• Pattanások

        Legfrissebb cikkek a témában
         
        Gyakori kérdések

        Tisztelt Doktor úr/nő! 16 éves korom óta szedtem a harmonet fogamzásgátlót, majd 2007-ben átváltottam triregolra. Pár hónap múlva pattanások jelentek meg az arccsontomon és a hátamon. Bőrgyógyászhoz fordultam aki roaccutant és diane35 írt fel. Gyönyörű lett a bőröm, majd ismét harmonetet szedtem 2009-ig, amikor is abba hagytam a fogamzásgátló szedését, mert gyermeket szerettünk volna a férjemmel. Azonban 2 hónap múlva ismét jelentkeztek a tünetek, ismét bőrgyógyászhoz fordultam. Ekkor aknenormint és cypromixet írt fel. Ettől nem javultam 3 hónap alatt. Felkerestem egy természetgyógyászt , aki mindenféle vitamint írt fel. Továbbra is szedtem a cypromixet és a vitaminokat, így helyrejöttem. 2010. októberében ismét abbahagytam a cypromixet és februárban ismét előjöttek a pattanások, de most is csak az állcsontomon és a hátamon. Azonban most viszketnek; és felszedtem 10 kiló pluszt és nagyon magas a libidóm, ingerlékeny lettem. Egészségesen táplálkozom, rendszeresen szedek vitaminokat (herbalife), napi 1,5-2 liter vizet iszom és alszom 8 órát. Mi lehet az ok? Hogyan lehetne végleg megszüntetni?

        Dr. Gál Mónika válasza a pattanás témában

        Kedves Kérdező! A pattanásosság ma már nem csak a kamaszok betegsége. Az Ön életkorában sem ritka. A hormonális fogamzásgátlók csak addig hatékonyak a pattanások esetében, amíg szedi. Az Aknenormin (és egyéb isotretinoin ) tartós hatású lehet, amennyiben a teljes előírt dózist beszedi, ami testsúlykilogrammonként 120 mg-ot jelent, napi 30-40 mg-os adagokban.

        Figyelem! A válasz nem helyettesíti az orvosi vizsgálatot, diagnózist és terápiát. A kérdésben megfogalmazottakért portálunk nem vállal felelősséget.

        Dr. Gál Mónika
        bőrgyógyász-allergológus

        Dr. Gál Mónika

        Kérdés: 2011. július 04., 16:28; Megválaszolva: 2011. július 13., 20:45

      • Kérdések és válaszok a témakörben:
        Tisztelt Bőrgyógyász Szakorvos! Hozzávetőlegesen 2,5 évvel ezelőtt kezdődött a problémám.A hátam jobb oldali bőrfelületén viszkető, kitüremkedő kiütések, melyekből eleinte csak egy-két db volt, majd idővel több lett belőlük.Meleg...
        15 hós kisfiamnak október óta van a nyakán egy kis narancsos színű kinövés. Kezdetben akkora volt, és éppen úgy is nézett ki, mint egy apró paradicsommag.Körzetis bőrgyógyász látta, a diagnózis szerint xanthogranuloma juvenile, és nincs...
        Üdv! Egy hólyag vagy nem is tudom minek nevezzem évekkel ezelőtt megjelent a péniszemen a makkon. Fehér színű, Nem lapos, kissé ki dudorodik a bőr felületéből, apró de kemény, néha szúr, viszket. egy darab van belőle. Nemi életet nem...
        Kedves Doktornő! Édesanyám néhány nappal ezelőtt övsömör betegséget kapott. A nagyobb hólyagok a tarkón és a bal vállöv területén jelentek meg, majd a fertőzött terület átterjedt a bal vállra és a bal lapocka feletti részre. Sajnos...
        Szép napot! Az elmúlt kb egy másfél hónapban megjelent egy halvány sötét csík a hüvelykujj körmöm alatt. Az iránt érdeklődnék hogy mi lehet az oka, és mi a teendő vele?
        Kisfiam 3,5 éves. Kb. 10 napja a hátán és mellkasán érdessé vált a bőr. Olyan, mintha libabőrös lenne folyamatosan. Kb. 1 hete a kézfején is megjelent ez az érdesség. A tenyere kicsit olyan, mintha kiázott volna a vízben. A körömágyak...
        Tisztelt Címzett! 2 éve felnőttkori aknéval küzdök, tinédzser koromban tiszta volt az arcbőröm. Az utóbbi 2 évben nagyon mély, gyulladt, gennyes kelések jelentek meg az arcomon, hol jobban hol rosszabb állapotban volt. Az összefüggést nem...
        Tisztelt Doktornő/Doktorúr! Lassan 1 hete viszket a bal mellbimbóm.de csak az,a másik nem.2 napja a mellem alatt kipirosodott a bőr.sem a mellbimbómon,sem a mellemen nem találtam semmi elváltozást.már máskor is előfordult,hogy viszketett ugyanez...
        Tisztelt Doktor Nő ! Azzal a kérdéssel fordulok Önhöz, hogy pár hónapja a hasam alján kis szemölcsszerű dolgok alakultak ki. Csípéseknek gondoltam őket, mert megcsípett valami. De nem akarnak elmúlni. Nem viszket nem is érzem őket.5 darab...
        Kedves Szakértő! Minden bizonnyal intim gombás fertőzésről van szó, mert a Canesten weboldalán az 5 felsorolt tünetből 4 stimmel. - Viszketés a makkon és a fityma belső felszínén - Kivörösödés - Duzzanat (a bőr megduzzatt) - Fehéres,...