• Inzulin túladagolás?

        Legfrissebb cikkek a témában
         
        Gyakori kérdések

        Mi a teendő esetleges inzulin túladagolásnál? Ujjonc vagyok az inzulinosok között. Október elejétől vagyok inzulinra átállítva, előtte 7 évig gyógyszerrel kezelték a cukorproblémámat. Napi négyszer szurom magam 3xInsuman Rapid (12+4+9) és 1xInsuman Basal (8) egységnyit. Konkrétan: A szokásos Insuman Rapid esti 9 egységnyit 19 órakor szurtam, majd 22 órakor készültem az egyszeri éjszakai Insuman Basal beadására (8), amikor is véletlenül újra az Insumal Rapidból szurtam be 8 egységnyit. Nagyon megijedtem. Nem tudom ilyenkor mi is a teendő? Milyen következményei lehetnek ennek? Tudom hogy a kezelőorvosomat kellene elérnem, de sajnos nem sikerül. Várom szives válaszát. Köszönettel

        Dr. Felszeghy Enikő válasza a cukorbetegség témában

        Kedves Kérdező! Ha gyorshatású inzulint ad az elhúzódó helyett, akkor a vércukorszintje gyorsan leszalad, de nem fog kitartani a hatása reggelig. Ezért ilyenkor első lépésben enni kell (szénhidrátot bevinni, legalább 30 grammot érdemes, mert a 8E relatíve sok) és ha a vércukorszint stabilizálódott (6 felett van 1 - 1,5 óra múlva), akkor érdemes beadni az elhúzódó inzulint. Másnapra már nincs gond, azaz "eső után köpönyeg", vagyis remélem nem lesz ilyen gondja többet, de ha mégis, erre kell gondolni és akkor meg tudja előzni a bajt. Áldott ünnepet kívánok Önöknek!

        Figyelem! A válasz nem helyettesíti az orvosi vizsgálatot, diagnózist és terápiát. A kérdésben megfogalmazottakért portálunk nem vállal felelősséget.

        Dr. Felszeghy Enikő
        gyermekgyógyász-endokrinológus-diabetológus

        Dr. Felszeghy Enikő
        PharmaPlaza

        Kérdés: 2011. december 19., 22:45; Megválaszolva: 2011. december 20., 12:30

        Tudjon meg többet: cukorbetegség
      • Kérdések és válaszok a témakörben:
        Üdvözlöm!Egy laborvizsgálaton voltam és szeretném megkérdezni ,hogy ezek az értékek jók e,vagy valamilyen betegségre utalnak.Glükóz éhgyomri 5,4; 60 perces 6,0; 120perces 6,6; az inzulin pedig éhgyomri 7,4; 60 perces 41,8; 120perces 33,3. volt....
        Tisztelt Doktornő! A laboreredményemben majdnem minden jó,csak az albumin/kreatinin hányadosom lett nagyon alacsony.0,31 mg/mmol.Cukorbeteg vagyok már 18 éve.Mit jelent ez az érték?Nagyon kell aggódnom?
        Jo napot! 19 eves vagyok es cukorbeteg. Elszeretnem kezdeni szedni a memolife max nevu tablettat. A dobozra csak annyi van rairva, hogy befolyassal lehet a vercukorszintre, a gyogyszertaros viszont azt mondta, hogy szedhetem. Ebben szeretnek segitseget...
        Tisztelt Doktor Úr/Nő! Azzal a kérdéssel fordulnék Önhöz,hogy terheléses vércukor/inzulin vizsgálatom eredményének függvényében szükséges-e szednem valamilyen cukorgyógyszert?(meforal,metformin stb.)Ha igen milyen mennyiségben?Esetlegesen...
        Tisztelt Doktornő! Az alábbi eredményeim alapján fenn áll e nálam az inzulin rezisztencia? Éhgyomri glucose 4,9 mmol/l 120 perces glucose 5,4 mmol/L Inzulin 14,7 mIU/L Inzulin 120 perc 44,1 mIU/L HOMA index: 3,20 Válaszát előre is...
        11 volt a cukrom, gyógyszert kaptam rá és dietáztam, 10 nap alatt lement 6,4-re, a gyógyszer neve merckformin 1000mg, napi 2x,de csak 1x vettem be.Kérdésem lehetséges hogy a gyógyszer szedésétöl szédülük,meddig kell szednem ezt a gyógyszert.
        Tisztelt Doktorno! Szeretnem a tanacsat kerni. Kettes tipusu (inzulinos) cukorbetegsegem van, es szeretnek egy specialis etrendkiegeszitot szedni. Ez a korabban Neuriptim neven ismert B vitaminos, magneziumos taplalek kiegeszito. Szedhetem ezt en is, hogy...
        Kedves Tünde! Férjem 49 éves, januárban mélyvénás trombózissal kórházba került, súlyos állapotban.Több éve kezeljük lábszárfekélye miatt, időközben kiderült, hogy cukorbeteg, így gyógyszert kell szednie. A kórházból való...
        Tisztelt Doktornő! Nejem vércukorszintje inzulin injekció használata mellett egyre többször 20-25 közötti értékre ugrik fel, és csak 10 körüli értékre csökken. A diétát nagyon igyekszik betartani, az előírt gyógyszereket pontosan szedi....
        Tisztelt Doktornő! Az éhomi érték 4,6 a 120. percben mért érték 10,4 volt. Nem kaptam választ az előző levelemben feltett következő kérdésekre: Miért nem ajánlott szigorúan böjtölni IR esetén? Ha alig eszem, vagy léböjtöt tartok,...
        Tisztelt Doktornő? Egyetlen terheléses mérésből, megállapítható az inzulinrezisztencia? Az éhomi jó volt, de a 120. percben nem ment le, 10,4 maradt. Lehet-e IR esetén léböjtöt tartani? Egyáltalán miért nem javasolják ilyenkor a...
        Tisztelt Doktornő ! A férjem 50 éves. Magsrvérnyomásra szed gyógyszert és kissé , de még nem kórosan megnagyobodott a mája, ami az ellenőrzések szerint nem romlott az elmúlt években. Cukorintoleranciája van már néhány éve, de mivel a...
        T.Doktor Nő ! Hosszú évek óta 2-es tipusu cukorbeteg vagyok.Egyéb betegségeim:szivelégtelenség,ritmus zavar,beszükült vesefunkcio,COPD,prosztata megnagyobbodás,izületi és reumás problémák,magasvérnyomás. A vércukorra jelenleg már 2012...
        Tisztelt Doktornő! 41 éves múltam,babát szeretnék.Tavaly augusztusban terhes lettem,de a baba sajnos elment.2014.decemberben orvosom kért egy terheléses vércukorszint mérést,C-peptid értékek meghatározásával.Szeretném megkérdezni,hogy az...
        Azt szeretném kérdezni, hogy a pomeló gyümölcs mennyire árt a cukorbetegnek és hogy ha este 8 körül eszem ezt a gyümölcsöt akkor az árt-e a cukorbetegségemnek. Válaszát előre is köszönöm.
        Tisztelt Doktornő, Egyik reggel éhgyomorra elfogyasztottam pár pohár cukros üdítőitalt. Konkrétan 50g cukrot sikerült így bevinnem. Pár perc múlva megmértem a vércukorszintem és sajnos 10 mmol/l értéket mutatott a kijelző. Eléggé...
        Tisztelt Doktornő. Az utóbbi 2 hétben, több alkalommal is emelkedett vércukorszintet mértem, az éhgyomori értékek 4,8 körüliek, viszont napközözben, este felé a következőket: 3,4 ez után 2 órával 9,0; 9,4 ill. 8,5. 22 éves vagyok 55kg...
        T. Szakértő! Nagymamám már idös, látása sema régi és inzulinos cukros Múltkori látogatásom alkalmával azt vettem észre, hogy az ampullát reszeli bele akarta önteni a teájába. Mondván hogy az vitamin. Nehezen tudtam lebeszélni róla....
        Tisztelt Doktornő. Talán egy kicsit fura kérdésem lenne Önhöz,de valami még mindig nyomaszt ezért szeretném ha meg erősíttene benne.Barátnőm I tíousú cukorbeteg Én II típusú valahogy a véletlen folytán teherbe esett.Nagyon meg ijedtem...
        Tisztelt Doktornő! Érdeklődni szeretnék, hogy az alábbi értékek alapján fennáll-e nálam az IR? Glükóz: 5,2 mmol/L 60 perc glükóz: 10,7 mmol/L 120 perc glükóz: 5,6 mmol/L Inzulin: 12,7 mIU/L Inzulin 60 perc: 114,3 mIU/L Inzulin 120 perc:...