• Mediátormentes diéta

        Legfrissebb cikkek a témában
         
        Gyakori kérdések

        Tisztelt doktor nő/úr!


        Csalánkiütésem van már 3hónapja és minden 2hétbe vissza jön.Bőrgyógyászhoz is járok és azt mondta, hogy mediátormentes diéta kell alkalmazni, de kaptam injekciót!Azt szeretném kérdezni, hogy milyen élelmiszereket nem szabad ennem?

        Válaszát előre is köszönöm.

        Tisztelettel:P.Ervinné

        WEBBeteg szakértő válasza a allergia témában

        Kedves Kérdező!

        A mediátormentes diéta azt jelenti, hogy tartózkodni kell azoktól az ételektől, melyek hisztamint szabdítanak fel, és csalánkiütést okozhatnak ezáltal. Nem szabad füstölt húsokat, halat, belsőségeket, csalánt gyakran okozó zöldségeket, gyümölcsöket (paradicsom, zeller, dió, mogyoró, eper, ananász, stb.) enni.

        Figyelem! A válasz nem helyettesíti az orvosi vizsgálatot, diagnózist és terápiát. A kérdésben megfogalmazottakért portálunk nem vállal felelősséget.

        Dr. Boros Miklós
        általános sebész

        Dr. Boros Miklós
        PharmaPlaza

        Kérdés: 2010-02-15 10:46:35; Megválaszolva: 2010. február 15., 10:46

        Tudjon meg többet: allergia

        Ezt olvasta már?

      • Kérdések és válaszok a témakörben:
        Tisztelt Doktornő! Szeretném megkérni, hogy válaszoljon kérdésemre. 24 éves fiam méhcsípés allergia immunterápián vett részt. Most telt le a 3 év . Laboreredménye számomra nem érthető, ugyanis mikor allergiás lett, 4 évvel ezelőtt, az...
        Tisztelt Dr. Nő/ Úr! Én egy 18 éves eléggé elkeseredett fiatal ember vagyok! Egész nyáron edzettem sportoltam 97 kg voltam , aztán az egyiknap étekzés után fel dagadt a szám baloldala! Semmi kiütés vagy fulladás viszketés jele nem volt! Hideg...
        Tisztelt Doktornő / Doktor úr! Az utóbbi kb 1 evben azt vettem észre, hogy néha fel van püffedve, duzzadva a szemhéjam, nyelvem, arcom, a szem alatti rész, végtagjaim. De soha nem komolyan. Néha tüsszögök, és fáradékony vagyok, de ez sem túl...
        Idén a dezloratadin tartalmú antihisztaminok betegtájékoztatójába (Azomyr, Aerius, etc ) bekerült, hogy "Az XXX Szedése és alkohol fogyasztása esetén elővigyázatosság szükséges". Akkor most kockázatos vagy nem a kettő együttes...
        Tisztelt Doktornő! Az epevezetékkel vannak gondjaim, epém nincs, ki vagyok vizsgálva. 2-szer volt ERCP-m, s most Debray tesztet akar az orvosom csinálni, amelynél morphiumot adnak. (Begörcsoltetnek, aztán fájdalomcsillapítót kapok)Több...
        Kedves Doktor Nő, Remélem tud ötletet adni, milyen irányba érdemes indulni az alábbi tünetek alapján: Több éve bizonyos ételek fogyasztásakor, ketchup, savanyúságok, mustár, az arcom kipirosodik és izzadni kezdek, de csak az arcomon...
        Tisztelt Dr. úr/nő! 14évesen megcsípte egy darázs vagy méh a nyakamat, nehézlégzést éreztem, pànikba estem. Kb 25perc múlva ügyeletes ellàttak, nem tudom milyen gyógyszert kaptam. Sokára kezdtem el foglalkozni ezzel a dologgal, nèhàny...
        Tisztelt Doktornő! Segtségét kérném hogy pontosan milyen irányba induljak, hiszen elég összetett a problémám.A kórtörténetben visszanyúlok, hiszen fogalmam sincs honnan indul a probléma, és minnél "több" szakrendelésen járok annát...
        Tisztelt doktor úr/nő! Torok és mandulagyulladás miatt Klacid antibiotikumot kaptam! Viszont eléggé súlyos pollenallergiám is van, igy az Allegrát szedem! Viszont olvastam hogy az Erythromicin származékkkal(mint ugye amilyen a Klacid is) nem nagyon...
        Tisztelt Doktor Úr/Nő! Barátnőm nem régiben, volt bőrgyógyásznál, régebb óta (kb. 3 hete) tartó bőrkiütés miatt. Az orvos diagnózia szerint, a felfázás miatt a közelmúltban szedett antibiotikum kúra következményeként pszeudoallergia...