• Csak az antiandrogén használ...

        Legfrissebb cikkek a témában
         
        Gyakori kérdések

        Tisztelt Doktornő/Doktorúr! 2008 óta Crohn beteg 25 éves lány vagyok, azóta nagyon hullik a hajam és ronda az arc és váll bőröm. Már tényleg mindent kipróbáltam rá, egy hajgyógyász studioban dolgozom, tehát tényleg mindent tudok már a témában és tényleg a létező összes külső és belső szert kipróbáltam. Semmi nem használ!! Egyedül a Diane 35 használt a bőrömre és a hajamra is, csak azt nem szívesen szedem, főleg normális hormonszint mellett, valamint mert teljesen depressziós és "idegbeteg" leszek tőle. 1 hónapig bírtam csak szedni, de azt mondta az endokrinilógusom, próbáljam meg tovább szedni, mert hogy ezek a kellemetlenségek max az első 3-4 hónapig jelentkeznek. Igaz lehet ez? Tényleg lehetséges, hogy hosszabb szedés után jobb lesz? A másik kérdésem, hogy most Yasminelle-t szedek 18 napja, mivel úgy gondoltam (orvossal is megbeszéltem), hogy előbb megpróbálkozom egy gyengébb hormonkészítménnyel, és a drosperinon is enyhe antiandrogén, hátha elég lesz a Diane helyett ez is. De úgy érzem nem elég. Ugyanis a Diane-nél érdekes módon már az első héten éreztem is a hatást, a hajam sokkal jobb állapotú lett és kevésbé hullott, és az arcbőröm csomói is sokkal szebbek lettek. Yasminellenél még mindig semmi. Szóval azt szeretném kérdezni, hogy 1 hónap Yasminelle szedés után áttérhetek e a Diane-re? Kihagyom a 7 napot a 21 Yasminelle után, és utána a Diane-vel folytatom...Lehet így? Nem okozhat ez problémát? Válaszukat előre is köszönöm szépen!

        Dr. Gál Mónika válasza a hajhullás témában

        Kedves Kérdező! A gyulladásos bélbetegsége lehet a terápiára nehezen reagáló bőrtünetek hátterében.Koránál fogva még szenvedhet acne betegségben,de természetes a Crohn betegség teszi azt nehezen kezelhetővé és ilyen súlyossá. Semmiképpen nem javaslom a fogamzásgátló ilyen módon történő lecserélését. Egyébként is az 1 hónap még kevés ahhoz,hogy a hatékonyságot eldöntsük. Ha mégis elégtelennek bizonyul,a váltás előtt tanácskozzon a gyógyszert kiíró orvosával.

        Figyelem! A válasz nem helyettesíti az orvosi vizsgálatot, diagnózist és terápiát. A kérdésben megfogalmazottakért portálunk nem vállal felelősséget.

        Dr. Gál Mónika
        bőrgyógyász-allergológus

        Dr. Gál Mónika

        Kérdés: 2010. november 13., 10:23; Megválaszolva: 2010. november 19., 12:30

      • Kérdések és válaszok a témakörben:
        Kedves Doktornő! A Roaccutan gyógyszer szedésével kapcsolatban lenne pár kérdésem Önhöz. Pár éve jelentkeztek az arcomon igen intenzív és súlyos aknék. A fő probléma jellege, hogy a faggyúmirigyek kivezető nyílásai elzáródtak és...
        Tisztelt Doktonrő! A talpamon a képeken látható foltok vannak. Már próbáltam fertőtlenítővel kezelni, de sajnos nem használ. Kellemetlen szaga nincs, csak a bőr keményedik meg. Mit tudok vele tenni? Mi ez a betegség?
        Tisztelt Dr Nő!!Az arcbőröm 2hónap alatt megváltozott!!Fáj,viszket,húzódik,pattanásos lett,kipirosodott,lyukacsos lett!!Képet mellékeltem!!Mit lehet az oka??Válaszát előre is köszönöm!!Tisztelettel Kata
        Kedves Dr.Nő!Olyan problémám volna hogy hajlamos vagyok combtő és lágyék izzadásra,sokszor befülled a munkásruha miatt és emiatt viszkető,égető iritáció keletkezik a lágyékom és a herezacskó között.Canesten krémmel kezeltem ami úgy...
        Üdvözlöm! 1hete már hogy megjelent a karomon egy vörös kemény duzzanat, biztos valami csípés de nem elmúlt hanem lila lett es körülötte lettek kis apró sárgás hólyag szerűek. 2szer kentem fenistilel meg egyszer Tetran kenőccsel. Érdemes...
        Kedves Dr. Bodnár Edina! Csatoltam önnek kettő képet. Érdeklődnék, hogy ön szerint mi lehet a combomon az a "csomó"? 1 éve volt szinte majdnem ugyan ilyen csomó nem sokkal a mostani csomó alatt. Akkor a sebész cisztát állapított meg, amit ki...
        Tisztelt Doktornő! A mai napon kapott válaszát nagyon köszönöm! Azt írta, hogy az április 21-én küldött kép alapján övsömöröm volt. A kérdésem továbbá az volna, hogy miért alakulhatott ki? Esetleg közre játszhat bármilyen kóros...
        Tisztelt Doktor! Tegnapelott a kertben voktam, vetemenyeztem es azt vettem eszre hogy viszket a csuklom, raneztem es piros kiutesek voltak rajta! Viszket es meleg is ott a bor! Nem tudom mi lehet ez? Kerem adjon tanacsot! Tisztelettel: Eva
        Tisztelt Doktornő! A képen látható, piros foltok kb egy hete jelentek meg. Kezdetben aprók voltak, majd rosszabbodott. Lábszáron, lábfejen, karon, kézfejen, tenyéren van. Mitől lehet, mi a teendő? Köszönöm!
        Tisztelt Doktornő! Édesanyámat pár napja műtötték. Szövettani lelete a következő: Makroszkópos leírás: Bőrdarabka felszínén 14 mm átmérőjű vörhenyes peremű szürkés folt Mikroszkópos leírás: A vizsgálati minta bőrdarabka,...