• Allergia - hízás

        Legfrissebb cikkek a témában
         
        Gyakori kérdések

        Tisztelt Doktornő/Úr

         

        29 éves nő vagyok. Három éve szedek folyamatosan allergiás tüneteimre, Xyzal-t, Aerius-t, Telfast-ot felváltva. A bőrpróbás tesztek ugyan nem mutatják ki mire vagyok allergiás, de egész évben télen-nyáron, orrfolyásos, szemviszketős tüneteim vannak.

        Mindig inkább vékony testalkatú voltam, a 158 cm magasságomhoz 50-52 kg-os voltam, viszont az utóbbi 2-3 évben évről évre 2-3 kilót felszedtem, jelenleg 62 kg a súlyom. Pedig rendszeresen sportolok, odafigyelek az étkezésemre is.

         

        Pajzsmiriggyel kapcsolatos vizsgálaton 2 hónapja voltam, azzal minden rendben. Így arra gyanakszom, hogy ezek a gyógyszerek állhatnak a hízásom hátterében.

        Jól gondolom?

        Köszönöm válaszát.

        WEBBeteg szakértő válasza a allergia, hízás témában

        Tisztelt Kérdező!


        Először is tisztázni kéne, hogy mi az oka az egész évben fennálló náthájának. Olyan nincs, hogy allergiás, de a bőrpróbája nem mutatja ki. Van sajnos nem -allergiás rhinitis is, tehát ezt kéne tisztázni először, hogy kell vagy nem szedni őket. A hízás kérdésére azt tudom válaszolni, hogy ezek a legújabb generációs antihisztaminok nem okoznak álmosságot, lehet gépkocsit vezetni használatuk mellett és nem is hizlalnak. Nem tudom ismeri azt a viccet, hogy általában ami jó az embernek az vagy törvénytelen, vagy erkölcstelen vagy hizlaló. Lehet, hogy Önnek ez okozhat súlyfölösleget, mert kizárni teljes pontossággal nem lehet, de azt szeretném javasolni, hogy vizsgáltassa felül, hogy kell ez a szer Önnek, nincs-e más oka a súlygyarapodásának és ha szükséges az antihisztamin szedése akkor a sport mellett csökkentse a kalória bevitelt, mert másként nem megy. Tudom nehéz, de vannak olyan egyének ( többek között jómagam is) akik bármitől híznak. Nehéz dolog, de ne keseredjen el, mert, ha ilyen módon érdekli a testsúlya biztos sikerül felülkerekedni.


        Tisztelettel:

         Dr. Brugós László

         

        Figyelem! A válasz nem helyettesíti az orvosi vizsgálatot, diagnózist és terápiát. A kérdésben megfogalmazottakért portálunk nem vállal felelősséget.

        WEBBeteg szerkesztőség
        Orvos

         WEBBeteg Szakértő

        Kérdés: 2009-03-05 21:16:58; Megválaszolva: 2011. szeptember 12., 13:31

      • Kérdések és válaszok a témakörben:
        Tisztelt Doktornő! Két éves koromban tojás érzékenységet mutattak ki nálam, de a háziorvosom nem foglalkozott ezzel, így fogyasztottam tojást, nagyon sokáig nem volt probléma az élelmiszerekkel. Viszont miután egyre idősebb lettem egyre több...
        Kedves Doktornő, A webbeteg egyik Fazekas Erzsébet által írt cikkében olvastam, hogy a perenniális allergiások száma 8-9000 körül van Magyarországon. (link alább) Szeretnék érdeklődni, hogy honnét származik ez az adat,illetve...
        Tisztel Doktornő! Köszönöm az előző kérdésemre adott válaszát. A hisztamin intolerancia vizsgálat előtt teljes körű allergia vizsgálaton voltam a helyi kórházban 3 napig. Úgy bocsátottak el, hogy nem találtak semmit, illetve a korábban is...
        Tisztelt Hölgyem! 24 éves szenvedek parlagfűallergiában. Az elején semmilyen gyógyszer nem segített, csak az orsövény műtét után a Claritine. Most úgy érzem, hogy továbbra is szakad rólam a víz, a fejemben hangyák fociznak és...
        Tisztelt doktonő/ úr! Múlt hét pénteken este viszkedő csalánkiütés jelent meg a hasamon és a combjaimon illetve két három apró kis dudor a szemhéjamon és az államon. Előző nap fogászati érzéstelenítőt kaptam, majd késő este bevettem...
        Kozmetikus vagyok. 7 éve foglalkozom szempillanhosszabbitassal,napi 10 órában, amihez ciano akrillat ragasztott használok. Miután elkezdtem vele dolgozni rá egy évre jelentkeztek a tünetek, igy gazálarccal védekeztem. 5 évig ez teljesen jól...
        Tisztelt DR.Hagonyi Csilla! Az allergiás betegségek miatt ,érdekelne ,hogy ha nem eszem egyáltalán gyümölcsöt,zöldségféléket amelyekben lévő permetszerek,károsítják az emberi szervezetet,allergiás reakciók kialakulásában szerepet...
        Tisztelt Doktornő! Körülbelül egy éve váltottam vegán étrendre. Nem fogyasztottam gyakran szóját, és bab / lencse tartalmú ételeket, de a fehérje miatt most többet eszem. Viszont kb. egy hónapja, ha babot eszem, akkor pár óra múlva...
        Tisztelt Dr. Bodnár Edina bőrgyógyász! A kérdésem mellé csatolt képen két különböző lelet látható. Az egyik egy Budapesten 2014.07.30-án vett, a másik pedig egy vidéken 2017.03.17-én vett vérvételi eredmény. Jól látható, hogy a 2014....
        Tisztelt Dr. Nő/Úr! Az lenne a kérdésem hogy nem rég óta van AnaPen injekcióm. Nyáron amikot nagy meleg van ajánlottak hogy kis "hűtőtáskába" hordjam, de azt olvastam, hogy se 25 fok felett sem hűtoben sem tárolható. De ha ha pl a lakasba...