• Bőrprobléma

        Legfrissebb cikkek a témában
         
        Gyakori kérdések

        Tisztelt Doktor Úr/ Doktor Nő! A párom 27 éves és kb. egy éve van bőrproblémája, amely csak a homlokán jelentkezik aknék (bár a bőrgyógyászok szerint nem is tipikusan aknék..) formájában. Több bőrgyógyásznál és allergológusnál is járt, de az okot nem tudták kideríteni. Tüneti kezelésként Meromycin oldatot használ. 3-4 hónapja már nincs tünetmentes időszaka, mindig van pár éppen fejlődő és éppen gyógyuló gyulladás a homlokán. Első kérdésem ezzel kapcsolatos, a Meromycin oldatot milyen időtávon át lehet használni? Nincs semmilyen káros mellékhatása? A másik kérdésem, hogy egyéb tünetek kapcsán felvetődött bennünk, hogy talán hormonális zavarok okozzák a panaszokat. Érdemes ezt kivizsgáltatni, és ha igen milyen szakorvost kell felkeresni vele? (bőrgyógyász végezteti el a vérből a hormonvizsgálatot, esetleg endokrinológus?). Ha esetleg más javaslata van amit megvizsgáltathatunk, vagy ami segíthet, azért hálás lennék. Válaszát előre is köszönöm. Tisztelettel: A. Mónika

        WEBBeteg szakértő válasza a bőrpanasz témában

        Kedves Mónika!

        Az Ön által leírt bőrtünetek hátterében valóban igen sokféle probléma meghúzódhat a kedves párjánál. Ha valóban vannak hormonális jellegű problémák, amelyeket nem részletezett, ezirányba mindenképpen ki kell vizsgálni. Legjobb ha urológus, andrológus látja el a párját. Az erythromycin tartalmú ecsetelő használható tartósan, de ha nincs hatása felesleges alkalmazni, annál is inkább, mivel rezisztenciát okozhat. A homonális vizsgálat mellett mindenképpen javasolnám a folyamatos bőrgyógyászati gondozást, illetve amennyiben a klinikai kép alapján felmerül, gócvizsgálat is szükséges lehet.

        Dr. Gál Mónika bőrgyógyász

        Figyelem! A válasz nem helyettesíti az orvosi vizsgálatot, diagnózist és terápiát. A kérdésben megfogalmazottakért portálunk nem vállal felelősséget.

        WEBBeteg szerkesztőség
        Orvos

         WEBBeteg Szakértő

        Kérdés: 2008-04-08 16:57:25; Megválaszolva: 2011. július 27., 17:55

      • Kérdések és válaszok a témakörben:
        Tisztel Doktornő! Kicsit több mint fél éve pirosas foltok jelentek meg a mellkasomon. Ezek a foltok néha halványulnak, néha pedig erősödnek. Fájdalmat nem érzek, de a nyakam környékén néha viszkető érzést érzek, bár ott foltok pont...
        Kedves Doktornő! Egy kérdéssel fordulnék önhöz, amire eddig még nem igazán találtam választ. 25 éves férfi vagyok, elég gyorsan sikerül megkopaszodnom, eddig ez nagyon zavart is, de most jött egy ettől is rosszabb. Szakállas vagyok és...
        Azt hiszem 1-1,5 éve megjelent a péniszem fölött egy pattanás, de ez szokatlanul nagy volt. Kinyomtam és ugyanazon helyen időközönként előjön egy ugyanilyen típusú valami. Most amikor kinyomtam először valami fehéres váladék jött, aztán...
        Tisztelt Doktornő! kb. 20 évvel ezelőtt jelentkezett nálam először a herpesz tünete. Azóta egyre ritkábban, viszonylag rövid ideig látható a nemi szervemen.(Most például kb. fél év után jelent meg és Lisin hatására vissza is...
        Kedves Doktornő! Viszkető,piros pöttyök lettek a fenekemen egy kb.tenyérnyi részen! Nem tudom mi lehet ez,de igen kellemetlen és csúnya!Képet nem tudok csatolni, mert nem tudok 1MByte alá menni! Köszönöm válaszát!
        Kedves Doktornő/ Doktor Úr! Szeretnék segítséget,illetve tanácsot kérni bőrproblémámra. Az utóbbi időben túlzottan száraznak éreztem a bőrőm az egész testemen és az arcomon is. Próbálkoztam számtalan zsíros krémmel, illetve...
        Tisztelt Doktornő! Mi lehet ez? Köszönettel
        Tisztelt Doktor úr! Székelés után rendszeresen végzek intim mosakodást tiszta langyos vízzel. Kb.3 hete a végbél nyílásom körül először egy,majd néhány nap múlva több apró 1-2 mm kiemelkedésű göböt észlelek. Ezek a göbök nem...
        Kedves Dr.nő! Bőrkiütésem van már kb 5éve.Egy hétig voltam kórházban kivizsgáláson és semmi rossz eredmény nem jött ki a vizsgálatok során.Bőrgyógyászom javasolta hogy a rossz fogaimat csináltassam meg mert lehet azok okozzák,tanácsát...
        Kedves Doktornő! A Roaccutan gyógyszer szedésével kapcsolatban lenne pár kérdésem Önhöz. Pár éve jelentkeztek az arcomon igen intenzív és súlyos aknék. A fő probléma jellege, hogy a faggyúmirigyek kivezető nyílásai elzáródtak és...