• Pattanás okai 2

        Legfrissebb cikkek a témában
         
        Gyakori kérdések

        Hét hónapja szedem a diane35-öt és igazából nem hozta meg számomra a várt eredményt. Mitől jöhetnek még mindig ki pattanások? Régen írtak rá fel tetracyclin nevű antibiotikumot is, akkor is azt mondták, hogy ez meg fogja szüntetni a gondokat, ami jó is volt addig a 3-4 hónapig, amíg szedtem, aztán minden kezdődött előről. Most voltam természetgyógyásznál illetve olvastam, hogy a candida gomba is okozhat pattanásokat. Ez igaz? Régen sok antibiotikumok kellett szedni (még mandulaműtétem előtt) szinte állandóan beteg voltam, úgyhogy a candida gomba szintem magas és most fogok kezdeni egy 6 hetes intenzív méregtelenitő kúrát. Ez esetleg segíthet, vagy ennek semmi köze nincs a pattanásokhoz? Válaszát előre is köszönöm.

        WEBBeteg szakértő válasza a pattanás témában

        Tisztelt Kérdező!

        A Candida gomba nem okozhat pattanásokat, viszont a sokáig szedett antibiotikum miatt kialakulhat úgynevezett Gram-negatív folliculitis, mely úgy néz ki, mint egy "rendes" pattanás, mégsem az. Azt tanácsolom, hogy keressen fel személyesen egy bőrgyógyászt, és kérje meg hogy a pattanásból ürülő gennyből küldjön el mikrobiológiai tenyésztésre, és annak eredménye alapján írjon antibiotikumot.

        A Candida diéta annyiban segíthet, hogy a szénhidrátot megszorítja, ami javíthat a pattanások állapotán, mert a pattanások sokszor összefüggnek a magas vércukorszintet követő magas inzulinszinttel. Úgyhogy nyugodtan vágjon bele a méregtelenítő kúrába, a pattanásokon csak javíthat!

        Dr. Bodnár Edina

        Figyelem! A válasz nem helyettesíti az orvosi vizsgálatot, diagnózist és terápiát. A kérdésben megfogalmazottakért portálunk nem vállal felelősséget.

        WEBBeteg Szakértő
        Orvos

         WEBBeteg Szakértő

        Kérdés: 2008-09-22 16:48:29; Megválaszolva: 2011. augusztus 08., 12:07

      • Kérdések és válaszok a témakörben:
        Tisztelt Bőrgyógyász Szakorvos! Hozzávetőlegesen 2,5 évvel ezelőtt kezdődött a problémám.A hátam jobb oldali bőrfelületén viszkető, kitüremkedő kiütések, melyekből eleinte csak egy-két db volt, majd idővel több lett belőlük.Meleg...
        15 hós kisfiamnak október óta van a nyakán egy kis narancsos színű kinövés. Kezdetben akkora volt, és éppen úgy is nézett ki, mint egy apró paradicsommag.Körzetis bőrgyógyász látta, a diagnózis szerint xanthogranuloma juvenile, és nincs...
        Üdv! Egy hólyag vagy nem is tudom minek nevezzem évekkel ezelőtt megjelent a péniszemen a makkon. Fehér színű, Nem lapos, kissé ki dudorodik a bőr felületéből, apró de kemény, néha szúr, viszket. egy darab van belőle. Nemi életet nem...
        Kedves Doktornő! Édesanyám néhány nappal ezelőtt övsömör betegséget kapott. A nagyobb hólyagok a tarkón és a bal vállöv területén jelentek meg, majd a fertőzött terület átterjedt a bal vállra és a bal lapocka feletti részre. Sajnos...
        Szép napot! Az elmúlt kb egy másfél hónapban megjelent egy halvány sötét csík a hüvelykujj körmöm alatt. Az iránt érdeklődnék hogy mi lehet az oka, és mi a teendő vele?
        Kisfiam 3,5 éves. Kb. 10 napja a hátán és mellkasán érdessé vált a bőr. Olyan, mintha libabőrös lenne folyamatosan. Kb. 1 hete a kézfején is megjelent ez az érdesség. A tenyere kicsit olyan, mintha kiázott volna a vízben. A körömágyak...
        Tisztelt Címzett! 2 éve felnőttkori aknéval küzdök, tinédzser koromban tiszta volt az arcbőröm. Az utóbbi 2 évben nagyon mély, gyulladt, gennyes kelések jelentek meg az arcomon, hol jobban hol rosszabb állapotban volt. Az összefüggést nem...
        Tisztelt Doktornő/Doktorúr! Lassan 1 hete viszket a bal mellbimbóm.de csak az,a másik nem.2 napja a mellem alatt kipirosodott a bőr.sem a mellbimbómon,sem a mellemen nem találtam semmi elváltozást.már máskor is előfordult,hogy viszketett ugyanez...
        Tisztelt Doktor Nő ! Azzal a kérdéssel fordulok Önhöz, hogy pár hónapja a hasam alján kis szemölcsszerű dolgok alakultak ki. Csípéseknek gondoltam őket, mert megcsípett valami. De nem akarnak elmúlni. Nem viszket nem is érzem őket.5 darab...
        Kedves Szakértő! Minden bizonnyal intim gombás fertőzésről van szó, mert a Canesten weboldalán az 5 felsorolt tünetből 4 stimmel. - Viszketés a makkon és a fityma belső felszínén - Kivörösödés - Duzzanat (a bőr megduzzatt) - Fehéres,...