• Alkoholallergia vagy karcinoid krízis?

        Legfrissebb cikkek a témában
         
        Gyakori kérdések

        Ha a férjem alkoholt fogyaszt, arcbőre és a mellkasa, de néha a háta is vörös lesz. Utóbbi kettőn csak foltokban jelentkezik a bőrpír. Nem minden esetben fordul elő. Leginkább akkor jelentkezik ez a tünet, ha rövid italt is fogyaszt. Ilyenkor elönti a forróság. A bőrpír mellé még társul néha fulladás is. (Megjegyzem, gyermekkora óta légúti asztmája van.)

        WEBBeteg szakértő válasza a Alkohol, allergia, karcinoid témában

        Ha férje ismert asztmás, akkor biztos allergiás korábbról, házipor, pollenek, vagy más allergénnel szemben. Ez fokozott érzékenységet és hörgőgörcs hajlamot okoz neki, ami azt jelenti, hogy az alkoholban levő adalékanyagok (metabisulfit, a fermentáció során létrejött különböző anyagok) okozhatnak bőrpírt és vagy asztmás rohamot. Ez nem biztos, hogy feltétlenül allergia, lehet csak az említett anyagok által felszabadított mediátorok hatása, de magyarázhatja a tüneteket. Ugyanakkor az Ön felvetése is beigazolódhat, hogy carcinoid lehetősége is felmerül, mivel ez szerotonint szabadíthat fel és bőrpírt, vérnyomás kiugrást és hörgőgörcsöt (asztmás fulladás) eredményezhet. Meg kell mérni, de lehetőleg akkor, amikor a leírt tünetek jelen vannak a szerotonin, és vanilmandulasav szintet. Ez igazolhatja a carcinoid jelenlétét. Ha ez negatív, akkor az első felvetés lehetséges. Mindenképpen mellkas rtg, hasi ultrahang, laborok szükségesek, mert sarcoidozisban és Hodgkin lymphomában is az alkohol kiválthat viszketést. Az antihisztamin és leukotrien antagonista enyhítheti, ha kialakultak a tünetek. Szerintem forduljon tüdőgyógyász-allergológus kollégához, hogy tisztázzák a biztos okot.

        Tisztelettel:Dr. Brugós László pulmonológus-allergológus

        Figyelem! A válasz nem helyettesíti az orvosi vizsgálatot, diagnózist és terápiát. A kérdésben megfogalmazottakért portálunk nem vállal felelősséget.

        WEBBeteg szerkesztőség
        Orvos

         WEBBeteg Szerkesztőség
        PharmaPlaza

        Kérdés: 2008-12-30 21:43:54; Megválaszolva: 2011. augusztus 23., 14:00

      • Kérdések és válaszok a témakörben:
        Tisztelt Dr. Nő/Úr! Az lenne a kérdésem hogy nem rég óta van AnaPen injekcióm. Nyáron amikot nagy meleg van ajánlottak hogy kis "hűtőtáskába" hordjam, de azt olvastam, hogy se 25 fok felett sem hűtoben sem tárolható. De ha ha pl a lakasba...
        Tsiztelt Doktornő! Tavaly májusban jelentkeztek először a tüneteim: folyamatos orrdugulás, tüsszentések, ritkán szemviszketés. A tünetek nagyon erősek voltak és szeptember közepéig álltak fent. Azóta teljesen tünetmentes vagyok. Jártam...
        Tisztelt dr nő/úr! Lenne egy kérdésem ! Allergiás vagyok és a szakorvosom immunterápiát javasolt! A pollen kivonat már rendelés alatt is áll, viszont azt elfelejtettem megkérdezni tőlle -mivel sportolok és enyhén étel allerrgiás is vagyok...
        Tisztelt Dr.Nő/Úr! Az lenne a kérdésem hogy-mivel erős pollen allergiám van- (febr-okt) a Nutritiv vérvizsgálat kimutatott több pozitivitást! Köztük mogyoró Zeller stb.. További, komponens alapú vizsgálat során kiderült hogy a mogyoró...
        Tisztelt Doktornő! Szeretném megkérni, hogy válaszoljon kérdésemre. 24 éves fiam méhcsípés allergia immunterápián vett részt. Most telt le a 3 év . Laboreredménye számomra nem érthető, ugyanis mikor allergiás lett, 4 évvel ezelőtt, az...
        Tisztelt Dr. Nő/ Úr! Én egy 18 éves eléggé elkeseredett fiatal ember vagyok! Egész nyáron edzettem sportoltam 97 kg voltam , aztán az egyiknap étekzés után fel dagadt a szám baloldala! Semmi kiütés vagy fulladás viszketés jele nem volt! Hideg...
        Tisztelt Doktornő / Doktor úr! Az utóbbi kb 1 evben azt vettem észre, hogy néha fel van püffedve, duzzadva a szemhéjam, nyelvem, arcom, a szem alatti rész, végtagjaim. De soha nem komolyan. Néha tüsszögök, és fáradékony vagyok, de ez sem túl...
        Idén a dezloratadin tartalmú antihisztaminok betegtájékoztatójába (Azomyr, Aerius, etc ) bekerült, hogy "Az XXX Szedése és alkohol fogyasztása esetén elővigyázatosság szükséges". Akkor most kockázatos vagy nem a kettő együttes...
        Tisztelt Doktornő! Az epevezetékkel vannak gondjaim, epém nincs, ki vagyok vizsgálva. 2-szer volt ERCP-m, s most Debray tesztet akar az orvosom csinálni, amelynél morphiumot adnak. (Begörcsoltetnek, aztán fájdalomcsillapítót kapok)Több...
        Kedves Doktor Nő, Remélem tud ötletet adni, milyen irányba érdemes indulni az alábbi tünetek alapján: Több éve bizonyos ételek fogyasztásakor, ketchup, savanyúságok, mustár, az arcom kipirosodik és izzadni kezdek, de csak az arcomon...