• Dermatitis cubuti?

        Legfrissebb cikkek a témában
         
        Gyakori kérdések

        Tisztelt Dr. Bodnár Edina bőrgyógyász! 1. kérdésem: Mit jelent az, hogy „dermatitis cubuti l.s.”? Esetleg azért nem találok ilyesmit az interneten mert elírás történt az asszisztens részéről? Ha igen, mi lenne ez pontosan? 2. kérdésem: Milyen az a „hyperaemiás” bőr? Mit jelent ez magyarul? 3. kérdésem: Az egészségre mennyire ártalmas az „Ung.Elocom-Batrafen-Hydrophil” kenőcs? 4. kérdésem: A kenőcs szteroid tartalmú? A kenőcs három nap alatt, napi egyszeri használattal teljesen eltüntette a bal könyöktájékomon a már legalább egy éve jelen levő bőrelváltozást – amit más kenőcsökkel hiába kenegettem. Miután eltűntek a kiütések még két napig használtam a kenőcsöt, aztán abbahagytam. Egy hónap elteltével most újra kiütéses lett a bal könyököm. Viszkető, apró kis fehér színű hólyagocskákról van szó amik körül rózsaszínes a bőrfelület. 5. kérdésem: Mitől lehet ez a bőrbetegség, mi okozhatja és mi ez egyáltalán? 6. kérdésem: A jobb karom könyöktájékát ez miért nem érinti vagy a testemen máshol ilyen miért nem jelentkezik? Miért épp a bal könyöktájékon? Van ennek jelentősége? Jelezhet ez valamit? 7. kérdésem: Mit tehetnék egy pontosabb diagnosztizálásért, mik a lehetőségeim? 8. kérdésem: Ha most újra rendbe jönne a kenőccsel, akkor mit tehetnék ellene? Hogyan előzhetném meg a kiújulást? Válaszait előre is köszönöm. További jó munkát és szép napot kívánok!

        Dr. Bodnár Edina válasza a Dermatitis cubiti témában

        1. könyéktáji bőrgyulladást jelent 2. Piros, vörös bőrt jelent 3. Nem ártalmas 4. Igen, az Elocom steroid 5. Ételallergia, lisztérzékenység szokta legtöbbször okozni a tüneteket 6. Ennek nincs jelentősége 7. Szövettani vizsgálat, ételallergia teszt és glutén-panel 8. Csak akkor tudja megelőzni a tüneteket, ha már tudja, hogy mi váltja ki azokat

        Figyelem! A válasz nem helyettesíti az orvosi vizsgálatot, diagnózist és terápiát. A kérdésben megfogalmazottakért portálunk nem vállal felelősséget.

        Kérdés: 2017. április 23., 18:12; Megválaszolva: 2017. április 24., 14:36

      • Kérdések és válaszok a témakörben:
        Tisztel Doktornő! Kicsit több mint fél éve pirosas foltok jelentek meg a mellkasomon. Ezek a foltok néha halványulnak, néha pedig erősödnek. Fájdalmat nem érzek, de a nyakam környékén néha viszkető érzést érzek, bár ott foltok pont...
        Kedves Doktornő! Egy kérdéssel fordulnék önhöz, amire eddig még nem igazán találtam választ. 25 éves férfi vagyok, elég gyorsan sikerül megkopaszodnom, eddig ez nagyon zavart is, de most jött egy ettől is rosszabb. Szakállas vagyok és...
        Azt hiszem 1-1,5 éve megjelent a péniszem fölött egy pattanás, de ez szokatlanul nagy volt. Kinyomtam és ugyanazon helyen időközönként előjön egy ugyanilyen típusú valami. Most amikor kinyomtam először valami fehéres váladék jött, aztán...
        Tisztelt Doktornő! kb. 20 évvel ezelőtt jelentkezett nálam először a herpesz tünete. Azóta egyre ritkábban, viszonylag rövid ideig látható a nemi szervemen.(Most például kb. fél év után jelent meg és Lisin hatására vissza is...
        Kedves Doktornő! Viszkető,piros pöttyök lettek a fenekemen egy kb.tenyérnyi részen! Nem tudom mi lehet ez,de igen kellemetlen és csúnya!Képet nem tudok csatolni, mert nem tudok 1MByte alá menni! Köszönöm válaszát!
        Kedves Doktornő/ Doktor Úr! Szeretnék segítséget,illetve tanácsot kérni bőrproblémámra. Az utóbbi időben túlzottan száraznak éreztem a bőrőm az egész testemen és az arcomon is. Próbálkoztam számtalan zsíros krémmel, illetve...
        Tisztelt Doktornő! Mi lehet ez? Köszönettel
        Tisztelt Doktor úr! Székelés után rendszeresen végzek intim mosakodást tiszta langyos vízzel. Kb.3 hete a végbél nyílásom körül először egy,majd néhány nap múlva több apró 1-2 mm kiemelkedésű göböt észlelek. Ezek a göbök nem...
        Kedves Dr.nő! Bőrkiütésem van már kb 5éve.Egy hétig voltam kórházban kivizsgáláson és semmi rossz eredmény nem jött ki a vizsgálatok során.Bőrgyógyászom javasolta hogy a rossz fogaimat csináltassam meg mert lehet azok okozzák,tanácsát...
        Kedves Doktornő! A Roaccutan gyógyszer szedésével kapcsolatban lenne pár kérdésem Önhöz. Pár éve jelentkeztek az arcomon igen intenzív és súlyos aknék. A fő probléma jellege, hogy a faggyúmirigyek kivezető nyílásai elzáródtak és...