• Magas cukor inzulin mellett

        Legfrissebb cikkek a témában
         
        Gyakori kérdések

        Tisztelt Doktor Úr/Nő!

        Édesapám 57 éves, 8 éve cukorbeteg,az utóbbi időben elég magas vércukor értékeket mértek nála gyógyszeres kezelés mellett.(10-16/mmol).Pár hónapja kiugróan magas (28-as) trigliceridszintet mértek egy rutin vérvétel alkalmával,amit egy ún. Inegy (remélem jól írtam) nevű gyógyszerrel próbáltak korrigálni...sikertelenül.Halolaj kapszulával kombinálva sikerült 20-ra lecsökkenteni.Egyébként a koleszterinszintje megfelelő volt.3 hete inzulinra állt át (humulin m3), az orvos javaslatára reggel 24,este pedig 16 egységet ad magának.A kórházból 15/mmol vércukorral engedték haza,azzal az indokkal, hogy majd "beáll" a szervezete az inzulinra.Azonban azóta is reggel éhgyomorra 9-10/mmol,este inzulin előtt 15-16/mmol körüli értékeket mér.(az inzulin beadása után is9/mmol) A diétát igyekszik betartani,ám keveset mozog. Az utóbbi 4 hónapban (mióta a halolaj kapszulát szedi)7 kg fogyott,az amúgy hosszú évek óta tartott súlyából.

        A kérdésem az lenne, hogy mi okozhatja ezt a magas vércukorszintet, és lehet e valami köze a magas trigliceridhez?

        Válaszát előre is köszönöm.

        K.G.

        WEBBeteg szakértő válasza a cukorbetegség témában

        Tisztelt Kérdező!


        Amennyiben a 2-es tipusú cukorbetegeknél a maximális gyógyszeres terápia mellett magas vércukorértékek észlelhetőek, szükséges az inzulinterápia bevezetése. Az inzulin bevezetése önmagában még nem oldja meg a magas vércukorértéket, az inzulinterápiát egyénre kell szabni. Az adott ember életmódjától, étkezési szokásától, együttműködési hajlandóságától és képességétől stb., függ melyik inzulin, hányszori adagolás a lehető legjobb megoldás a számára. Az ön édesapjánál kétszeri Humulin-M3 ( keverék inzulin:30%gyors komponens+70% lassabban ható komponens) inzulinterápia esetén szükséges az inzulin adagolás időpontjának pontos betartása és a beadás után fél óra múlva étkezés. Ezen kívül feltétlenül szükséges a közti étkezések (tízórai, uzsonna, utóvacsora) elfogyasztása is. Ez azt jelenti reggel 7 órakor és este 6 órakor kell inzulint adni, fél 8-kor reggelizni, 10 órakor tízóraizni, délben ebédelni, 3-4 órakor uzsonnázni, fél 7-kor vacsorázni és kilenckor utóvacsorázni. Ennek a rendszernek a hátránya, hogy nem rugalmas, rögzített.

        A szabályok és a diéta betartása ellenére észlelhető magas vércukorértékek esetén szükséges az inzulin dózisának emelése. Amennyiben nappal nincs alacsonyabb vércukorérték csak következetesen magas, javasolt a reggeli inzulindózis megemelése két egységgel, ezt követően ezt az emelt dózist adja. Általában felborult anyagcsere, tartósan magas vércukorértékek esetén gyakran észlelhető emelkedett trigliceridszint. Amennyiben a vércukorértékek tartósan a normálhoz közeliek lesznek, ez már önmagában csökkenti a trigliceridszintet. Azonban az édesapjánál kifejezetten emelkedett ez a vérzsír, úgyhogy feltétlenül szükséges a zsírszegény étrend betartása, illetve kérje háziorvosától fibrát csoportba tartozó trigliceridcsökkentő gyógyszer felírását. (pl. Fenobrat vagy Lipidil) (A korábban szedett Inegy főleg a koleszterinszint csökkentésére hat.)

        Üdvözlettel: Dr. Laczkó Andrea diabetológus

        Figyelem! A válasz nem helyettesíti az orvosi vizsgálatot, diagnózist és terápiát. A kérdésben megfogalmazottakért portálunk nem vállal felelősséget.

        WEBBeteg szerkesztőség
        Orvos

         WEBBeteg Szakértő

        Kérdés: 2009-02-02 22:55:57; Megválaszolva: 2011. augusztus 30., 08:05

      • Kérdések és válaszok a témakörben:
        Tisztelt Doktornő! 42 éves kismama vagyok, terhességem 25. hetét zárom ma. Első kislányomat 36 éves koromban szültem, ez (az első) terhesség terhességi diabetesszel volt terhelt. Akkor a 19. héten végeztek nálam terheléses vizsgálatot,...
        Tisztelt Doktornő! Emelkedett éhgyomri vércukor értékeim miatt (7,3), valamint a 3 havi átlag (7,1) értékem miatt terheléses cukorvizsgálatot rendelt el az endokrinológus.A 120 perces eredményem semmit nem változott a 60 perceshez viszonyítva...
        Tisztelt doktornő ! 2017. Januárjától vagyok cukorbeteg. Actrapidot es Insulatardot adok. Az éhgyomori értékeik 10-12 között mozognak a reggeli után másfél órával 16-18 közötti. Tanácstalan vagyok az etkezesemmel nincs gond mindent betartok....
        Tisztelt Dr. Árki ildikó! Kb. 5 hónapja magas éhgyomri vércukorértéket mértek/7,7/. Ezt diétával és étrendkiegészítőkkel sem sikerült a normális szintre csökkenteni. Most 7,16 mmol/L volt az éhgyomri érték. Napközben viszont saját...
        Tisztelt Doktornő! 2017. Január 4-én 1-es típusú cukorbetegseget állapítottak meg nálam. A kórházból 4-3-4 egység actrapiddal tértem haza. Elmondhatom, hogy aktív életet élek sportolok, futok,ennek következtében szinte mindennap...
        Kedves Tunde! Edesanyam ket hete volt vervetelen a haziorvos altal tanacsolva egy rutin tesztre. A cukorerteke 9.7-re jott ki, a normalisnal magasabb volt a teszten (a teszt maga eleg stresszes volt neki, mert ossze vissza szurkaltak szegenyt mire sikerult a...
        2017.01.04- én 1 típusú cukorbetegseget diagnosztizáltak nálam. Éjszakára insulatardot adok e egységet . Nappal Actrapidot. Az a problémám hogy reggeli 35g ch étkezés után nagyon megemelkedik a vércukrom. Például 5.6 ehgyomorra majd másfél...
        Férjem évek óta cukorbeteg. Gyógyszerei Diaprel reggel 1 és Janumet reggel-este 1-1. A cukor értékei a reggeli éhgyomri általában 7-7.2 körül voltak a gyógyszerek mellett amíg dohányzott a testsúlya 78 kg 180 cm magas. 1 éve abbahagyta a...
        Tisztelt doktornő nem régiben voltam inzulin rezisztencia vizsgálaton az értékeim a következők: éhgyomori :5.29 mmol inzulin:94,5 pmol/l terhelés :5.27 mmol/l inzulin :257 ,0 pmol/l most akkor cukorbeteg vagyok ???
        Tisztelt doktornő azzal a kérdéssel fordulok önhöz hogy az alábbi eredményeim Alapján cukorbetegseg miatt van magas cukor szintem Glükóz terhelés 0 perc /5.29 Glükóz terhelés 120 perc/5.27 Inzulin /94,5 pmol Inzulin/258,0 pmol Válaszát...