• Androgén típusú hajhullás

        Legfrissebb cikkek a témában
         
        Gyakori kérdések

        Tisztelt Doktor Úr/Nő! A fejem tetején úgynevezett androgén típusú hajhullásom van, nagyon megritkult a hajam. Hajgyógyászhoz mentem, aki szerint a hajhagymáim megvannak, el is indul a hajképződés, de nem tud nőni a haj. Végigjártam a nőgyógyászatot, fogászatot, fül-orr-gégészetet és a bőrgyógyászatot góckutatás néven. A bőrgyógyász szerint hormon probléma lehet. Mindenhol negatív diagnózist kaptam. A nőgyógyász nem küld el hormon vérképre, mert nem látja indokoltnak. Ultrahangos vizsgálatot végzett és közölte, hogy nincs rendszeres peteérésem és a petéim kis méretűek, gond lehet majd a teherbeeséssel (35 éves vagyok, még nincs gyermekem). Most nem tudom, kihez fordulhatnék a problémával. Azt az információt kaptam, hogy a hajhullásra szedhető étrendkiegészítők csak vitaminhiány esetén használnak. Laborvizsgálati eredményem normális, NEUT% 72,6 (37,00-72,00), MCV 83,40 (86,00 - 110,00), WE 15 (2,00 - 14,00) Triglicerid 1,79 (0,60 - 1,60). A többi érték határértéken belüli. Kérem, ha van bármilyen ötletük, mi okozhatja, osszák meg velem, el vagyok keseredve, mert nagyon megritkult a hajam és 35 évesen ez nagyon zavaró. Üdvözlettel: H. Annamari

        Dr. Gál Mónika válasza a hajhullás témában

        Kedves Kérdező! Az androgén típusú hajhullásnak nők esetében két típusa van. Az egyik formában nincsenek valódi hormonális eltérések, örökletes hajlamon alapulva alakul ki és visszafordíthatatlan.Másik típusában vannak nemi hormonbeli eltérések és ilyenkor másfajta tünetek is jelentkeznek, mint pl. a vérzészavar. ezekben az esetekben kezelésre van szükség. Mindenképpen javasolt a nemi hormonok vizsgálata, de ebben csak nőgyógyász lehet segítségére.

        Figyelem! A válasz nem helyettesíti az orvosi vizsgálatot, diagnózist és terápiát. A kérdésben megfogalmazottakért portálunk nem vállal felelősséget.

        Dr. Gál Mónika
        bőrgyógyász-allergológus

        Dr. Gál Mónika

        Kérdés: 2011. november 07., 17:41; Megválaszolva: 2011. november 14., 21:44

      • Kérdések és válaszok a témakörben:
        Tisztel Doktornő! Kicsit több mint fél éve pirosas foltok jelentek meg a mellkasomon. Ezek a foltok néha halványulnak, néha pedig erősödnek. Fájdalmat nem érzek, de a nyakam környékén néha viszkető érzést érzek, bár ott foltok pont...
        Kedves Doktornő! Egy kérdéssel fordulnék önhöz, amire eddig még nem igazán találtam választ. 25 éves férfi vagyok, elég gyorsan sikerül megkopaszodnom, eddig ez nagyon zavart is, de most jött egy ettől is rosszabb. Szakállas vagyok és...
        Azt hiszem 1-1,5 éve megjelent a péniszem fölött egy pattanás, de ez szokatlanul nagy volt. Kinyomtam és ugyanazon helyen időközönként előjön egy ugyanilyen típusú valami. Most amikor kinyomtam először valami fehéres váladék jött, aztán...
        Tisztelt Doktornő! kb. 20 évvel ezelőtt jelentkezett nálam először a herpesz tünete. Azóta egyre ritkábban, viszonylag rövid ideig látható a nemi szervemen.(Most például kb. fél év után jelent meg és Lisin hatására vissza is...
        Kedves Doktornő! Viszkető,piros pöttyök lettek a fenekemen egy kb.tenyérnyi részen! Nem tudom mi lehet ez,de igen kellemetlen és csúnya!Képet nem tudok csatolni, mert nem tudok 1MByte alá menni! Köszönöm válaszát!
        Kedves Doktornő/ Doktor Úr! Szeretnék segítséget,illetve tanácsot kérni bőrproblémámra. Az utóbbi időben túlzottan száraznak éreztem a bőrőm az egész testemen és az arcomon is. Próbálkoztam számtalan zsíros krémmel, illetve...
        Tisztelt Doktornő! Mi lehet ez? Köszönettel
        Tisztelt Doktor úr! Székelés után rendszeresen végzek intim mosakodást tiszta langyos vízzel. Kb.3 hete a végbél nyílásom körül először egy,majd néhány nap múlva több apró 1-2 mm kiemelkedésű göböt észlelek. Ezek a göbök nem...
        Kedves Dr.nő! Bőrkiütésem van már kb 5éve.Egy hétig voltam kórházban kivizsgáláson és semmi rossz eredmény nem jött ki a vizsgálatok során.Bőrgyógyászom javasolta hogy a rossz fogaimat csináltassam meg mert lehet azok okozzák,tanácsát...
        Kedves Doktornő! A Roaccutan gyógyszer szedésével kapcsolatban lenne pár kérdésem Önhöz. Pár éve jelentkeztek az arcomon igen intenzív és súlyos aknék. A fő probléma jellege, hogy a faggyúmirigyek kivezető nyílásai elzáródtak és...