• Erythema nodosum?

        Legfrissebb cikkek a témában
         
        Gyakori kérdések

        T. Doktornő/Úr!

        2007. nyarán erősen a tédremre estem, orvoshoz nem mentem,a seb és fájdalom elmúlt. 1 hónap múlva a térdeim körül és a bokámon piros duzzanatok, fájdalmas csomók jelentek meg. (Ugyanakkor visszatért az arcomon és a hasamon a psoriasis. ) Ebben az időben váltottam a Triodena fogamzásgátló gyógyszerre. Bőrgyógyász Prednisolont irt fel (és Cutivate krémet) A gyulladás és a sömör is elmúlt. 3 hete a térdem nagyon fáj, mind elülső részen, mind a hajlatokban, a combom hátsó fele és a bokám is néha. Góckutatás eredménye eddig negatív, a véreredményen az anti-streptolizin 1710, a süllyedés 40. Kérdésem, elképzelhető, hogy mindez a fogamzásgátló tabletta eredménye ugyanis olvastam ilyen mellékhatásról vagy lehet ez az esésből eredő következmény? Mit javasol? köszönöm válaszát.

        WEBBeteg szakértő válasza a baktérium, duzzanat témában

        Tisztelt Kérdező!

        A nagyon magas AST (anti-streptolizin titer) Streptococcus baktérium jelenlétére utal a szervezetében, amit meg kell találni, hogy hol van, mert az okozza a fájdalmas duzzanatokat. Lehet, hogy az esés során a bőr mélyére baktériumok kerültek, és így krónikus gócként szerepelnek. Keressen fel egy reumatológust, illetve fül-orr-gégészeti, fogászati, nőgyógyászati vizsgálat kellene. Mindenképpen szükség lesz antibiotikum, illetve nem-szteroid vagy esetleg szteroid gyulladáscsökkentő szedésére.

         

         Dr. Bodnár Edina

         

        Figyelem! A válasz nem helyettesíti az orvosi vizsgálatot, diagnózist és terápiát. A kérdésben megfogalmazottakért portálunk nem vállal felelősséget.

        WEBBeteg Szakértő
        Orvos

         WEBBeteg Szakértő

        Kérdés: 2009-03-08 18:05:00; Megválaszolva: 2011. szeptember 12., 16:04

      • Kérdések és válaszok a témakörben:
        Tisztelt Doktornő, 2 nappal ezelőtt apró fehér, mitesszer nagyságú pöttyök jelentek meg a számon, a felső ajkamon főképp. Az ajak szélein csoportosan, a közepe fele néhány pötty izoláltan. Csak nyelvvel érezni őket, teljesen...
        Üdvözlöm, Egy olyan problémám van, hogy a péniszem felső bőrrészén először egy 10 forintos nagyságú körben pirosság lett. Elmentem vele urológushoz, és azt mondta, hogy nem tudja mi lehet, és 2-3 héten belül ha nem tűnik el akkor menjek...
        Tisztelt Doktorúr/nő! Körülbelül fél éve kezdődött, hogy az államon viszkető, piros pöttyök kezdtek előjönni. Először még csak kicsit aztán egyre csúnyább lett. A mostani állapot enyhébb, volt, hogy ennél sokkal pirosabb volt és...
        Tisztelt Doktornő/Úr! Hátamon van anyajegy,szombaton többször viszkedt. Estére szabálytalan piros folt lett körülötte. Vasárnapra nagyon furcsa 3 csáp szerű piros csík lett rajta, ami visszakunkorodik. Majdnem egyenlő távolságban. 2 és fél...
        Tisztelt Doktornő/Úr! 2 hete véletlelnül Savó penészeltávolító spray került az ételemre (kb. 2 pötty), utána az arcom teljesen kipattogott (nem tudom hogy van e köze hozzá) és aggódom, hogy további problémákat okoz. Önnek mi a...
        Tisztelt Doktor úr /nő Július végén mélyvénás trombózis alakult ki a bal vádlimban. Azóta véralvadásgátlót szedek (xarelto 20mg/nap) Genetikai vizsgálat január 4-én lesz, feltételezett trombózis hajlam miatt. Az lenne a kérdésem, hogy a...
        Üdvözlöm! A képen látható, hogy az államon lévő pattanás alatt keletkezett egy piros folt.Ezen a folton a bőröm száraz,kemény, mint egy seb.Próbáltam kenegetni, de attól csak vörösebb lett.Nem tudom mi lehet ez és mit tegyek.
        Tisztelt Doktornő ! Kb. két hónapja kis vörös folt jelent a péniszemen, a fityma belső felületén, ami komolyabb panaszt nem okozott, nem fájt, vagy viszketett. Próbáltam vény nélkül kapható krémekkel kezelni (Canesten, Betadine) de nem...
        Az ügyben szeretnék érdeklődni,hogy tudom hogy a szövettani vizsgálat az irányadó,de ránézésre malignusnak néz ki?Ami a lokalizációt illeti,a hátamon van,70-80 mm nagyságú.Mindenképpen szakorvoshoz fordulok vele amint lehet,csak...
        Tisztelt Doktor úr/Doktor nő! Nagyon zsíros, pattanásos az arcbőröm. Az utóbbi idökben a hajam is nagyon elkezdett zsírosodni, már naponta kell megmosnom. Ráadásul a fenekemen is sok a pattanás, hol kissebbek, hol nagyobbak, de mindig van....