• Aknenormin: befejezés, visszaesés??

        Legfrissebb cikkek a témában
         
        Gyakori kérdések

        ARANYESŐ Tisztelt Doktor! 18 éves lány vagyok, szeptember óta szedem az Aknenormin 20 mg-os lágykapszulát (napi egy kapszula reggel). Az arcom teljesen kitisztult, csak ritkán jön rajta elő egy-egy kisebb mitesszer (pattanás még ritkábban). Mivel itt a nyár, szeretném abbahagyni a gyógyszer szedését, mert a bőröm már nagyon száraz, és nagyon könnyen kipirosodik; félek, hogy a napfény még naptejjel is tönkretenné. A bőrgyógyászom "bizonytalankodik". Ön szerint tanácsos lenne tovváb szednem a gyógyszert? Továbbá a bőrgyógyászom nem említette, de én úgy tudom, hogy egy ilyen erős hatóanyagú gyógyszeres kezelés végén mindig kell egy "levezető" adagot is beszedni, pl. 1 hónapig napi 10 mg. Mennyi ideig és pontosan milyen adagban kell szedni? Nyáron gyakran leszek a napon; mit tegyek, hogy ne menjen tönkre a bőröm? Hallottam "rémhíreket", hogy az ilyen gyógyszeres kezelések után a bőr állapota visszaeshet. Ez mennyirre gyakori??? Mit tehetek, hogy ez ne történjen meg? Ha mégis bekövetkezik, mi a teendő? Válaszát előre is köszönöm.

        Dr. Gál Mónika válasza a pattanás témában

        Kedves Kérdező! Az Aknenorminból csakúgy, mint az összes többi isotretinoin tartalmú szerből egyénenként más adagot kell beszedni. A teljes dózis beszédése előtt abbahagyva a szert, majdnem biztos a visszaesés. A teljes dózist, amit be kell szednie az alábbiak alapján számoljuk: testtömege (kilogramban) megszorozva 120 mg-al. Ha Ön például 60 kg, akkor ez 7200 mg. Ha naponta 20 mg-ot szed belőle, akkor ezt durván 8 hónap alatt szedi be. Az összes adagot be kell szedni (napi dózisa lehet 13-30 mg), de többet nem érdemes adagolni. Semmiféle levezetés nem szükséges.

        Figyelem! A válasz nem helyettesíti az orvosi vizsgálatot, diagnózist és terápiát. A kérdésben megfogalmazottakért portálunk nem vállal felelősséget.

        Dr. Gál Mónika
        bőrgyógyász-allergológus

        Dr. Gál Mónika

        Kérdés: 2011. április 21., 18:32; Megválaszolva: 2011. április 25., 15:38

      • Kérdések és válaszok a témakörben:
        Kedves Doktornő! A Roaccutan gyógyszer szedésével kapcsolatban lenne pár kérdésem Önhöz. Pár éve jelentkeztek az arcomon igen intenzív és súlyos aknék. A fő probléma jellege, hogy a faggyúmirigyek kivezető nyílásai elzáródtak és...
        Tisztelt Doktonrő! A talpamon a képeken látható foltok vannak. Már próbáltam fertőtlenítővel kezelni, de sajnos nem használ. Kellemetlen szaga nincs, csak a bőr keményedik meg. Mit tudok vele tenni? Mi ez a betegség?
        Tisztelt Dr Nő!!Az arcbőröm 2hónap alatt megváltozott!!Fáj,viszket,húzódik,pattanásos lett,kipirosodott,lyukacsos lett!!Képet mellékeltem!!Mit lehet az oka??Válaszát előre is köszönöm!!Tisztelettel Kata
        Kedves Dr.Nő!Olyan problémám volna hogy hajlamos vagyok combtő és lágyék izzadásra,sokszor befülled a munkásruha miatt és emiatt viszkető,égető iritáció keletkezik a lágyékom és a herezacskó között.Canesten krémmel kezeltem ami úgy...
        Üdvözlöm! 1hete már hogy megjelent a karomon egy vörös kemény duzzanat, biztos valami csípés de nem elmúlt hanem lila lett es körülötte lettek kis apró sárgás hólyag szerűek. 2szer kentem fenistilel meg egyszer Tetran kenőccsel. Érdemes...
        Kedves Dr. Bodnár Edina! Csatoltam önnek kettő képet. Érdeklődnék, hogy ön szerint mi lehet a combomon az a "csomó"? 1 éve volt szinte majdnem ugyan ilyen csomó nem sokkal a mostani csomó alatt. Akkor a sebész cisztát állapított meg, amit ki...
        Tisztelt Doktornő! A mai napon kapott válaszát nagyon köszönöm! Azt írta, hogy az április 21-én küldött kép alapján övsömöröm volt. A kérdésem továbbá az volna, hogy miért alakulhatott ki? Esetleg közre játszhat bármilyen kóros...
        Tisztelt Doktor! Tegnapelott a kertben voktam, vetemenyeztem es azt vettem eszre hogy viszket a csuklom, raneztem es piros kiutesek voltak rajta! Viszket es meleg is ott a bor! Nem tudom mi lehet ez? Kerem adjon tanacsot! Tisztelettel: Eva
        Tisztelt Doktornő! A képen látható, piros foltok kb egy hete jelentek meg. Kezdetben aprók voltak, majd rosszabbodott. Lábszáron, lábfejen, karon, kézfejen, tenyéren van. Mitől lehet, mi a teendő? Köszönöm!
        Tisztelt Doktornő! Édesanyámat pár napja műtötték. Szövettani lelete a következő: Makroszkópos leírás: Bőrdarabka felszínén 14 mm átmérőjű vörhenyes peremű szürkés folt Mikroszkópos leírás: A vizsgálati minta bőrdarabka,...

      • Hirdetések
      • Partnereink hírei
        Szavazzon Ön is, kié legyen Az év praxisa a Kárpát-medencében cím!
        Tekintse meg infografikánkat, és tudjon meg többet az ajakherpeszről!
      • Hirdetések
      • Infografika és videó