• Nyirokcsomó duzzanat

        Legfrissebb cikkek a témában
         
        Gyakori kérdések

        Tisztelt webbeteg! Két héttel ezelőtt, a jobb hónaljamnál egy apró duzzanatot vettem észre, ami tapintásra fájdalmas és érzékeny volt, majd pár napon belül el is tűnt. Tegnap újra jelentkeztek a tünetek, ismét érzékeny a terület, és kitapintható a duzzanat. Mitől jöhetett ez ki, illetve mi lehet a probléma? A karom nem sérült, legalábbis nem tudok róla, az esetek pár nappal borotválás után jöttek elő. Ha ez lenne a probléma, akkor mit javasolna borotválás helyett, amitől nem fordulna elő ilyen. Azt is olvastam, hogy a dezodortól is lehet, viszont évek óta egy fajtát használok, golyósat. Ezt cseréljem le, vagy ez nem okozhatta? Még 2006ban, a nyakamban is megnagyobbodtak a nyirokcsomóim, akkor mononucleosist állapítottak meg, pár héten belül antibiotikumos kezelés után visszahúzódtak, ennek esetleg lehet köze hozzá? Előre is köszönöm válaszát.

        Dr. Tóth Gyöngyi válasza a verejtékmirigy gyulladás témában

        Tisztelt Kérdező! Valószínűleg a borotválkozás után kialakult apró szőrtüszőgyulladások okozzák a problémát, ezért ennek elhagyását javasolnám ha gyakran előfordul, esetleg a gyantázást kipróbálhatja helyette.Ha így is jelentkeznek antibiotikumos ecsetelő vagy krém használata javasolt,de ezek receptkötelesek. Ha nem múlnak el, akkor javasolt háziorvosi vizsgálat, hogy a háttérben nem-e nyirokcsomó megnagyobbodás áll. A régebben lezajlott mononucleosissal ezek a panaszok most nem lehetnek összefüggésben.

        Figyelem! A válasz nem helyettesíti az orvosi vizsgálatot, diagnózist és terápiát. A kérdésben megfogalmazottakért portálunk nem vállal felelősséget.

        Dr. Tóth Gyöngyi
        Bőrgyógyász-kozmetológus

        Dr. Tóth Gyöngyi

        Kérdés: 2011. november 29., 19:51; Megválaszolva: 2011. december 01., 09:02

      • Kérdések és válaszok a témakörben:
        Már 16 éves korom óta szenvedek ebben az aknés, pattanásos, gyulladásos életben. Nagyon sok mindent kipróbáltam: Roaccutan ( nagyon kiszáradt a bőröm tőle, napfényt emiatt nem akarom kerülni, valamint annyira kiszáradtam hogy egy lufi...
        Kedves Szakértő! 3 napra voltunk nyaralni egy apartmanban! Élősködőket nem látrunk sehol, viszont az első éjszaka után, reggel lettek rajtunk csípések! Aztán másnap reggelre is! Utána próbáltunk nézni, és mi den jel és tünet arra utal,...
        Pár néha viszkető piros folt a makkon. Ez milyen nemi betegség ha az?
        Az a helyzet hogy a makkomon piros potyok vannak. Nyugalmi allapotban van a peniszem akkor alig lehet észre venni őket. De izgalmi állapotban szinte kituremkednek nem viszketnek semmi ilyesmi. Kezeltem canesten kenoccsel de nem segít. Kérem segítsen mi...
        Üdvözlöm! 25 éves férfi vagyok, combomon és lágyékom felett a mellékelt sárgás vöröses színű foltok jelentek meg néhány hete,s azóta se múlnak. Semmi egyéb panaszt nem okoznak, csupán jelenlétük ad aggodalomra okot. Kérdésem...
        Tisztelt Doktornő! A hátamon kb. 13 éves koromtól kezdve rengeteg pattanás alakult ki. Ma már 30+ évesen sokkal kevesebb van rajtam, de a régi pattanások nyomai nagyon lassan tűnnek el. A vállam, nyakam körül a bőrömön majdnem teljesen tiszta,...
        Kedves Doktor úr/nő! Körülbelül 3 héttel ezelőtt kaptam a fogamra dalacint amit kb hét hete abba is hagytam közben alakult ki de nem rögtön a bőrkiütésem. Azóta szedtem antihisztamint, egy hete már, de nem látok változást, sőt rosszabb...
        Tisztelt DoktorÚr/Nő! Olyan problémával fordulnék önhöz hogy valószinűleg nemibetegséget kaphattam el, a napokban a makkomon és körülötte fehéres pöttyök és kisebb duzzanat jelentkezett, a barátnőmmvel volt szexuális kapcsolatom óta, 2...
        Tisztelt Doktor Úr /Nő! Szeretnék segítséget kérni a leletem értelmezéséhez. Tegnap kaptam meg az eredményt, viszont időpontot csak 1 hónap múlvára tudtam kérni. Köszönöm előre is.
        Tisztelt Doktor Úr/Nő! Szeretnék segítséget kérni a leletem értelmezéséhez. A leletem most kaptam meg, de időpontot csak 1 hónap múlvára tudtam kérni. Köszönöm előre is.