• HA tápszer

        Legfrissebb cikkek a témában
         
        Gyakori kérdések

        Üdvözlöm! Kislányom 6 hónapos, születésétől kezdve folyamatosan HA tápszert kapott, a védőnő és a gyerekorvos is a HA tápszer adását javasolta, mivel az Apa asthmás és porallergiája van. A családban senkinek sincs élelmiszer-allergiája. Eddig sikerült megoldani, hogy az elég drága tápszert ki tudjuk váltani, de már elég nagy anyagi terhet jelent a havi kb. 16 ezer ft, tápszer összeg. A kérdésem az lenne, hogy meddig indokolt a HA tápszer adása, mikor lehetne átváltani nem HA tápszerre. Másik kérdésem , hogy a H A tápszerre meddig van támogatás, ugyanis eddig jóval olcsóbb volt a HA 1.-es,mint a mostani HA 2-es tápszer (BEBA). Válaszát előre is köszönöm!

        Dr. Csáki Csilla válasza a csecsemőtáplálás, allergia témában

        Kedves Kérdező! A HA tápszerre 3 éves korig van támogatás, így az ára 6 hónapos kor után szinte azonos a már egyáltalán nem támogatott, sima 2-es tápszerekével, minimális a különbség. A HA2-es és sima 2-es tápszerek is egyaránt 2000 Ft feletti dobozárban vannak.Javaslatom: 1 éves korig tartsanak ki a HA2 tápszer mellett, de szépen emeljék a hozzátáplálás mennyiségét. Így 8-9 hónapos korra már csak reggel és este kellene tápszert adniuk, egyébként főzeléket és gyümölcsöt, valamint tejpépet kaphat a baba. A tejtermékeket 9-10 hónapos korban kezdjék el bevezetni joghurttal, túróval, sajttal, majd 1 éves kor után rátérhetnek a nem HA babatejre, később a tehéntejre is. Üdvözlettel: Dr. Csáki Csilla

        Figyelem! A válasz nem helyettesíti az orvosi vizsgálatot, diagnózist és terápiát. A kérdésben megfogalmazottakért portálunk nem vállal felelősséget.

        Dr. Csáki Csilla
        allergológus

        Dr. Csáki Csilla
        PharmaPlaza

        Kérdés: 2011. június 05., 10:34; Megválaszolva: 2011. június 05., 19:18

      • Kérdések és válaszok a témakörben:
        Tisztelt Doktornő! Szeretném megkérni, hogy válaszoljon kérdésemre. 24 éves fiam méhcsípés allergia immunterápián vett részt. Most telt le a 3 év . Laboreredménye számomra nem érthető, ugyanis mikor allergiás lett, 4 évvel ezelőtt, az...
        Tisztelt Dr. Nő/ Úr! Én egy 18 éves eléggé elkeseredett fiatal ember vagyok! Egész nyáron edzettem sportoltam 97 kg voltam , aztán az egyiknap étekzés után fel dagadt a szám baloldala! Semmi kiütés vagy fulladás viszketés jele nem volt! Hideg...
        Tisztelt Doktornő / Doktor úr! Az utóbbi kb 1 evben azt vettem észre, hogy néha fel van püffedve, duzzadva a szemhéjam, nyelvem, arcom, a szem alatti rész, végtagjaim. De soha nem komolyan. Néha tüsszögök, és fáradékony vagyok, de ez sem túl...
        Idén a dezloratadin tartalmú antihisztaminok betegtájékoztatójába (Azomyr, Aerius, etc ) bekerült, hogy "Az XXX Szedése és alkohol fogyasztása esetén elővigyázatosság szükséges". Akkor most kockázatos vagy nem a kettő együttes...
        Tisztelt Doktornő! Az epevezetékkel vannak gondjaim, epém nincs, ki vagyok vizsgálva. 2-szer volt ERCP-m, s most Debray tesztet akar az orvosom csinálni, amelynél morphiumot adnak. (Begörcsoltetnek, aztán fájdalomcsillapítót kapok)Több...
        Kedves Doktor Nő, Remélem tud ötletet adni, milyen irányba érdemes indulni az alábbi tünetek alapján: Több éve bizonyos ételek fogyasztásakor, ketchup, savanyúságok, mustár, az arcom kipirosodik és izzadni kezdek, de csak az arcomon...
        Tisztelt Dr. úr/nő! 14évesen megcsípte egy darázs vagy méh a nyakamat, nehézlégzést éreztem, pànikba estem. Kb 25perc múlva ügyeletes ellàttak, nem tudom milyen gyógyszert kaptam. Sokára kezdtem el foglalkozni ezzel a dologgal, nèhàny...
        Tisztelt Doktornő! Segtségét kérném hogy pontosan milyen irányba induljak, hiszen elég összetett a problémám.A kórtörténetben visszanyúlok, hiszen fogalmam sincs honnan indul a probléma, és minnél "több" szakrendelésen járok annát...
        Tisztelt doktor úr/nő! Torok és mandulagyulladás miatt Klacid antibiotikumot kaptam! Viszont eléggé súlyos pollenallergiám is van, igy az Allegrát szedem! Viszont olvastam hogy az Erythromicin származékkkal(mint ugye amilyen a Klacid is) nem nagyon...
        Tisztelt Doktor Úr/Nő! Barátnőm nem régiben, volt bőrgyógyásznál, régebb óta (kb. 3 hete) tartó bőrkiütés miatt. Az orvos diagnózia szerint, a felfázás miatt a közelmúltban szedett antibiotikum kúra következményeként pszeudoallergia...