• ROACCUTAN tabletta!!

        Legfrissebb cikkek a témában
         
        Gyakori kérdések

        Tisztelt Doktor Úr/Nő

        Az iránt érdeklődnék hogy az egyik barátom roaccutan tabletta szedésébe kezdett orvosi felügyelet nélkül. Ugy hallottam hogy ez egy igen veszélyes gyogyszer...arcán véleményem szerint nincsenek sulyos aknék ami indokolná a gyogyszer szedését. Milyen káros hatásai lehetnek a gyogyszernek ha továbbra is orvosi felügyelet nélkül szedi és nem konzultál bőrgyógyásszal? 

        Előre is köszönöm!

        WEBBeteg szakértő válasza a pattanás témában

        Kedves Kérdező!

        Sajnos valóban sok mellékhatása lehet a gyógyszernek, de ezek egy résza szors orvosi kontroll mellett is jelentkezhet. A leggyakoribbak:


        Nagyon gyakran fordul elő bőrszárazság, különösen az ajkakon és az arcon. Bőrgyulladás alakulhat ki (dermatitis), cserepes és gyulladt lehet az ajak, kiütések, enyhe viszketés jelenhet meg és hámlás is felléphet.
        Nagyon gyakori, hogy a bőr a szokásosnál törékenyebbé és pirosabbá válik, különösen az arcon.
        Nagyon gyakran vagy gyakran alakulnak ki olyan zavarok, melyek a különböző vérsejteket érintik. A véralvadásban szerepet játszó sejtekre kifejtett hatás következtében fokozódhat a vérzési hajlam, könnyebben alakulnak ki véraláfutások.
        A szem kötőhártyájának és a szemhéjszélnek a gyulladása (conjunctivitis, blepharitis) nagyon gyakori. Nagyon gyakran alakul ki szemszárazság és enyhe szemirritáció.
        Gyakran előfordul, hogy az orrüreg kiszárad és "pörkösödik" ami enyhe orrvérzést okozhat.
        Gyakran előfordul a betegeknél a májenzimek szintjének emelkedése.
        Nagyon gyakran fordul elő hátfájás Roaccutan szedésekor (különösen serdülőkön). Minthogy nagyon gyakran fordul elő izom és ízületi fájdalom Roaccutan kezelés során, a kezelés ideje alatt a túlzott fizikai aktivitást kerülni kell.
        A Roaccutan nagyon gyakran okozhat változásokat a vérzsír értékekben (trigliceridek, ún. nagydenzitású lipoproteinek és néha koleszterin).

        Ritkán pszichés zavsarok, neurológiai mellékhatások, stb. is jelentkezhetnek.

        Figyelem! A válasz nem helyettesíti az orvosi vizsgálatot, diagnózist és terápiát. A kérdésben megfogalmazottakért portálunk nem vállal felelősséget.

        Dr. Boros Miklós
        általános sebész

        Dr. Boros Miklós

        Kérdés: 2010-05-22 17:19:06; Megválaszolva: 2010. május 22., 17:19

      • Kérdések és válaszok a témakörben:
        Kedves Doktornő! A Roaccutan gyógyszer szedésével kapcsolatban lenne pár kérdésem Önhöz. Pár éve jelentkeztek az arcomon igen intenzív és súlyos aknék. A fő probléma jellege, hogy a faggyúmirigyek kivezető nyílásai elzáródtak és...
        Tisztelt Doktonrő! A talpamon a képeken látható foltok vannak. Már próbáltam fertőtlenítővel kezelni, de sajnos nem használ. Kellemetlen szaga nincs, csak a bőr keményedik meg. Mit tudok vele tenni? Mi ez a betegség?
        Tisztelt Dr Nő!!Az arcbőröm 2hónap alatt megváltozott!!Fáj,viszket,húzódik,pattanásos lett,kipirosodott,lyukacsos lett!!Képet mellékeltem!!Mit lehet az oka??Válaszát előre is köszönöm!!Tisztelettel Kata
        Kedves Dr.Nő!Olyan problémám volna hogy hajlamos vagyok combtő és lágyék izzadásra,sokszor befülled a munkásruha miatt és emiatt viszkető,égető iritáció keletkezik a lágyékom és a herezacskó között.Canesten krémmel kezeltem ami úgy...
        Üdvözlöm! 1hete már hogy megjelent a karomon egy vörös kemény duzzanat, biztos valami csípés de nem elmúlt hanem lila lett es körülötte lettek kis apró sárgás hólyag szerűek. 2szer kentem fenistilel meg egyszer Tetran kenőccsel. Érdemes...
        Kedves Dr. Bodnár Edina! Csatoltam önnek kettő képet. Érdeklődnék, hogy ön szerint mi lehet a combomon az a "csomó"? 1 éve volt szinte majdnem ugyan ilyen csomó nem sokkal a mostani csomó alatt. Akkor a sebész cisztát állapított meg, amit ki...
        Tisztelt Doktornő! A mai napon kapott válaszát nagyon köszönöm! Azt írta, hogy az április 21-én küldött kép alapján övsömöröm volt. A kérdésem továbbá az volna, hogy miért alakulhatott ki? Esetleg közre játszhat bármilyen kóros...
        Tisztelt Doktor! Tegnapelott a kertben voktam, vetemenyeztem es azt vettem eszre hogy viszket a csuklom, raneztem es piros kiutesek voltak rajta! Viszket es meleg is ott a bor! Nem tudom mi lehet ez? Kerem adjon tanacsot! Tisztelettel: Eva
        Tisztelt Doktornő! A képen látható, piros foltok kb egy hete jelentek meg. Kezdetben aprók voltak, majd rosszabbodott. Lábszáron, lábfejen, karon, kézfejen, tenyéren van. Mitől lehet, mi a teendő? Köszönöm!
        Tisztelt Doktornő! Édesanyámat pár napja műtötték. Szövettani lelete a következő: Makroszkópos leírás: Bőrdarabka felszínén 14 mm átmérőjű vörhenyes peremű szürkés folt Mikroszkópos leírás: A vizsgálati minta bőrdarabka,...

      • Hirdetések
      • Partnereink hírei
        Tekintse meg infografikánkat, és tudjon meg többet az ajakherpeszről!
        Magunkról tanulni sosem késő! Az egészségértés jelentősége felnőtteknél.
      • Hirdetések
      • Infografika és videó