resectios műtétje,melyből kifolyólag insulinos cukorbeteg lett, jelenleg 4x kell szúrnia magát 3×12 Novorapid, 1+ 30 E Tresiba degludek insulinra állitották át 1 hete eddig...
        Kedves Doktornő! Azt szeretném megkérdezni, ha étkezéssel próbálom csökkenteni a rossz eredményt és ez úgy tűnik, hogy sikeres volt, mert 12, 08-ról már egyszer 8.2-re visszament, és most újra 12,18 ez ugye lehetséges? Nagyon szeretem a...
        Epes hanyas miatt nem adtam be a 17.30 orai Atracid inzulin adagot. Napi 4* szurasbol 3* Atracid 1* Insulatard 20 egyseg. Kerdesem h potlolag beadjam az Atracidot vagy varjam meg a fel tizes insulatardot? Es mennyit adjak be az Atracidbol ha kell potlolag?
        Tisztelt Doktornő.Magam megnyugtatására elmentem egy cukorterhelésre 3pontosra,mert tavaly volt egy spontán vetélésem,és ki akartam zárni,hogy nincs-e nálam inzulinreszisztencia esetleg.Szeretném a véleményét kérni,én jónak gondolom.Illetve...
        Tisztelt Doktornő! 42 éves kismama vagyok, terhességem 25. hetét zárom ma. Első kislányomat 36 éves koromban szültem, ez (az első) terhesség terhességi diabetesszel volt terhelt. Akkor a 19. héten végeztek nálam terheléses vizsgálatot,...
        Tisztelt Doktornő! Emelkedett éhgyomri vércukor értékeim miatt (7,3), valamint a 3 havi átlag (7,1) értékem miatt terheléses cukorvizsgálatot rendelt el az endokrinológus.A 120 perces eredményem semmit nem változott a 60 perceshez viszonyítva...
        Tisztelt doktornő ! 2017. Januárjától vagyok cukorbeteg. Actrapidot es Insulatardot adok. Az éhgyomori értékeik 10-12 között mozognak a reggeli után másfél órával 16-18 közötti. Tanácstalan vagyok az etkezesemmel nincs gond mindent betartok....
        Tisztelt Dr. Árki ildikó! Kb. 5 hónapja magas éhgyomri vércukorértéket mértek/7,7/. Ezt diétával és étrendkiegészítőkkel sem sikerült a normális szintre csökkenteni. Most 7,16 mmol/L volt az éhgyomri érték. Napközben viszont saját...