• Pattanás és piros száj

        Legfrissebb cikkek a témában
         
        Gyakori kérdések

        Tisztelt Dr. Úr/Nő! 20 éves fiú vagyok, 5éve vannak pattanásaim. Az enyhébb kategóriába tartozom szerencsére, de engem így is nagyon zavarnak. Külsőleg már kipróbáltam minden gyógyszertári és kozmetikai termékeket, de semmi nem használt. Ezután elkezdtem egészségesen táplálkozni, semmi cukor, zsíros étel. Majd jöttek a méregtelenítések, lúgosítások, de semmi eredmény. Legutóbbi vizsgálaton a móra terápiával kezeltek, de ismét semmi hatása nem volt. Már nagyon el vagyok keseredve, hogy ennyi energiát, időt és rengeteg pénzt bele ölve nem hoztak semmi eredményt. Most gondolkodom a roaccutant gyógyszer felírásában, de nagyon sok rosszat hallotam róla és ha csak arra az időre használ amíg szedem akkor úgy látom ennek sem sok értelme van. Tehát akkor 3 kérdésem lenne. Az egyik hogy ön mit tudna még ajánlani mik okozhatják a pattanásokat? Roaccutant gyógyszerről mi a véleménye? A harmadik kérdésem az lenne, hogy lassan 1 éve a szám széle nagyon piros, mintha rúzs lenne elkenve. Több bőrgyógyásznál voltam, a legtöbb kenőcsöket írt fel, úgy mint a pimafucort, canesten. A móra terápián azt mondták, hogy ez a epe miatt lehet. Végig is csináltam a kezelést, de semmi eredmény. Mi lehet ez "kiütés"? És mivel tudnám eltüntetni? Nagyon köszönöm a válaszát!

        WEBBeteg szakértő válasza a pattanás témában

        Tisztelt Kérdező!

        1., A magas vércukorszint által kiváltott inzulinszintnek befolyásoló szerepe van. Emellett az androgén hormonok hajlamosítanak pattanások kialakulására, ill. a zsíros haj- és arcápolószerek.
        2., A Roaccutan nagyon jó gyógyszer a legsúlyosabb akne formákban a hegesedés megelőzésére is. Sok mellékhatása van, de ha kb. 6-8 hónapig szedi a beteg, sokáig tünetmentességet biztosít, tehát nemcsak addig van pozitív hatása, amíg a terápia tart, hanem sokkal hosszabb ideig. Ott szokták a hibát elkövetni,amikor hamarabb abbahagyják a gyógyszer szedését, mint amennyi összdózis szükséges lenne.
        3., Belső, emésztési gond okozza, melyet csak a kiváltó ok megszűntetésével lehet eltüntetni, külső kezeléssel nem.

        Dr. Bodnár Edina bőrgyógyász

        Figyelem! A válasz nem helyettesíti az orvosi vizsgálatot, diagnózist és terápiát. A kérdésben megfogalmazottakért portálunk nem vállal felelősséget.

        WEBBeteg Szakértő
        Orvos

         WEBBeteg Szakértő

        Kérdés: 2008-10-24 22:09:05; Megválaszolva: 2011. augusztus 11., 09:55

      • Kérdések és válaszok a témakörben:
        Már 16 éves korom óta szenvedek ebben az aknés, pattanásos, gyulladásos életben. Nagyon sok mindent kipróbáltam: Roaccutan ( nagyon kiszáradt a bőröm tőle, napfényt emiatt nem akarom kerülni, valamint annyira kiszáradtam hogy egy lufi...
        Kedves Szakértő! 3 napra voltunk nyaralni egy apartmanban! Élősködőket nem látrunk sehol, viszont az első éjszaka után, reggel lettek rajtunk csípések! Aztán másnap reggelre is! Utána próbáltunk nézni, és mi den jel és tünet arra utal,...
        Pár néha viszkető piros folt a makkon. Ez milyen nemi betegség ha az?
        Az a helyzet hogy a makkomon piros potyok vannak. Nyugalmi allapotban van a peniszem akkor alig lehet észre venni őket. De izgalmi állapotban szinte kituremkednek nem viszketnek semmi ilyesmi. Kezeltem canesten kenoccsel de nem segít. Kérem segítsen mi...
        Üdvözlöm! 25 éves férfi vagyok, combomon és lágyékom felett a mellékelt sárgás vöröses színű foltok jelentek meg néhány hete,s azóta se múlnak. Semmi egyéb panaszt nem okoznak, csupán jelenlétük ad aggodalomra okot. Kérdésem...
        Tisztelt Doktornő! A hátamon kb. 13 éves koromtól kezdve rengeteg pattanás alakult ki. Ma már 30+ évesen sokkal kevesebb van rajtam, de a régi pattanások nyomai nagyon lassan tűnnek el. A vállam, nyakam körül a bőrömön majdnem teljesen tiszta,...
        Kedves Doktor úr/nő! Körülbelül 3 héttel ezelőtt kaptam a fogamra dalacint amit kb hét hete abba is hagytam közben alakult ki de nem rögtön a bőrkiütésem. Azóta szedtem antihisztamint, egy hete már, de nem látok változást, sőt rosszabb...
        Tisztelt DoktorÚr/Nő! Olyan problémával fordulnék önhöz hogy valószinűleg nemibetegséget kaphattam el, a napokban a makkomon és körülötte fehéres pöttyök és kisebb duzzanat jelentkezett, a barátnőmmvel volt szexuális kapcsolatom óta, 2...
        Tisztelt Doktor Úr /Nő! Szeretnék segítséget kérni a leletem értelmezéséhez. Tegnap kaptam meg az eredményt, viszont időpontot csak 1 hónap múlvára tudtam kérni. Köszönöm előre is.
        Tisztelt Doktor Úr/Nő! Szeretnék segítséget kérni a leletem értelmezéséhez. A leletem most kaptam meg, de időpontot csak 1 hónap múlvára tudtam kérni. Köszönöm előre is.