• Kérdés Dr. Gál Mónikához

        Legfrissebb cikkek a témában
         
        Gyakori kérdések

        Kedves Doktornő! Sajnos túlzottan elhúzódott a roaccutan kúrám mert nem nagyon bírtam a mellékhatásokat ezért kis dózisban szedtem.Igy már több mint két éve...Most hagytam abba a problémám az hogy a bőröm nagyon elvékonyodott,szinte fáj ha hozzáérek, viszket időként kipirosodik,ilyenkor érzem is mert hogy meleg..:S Kérdésem az lenne hogy vissza fog állni a bőröm állapota?Ugye az elvékonyodás nem tartós?Milyen krémet ajánlana az ápolására?A választ előre is köszönöm Kimaradt hogy annyira érzékeny a bőröm hogy amit jelenleg ajánlottak rá (physiogél) még attól is kipirosodik, szabályosan ég.Ugyhogy most jelenleg arcmosáshoz extraszűz olivaolaj szappant használok, illetve krémként sima hidrofil nonionos kenőcsöt.Illetve sokszor magától is kipirosodik,amikor rettenetesen ég,piros. Mit tudnék használni hogy rendbejöjjön a bőröm és megszűnjön a hiperérzékenysége? A választ előre is köszönöm

        Dr. Gál Mónika válasza a pattanás témában

        Kedves Kérdező! A retinoidok, így a Roaccutan hossza szedése egyaránt előidézi a bőr elvékonyodását. A szer felfüggesztése után a bőr regenerálódik valamelyest, de a kifejezett érzékenységet, kipirosodást nem magyarázza a gyógyszer szedése. Javaslom, hogy fényérzékenység irányába történjen kivizsgálása. Addig is használjon erős arcra készített fényvédő krémet, az arc lemosásához pedig szappan nélkül csak desztillált vizet.

        Figyelem! A válasz nem helyettesíti az orvosi vizsgálatot, diagnózist és terápiát. A kérdésben megfogalmazottakért portálunk nem vállal felelősséget.

        Dr. Gál Mónika
        bőrgyógyász-allergológus

        Dr. Gál Mónika

        Kérdés: 2011. augusztus 09., 18:25; Megválaszolva: 2011. augusztus 11., 12:20

      • Kérdések és válaszok a témakörben:
        Tisztelt Doktor úr! 1honapja kezdődtek a problemaim, a fejbőrön a térdemen a hátamon a mellkasomon és a karomon valadekozó viszkető és fájdalmas nem tudom minek nevezzem. Kaptam rá antibiotikumot és külön féle kenőcsöt és viszketés elleni...
        Már végső kétségbeesésemben írok. Lassan egy évvel ezelőtt rühatka fertőzést állapítottak meg nálam, de csak "ránézésre", tényleges laboratóriumi vizsgálat nem történt. Az előírás szerint Linimentum scabicidum kezeltem magam, a...
        gyanus anyajegy
        Kedves Doktornő ! A hátamról levett 2 db anyajegy szövettani lelete:a kimetszések felszínén hosszabb széli szakaszokon ép,középütt acanthoticus jelleget mutató epidermis látható,az utóbbi szakasznak megfelelően a basalis melanocyták...
        Kedves Doktorn Nő, A jobb mellkasomon kb. egy hónappal ezelőtt kialakult egy ilyen kis kinövés, ami úgy néz ki mint egy kis gumó, középen valami kemény fehér csúccsal, ami úgy néz ki mintha begyűlt volna oda valami. Amikor először...
        44 éves férfi vagyok. 2018 majusban egy akkortájt kialakuló nemi szervi szemölcsömből HPV 16-ot tipizáltak, melyet lelézereztek, majd miután kiújult, kimetszették, szövettan: bowenoid-papoulosis, nem rosszindulatú (nincs jele...
        Üdvözlöm Egyik naprol a masikra kialakult ez a folt a karon, mire utalo betegség lehet ez a testi tünet... Nem ütötte meg, nem fáj...ez az egy van jelenleg 3 napja Vannak egyèb egèszsègügyi betegsègek,de az orvosok nem igazán tudnak vagy...
        Tisztelt Válaszadó, Nagyon furcsa dologra lettem figyelmes már második alkalommal, először két hete és most. A fejbőrömet dudorok borítják, nincs rajta sérülés vagy seb, nem ütöttem be, nem jár fájdalommal. Viszont nagyon sok van...
        Tisztelt Doktrornő! A fejtetőmet körülbelül 3 hete megcsípte egy ismeretlen rovar. A mellékletben csatoltam egy képet, amely kéthéttel ezelőtti és egy mostani állapotról készült. A csípésen 5 napja dermovate kenőcsöt használok, de ez...
        Tisztelt Doktor ur/no! Volt egy anyajegy levetelem, kezhez kaptam az eredmenyt, de csak 2 het mulva tudok borgyogyaszhoz fordulni vele es addig sem szeretnek izgulni mar ha van miert! Mikroszkopis leiras: Borreszlet felszinet tobbretegu elszarusodo lapham...