• Purpura-petechia

        Legfrissebb cikkek a témában
         
        Gyakori kérdések

        Tisztelt Doktornő/úr! 3hete vettem észre, hogy a jobb lábamon a bokám körül apró, piros foltok jelentek meg. Akkor nem is foglalkoztam vele, mondván, majd elmúlik. Aztán napokkal később észrevettem, hogy egyre inkább terjed felfelé a lábszáramon. És akkor már nem csak a jobb, hanem a bal lábszáramon is megjelentek ezek a foltok. Mivel nem viszkettek, nem fájtak, még ekkor sem tulajdonítottam nekik nagy jelentőséget. Viszont nem akartak múlni, és már esztétikai problémát is jelentett, ezért elmentem bőrgyógyászhoz, aki purpura-petechiát állapított meg. Ez gondom Önnek többet mond így, mint nekem mondott akkor, persze a doktornő elmagyarázta, hogy mi ez, de igazából nem értem, hogy miért jött elő, éppen most. Eddig ilyen jellegű problémám nem volt. Nem erőltettem meg magam, nem álló munkát végzek... nem értem. Fogamzásgátlót szedek, azt hallottam, még ennek is lehet esetleges "mellékhatása". Nem tudom. Az orvos Rutascorbin-t írt fel, ill. éjszakára egy HP kenőcsöt (gyógyszertárban keverték, hűtő hatású állítólag), nappalra pedig Liotont tanácsolt. Kedden este vettem be az első szemet, ill. azóta kenem a lábam. Hosszú nadrágban, szoknyában járok, hogy a foltokat ne érje nap, mert azt is hallottam, hogy bebarnulhatnak, és így ottmaradhat a helye a lábamon. Kb. 1hetet mondott a doktornő, hogy addigra el kellene múlnia. Szerdán és csütörtökön úgy éreztem, mintha be lett volna dagadva a lábam, amikor meg akartam emelni, és fájt, nehéznek éreztem, a járás sem volt olyan, mint máskor. Ma már sokkal jobb volt, még mindig fájdogál, de már nem annyira. Ez a gyógyszer miatt lehet? Az dolgozhat a szervezetemben? Úgy vettem észre, itt-ott már kevesebb van a foltokból, de még mindig elég nagy felületen vannak jelen. El fog ez múlni? Mit csináljak, ha egy hét múlva is ilyen lesz? Vérvizsgálat? Háziorvos? Válaszát előre is köszönöm!

        Dr. Gál Mónika válasza a foltok a lábon témában

        Kedves Kérdező! Purpurát, petechiát okozhat a kiserek gyulladása a bőrben. Ennek okozója lehet immunológiai betegség, allergiás kórkép, de vénás keringési zavar is. Ezek mindegyike okozhat oedemát, fájdalmat. Amennyiben szaporodnak, nem múltak el, bátran keresse fel ismételten bőrgyógyászát!

        Figyelem! A válasz nem helyettesíti az orvosi vizsgálatot, diagnózist és terápiát. A kérdésben megfogalmazottakért portálunk nem vállal felelősséget.

        Dr. Gál Mónika
        bőrgyógyász-allergológus

        Dr. Gál Mónika

        Kérdés: 2011. június 24., 17:47; Megválaszolva: 2011. július 04., 16:56

      • Kérdések és válaszok a témakörben:
        Tisztel Doktornő! Kicsit több mint fél éve pirosas foltok jelentek meg a mellkasomon. Ezek a foltok néha halványulnak, néha pedig erősödnek. Fájdalmat nem érzek, de a nyakam környékén néha viszkető érzést érzek, bár ott foltok pont...
        Kedves Doktornő! Egy kérdéssel fordulnék önhöz, amire eddig még nem igazán találtam választ. 25 éves férfi vagyok, elég gyorsan sikerül megkopaszodnom, eddig ez nagyon zavart is, de most jött egy ettől is rosszabb. Szakállas vagyok és...
        Azt hiszem 1-1,5 éve megjelent a péniszem fölött egy pattanás, de ez szokatlanul nagy volt. Kinyomtam és ugyanazon helyen időközönként előjön egy ugyanilyen típusú valami. Most amikor kinyomtam először valami fehéres váladék jött, aztán...
        Tisztelt Doktornő! kb. 20 évvel ezelőtt jelentkezett nálam először a herpesz tünete. Azóta egyre ritkábban, viszonylag rövid ideig látható a nemi szervemen.(Most például kb. fél év után jelent meg és Lisin hatására vissza is...
        Kedves Doktornő! Viszkető,piros pöttyök lettek a fenekemen egy kb.tenyérnyi részen! Nem tudom mi lehet ez,de igen kellemetlen és csúnya!Képet nem tudok csatolni, mert nem tudok 1MByte alá menni! Köszönöm válaszát!
        Kedves Doktornő/ Doktor Úr! Szeretnék segítséget,illetve tanácsot kérni bőrproblémámra. Az utóbbi időben túlzottan száraznak éreztem a bőrőm az egész testemen és az arcomon is. Próbálkoztam számtalan zsíros krémmel, illetve...
        Tisztelt Doktornő! Mi lehet ez? Köszönettel
        Tisztelt Doktor úr! Székelés után rendszeresen végzek intim mosakodást tiszta langyos vízzel. Kb.3 hete a végbél nyílásom körül először egy,majd néhány nap múlva több apró 1-2 mm kiemelkedésű göböt észlelek. Ezek a göbök nem...
        Kedves Dr.nő! Bőrkiütésem van már kb 5éve.Egy hétig voltam kórházban kivizsgáláson és semmi rossz eredmény nem jött ki a vizsgálatok során.Bőrgyógyászom javasolta hogy a rossz fogaimat csináltassam meg mert lehet azok okozzák,tanácsát...
        Kedves Doktornő! A Roaccutan gyógyszer szedésével kapcsolatban lenne pár kérdésem Önhöz. Pár éve jelentkeztek az arcomon igen intenzív és súlyos aknék. A fő probléma jellege, hogy a faggyúmirigyek kivezető nyílásai elzáródtak és...