• Kérdés Dr Papp Júliához

        Legfrissebb cikkek a témában
         
        Gyakori kérdések

        Kedves Doktornő!Elnézést hogy ujra irok remélem utoljára..:)Én vagyok az aki roaccutant szed.Köszönöm eddigi válaszait.Multkor feltettem még egy kérdést ami bizonyára elkerülte Doktornő figyelmét.Arról kérdeztem hogy egyik válaszában irta hogy a roaccutan gyógyszernek többek között mellékhatása lehet még a szemöldök hullása is.Ekkor vettem észre hogy a fölött a szemem fölött ahol már jobban látszik a szempilla hullás ott a szemöldököm is kicsit megritkult.A kettő összefüggésben van?Vagy "csak" szimplán mellékhatása a roaccutan gyógyszernek ez is mert a betegtájékoztatóban a felsorolt kb 2 oldalas mellékhatás között ez nem szerepel.Bár még az a jobbik eset talán ha ez is ettől van mert akkor ha abbahagyom a roaccutant idővel ez is rendeződik ellenben kereshetem még ennek is az okát..Válaszát ujból előre is nagyon köszönöm

        WEBBeteg szakértő válasza a roaccutan témában

        Tisztelt kérdező!

        A Roaccutan leírásában valóban nem szerepel külön kiemelve a szemöldök (főleg a halánték felőli rész) megritkulása, kihullása. Az irodalomban a roaccutan gyógyszer hatóanyagának a várható, előfordulható mellékhatásaként szerepel a leírásban. Tehát ezek alapján valószínűsíthető, hogy a kettő összefügg és mindkettő a mellékhatás következménye lehet. Ami rendeződni szokott a gyógyszer elhagyása után.

        A teljes megnyugtatás miatt esetleg a háziorvostól lehetne kérni egy endocrinologiai (hormonvizsgálatra specializálódott belgyógyászat) laborvizsgálatot a pajzsmirigy hormonok szintjének ellenőrzésére. Ha ez is teljesen rendben van akkor nincs semmi egyéb teendő.

        Tisztelettel:

         Dr. Papp Júlia

        Figyelem! A válasz nem helyettesíti az orvosi vizsgálatot, diagnózist és terápiát. A kérdésben megfogalmazottakért portálunk nem vállal felelősséget.

        WEBBeteg szerkesztőség
        Orvos

         WEBBeteg Szakértő

        Kérdés: 2009-02-25 11:18:41; Megválaszolva: 2011. szeptember 08., 12:29

      • Kérdések és válaszok a témakörben:
        Tisztelt Doktornő, 2 nappal ezelőtt apró fehér, mitesszer nagyságú pöttyök jelentek meg a számon, a felső ajkamon főképp. Az ajak szélein csoportosan, a közepe fele néhány pötty izoláltan. Csak nyelvvel érezni őket, teljesen...
        Üdvözlöm, Egy olyan problémám van, hogy a péniszem felső bőrrészén először egy 10 forintos nagyságú körben pirosság lett. Elmentem vele urológushoz, és azt mondta, hogy nem tudja mi lehet, és 2-3 héten belül ha nem tűnik el akkor menjek...
        Tisztelt Doktorúr/nő! Körülbelül fél éve kezdődött, hogy az államon viszkető, piros pöttyök kezdtek előjönni. Először még csak kicsit aztán egyre csúnyább lett. A mostani állapot enyhébb, volt, hogy ennél sokkal pirosabb volt és...
        Tisztelt Doktornő/Úr! Hátamon van anyajegy,szombaton többször viszkedt. Estére szabálytalan piros folt lett körülötte. Vasárnapra nagyon furcsa 3 csáp szerű piros csík lett rajta, ami visszakunkorodik. Majdnem egyenlő távolságban. 2 és fél...
        Tisztelt Doktornő/Úr! 2 hete véletlelnül Savó penészeltávolító spray került az ételemre (kb. 2 pötty), utána az arcom teljesen kipattogott (nem tudom hogy van e köze hozzá) és aggódom, hogy további problémákat okoz. Önnek mi a...
        Tisztelt Doktor úr /nő Július végén mélyvénás trombózis alakult ki a bal vádlimban. Azóta véralvadásgátlót szedek (xarelto 20mg/nap) Genetikai vizsgálat január 4-én lesz, feltételezett trombózis hajlam miatt. Az lenne a kérdésem, hogy a...
        Üdvözlöm! A képen látható, hogy az államon lévő pattanás alatt keletkezett egy piros folt.Ezen a folton a bőröm száraz,kemény, mint egy seb.Próbáltam kenegetni, de attól csak vörösebb lett.Nem tudom mi lehet ez és mit tegyek.
        Tisztelt Doktornő ! Kb. két hónapja kis vörös folt jelent a péniszemen, a fityma belső felületén, ami komolyabb panaszt nem okozott, nem fájt, vagy viszketett. Próbáltam vény nélkül kapható krémekkel kezelni (Canesten, Betadine) de nem...
        Az ügyben szeretnék érdeklődni,hogy tudom hogy a szövettani vizsgálat az irányadó,de ránézésre malignusnak néz ki?Ami a lokalizációt illeti,a hátamon van,70-80 mm nagyságú.Mindenképpen szakorvoshoz fordulok vele amint lehet,csak...
        Tisztelt Doktor úr/Doktor nő! Nagyon zsíros, pattanásos az arcbőröm. Az utóbbi idökben a hajam is nagyon elkezdett zsírosodni, már naponta kell megmosnom. Ráadásul a fenekemen is sok a pattanás, hol kissebbek, hol nagyobbak, de mindig van....