• Kontakt allergia?

        Legfrissebb cikkek a témában
         
        Gyakori kérdések

        pénteken gyógyfürdőben voltam, vasárnap alhasi görcseim voltak majd belázasodtam. advil ultrat vettem be, panaszaim megszűntek. hétfőn délután a láz újból jelentkezett ismét advilt szedtem. (összesen a két nap alatt 4 szemet) hétfőn este a mellemen és a derekam hátsó részén a fenék felett csalánkiütések keletkeztek. Kérdezném, hogy lehet-e a gyógyszer mellékhatása? eddig nem voltam gyógyszerérzékeny, de pollen allergiám sajnos van.

        WEBBeteg szakértő válasza a kontakt allergia témában

        Tisztelt Érdeklődő,

        Nagyon nehéz kérdést tett fel, mert a lázzal járó kiütés lehet bármilyen vírusfertőzésnek a következménye. Ugyanakkor a gyógyszer, a nonszteroid gyulladásgátló szer okozhat kiütést, habár ez nem gyakori. A pollen allergiája is szerepet játszhatott, kontakt allergiát okozva a fű közvetlen érintése. Az említett gyógyszer allergiája akkor veszélyes, ha asztmás rohamot okoz. Mivel ilyen tünete nem volt, nem hiszem, hogy gyógyszerallergiáról van szó. Inkább a kontakt pollen allergia, vagy a vírusos fertőzés a tippem.

        Tisztelettel:Dr. Brugós László allergológus

         

        Figyelem! A válasz nem helyettesíti az orvosi vizsgálatot, diagnózist és terápiát. A kérdésben megfogalmazottakért portálunk nem vállal felelősséget.

        WEBBeteg szerkesztőség
        Orvos

         WEBBeteg Szakértő

        Kérdés: 2008-08-14 15:28:35; Megválaszolva: 2011. augusztus 03., 19:32

      • Kérdések és válaszok a témakörben:
        Két hónapja krónikus csalánkiütéstől, illetve bőrviszketéstől szenvedek. A tümeteimet nagymértékben csökkenti a Novocetrin nevű vénynélküli antihisztamin, melyet háziorvosom ajánlott. Két-három naponta veszek be egy darab tablettát...
        Tisztelt Doktornő! Szédüléses, gyengeséges tüneteim vannak több, mint fél éve. Múlt héten elmentem egy alapos vérvizsgálatra, ahol minden rendben, kivéve: Koleszterin: 5,6 mmol/L LDL: 3,63 mmol/L Eozinofil: 0,56 Giga/L Eozinofil:...
        Tisztelt DoktorNŐ/Úr! Allergiával kapcsolatos kérdésem a következő lenne. A súlyos allergiás reakció az anafilaxias sokk az allaergénnel történő találkozás esetén maximum mennyi idővel jelentkezhet. A kérdésem főként a gyógyszer...
        Jó napot. Olyan problémám lenne,hogy méhészkedéssel foglalkozom,körülbelül két éve.Csípett már meg méh többször is (nyakam,karom,bokám)kicsit megdagadt majd kb két napra rá eltűnt.Nemrégiben megcsípet közvetlen a szemem alatt...
        Tisztelt dr nő/úr! Orvosom többféle étel allergia miatt EpiPen inkekciót írt fel! Az lenne a kérdésem , hogy az van ráírva hogy nem tárolható hűtőbe de 25 fok felett se legyen.. De ha nyáron van 30 akár 40 fok is? Akkor mit csináljak?...
        Kedves doktornő, van egy 2 éve fennáló csalánkiütésem, amire lordestint és cetirizint szedtem, ami tökéletesen be is vált. Azonban most 11 hetes kismama vagyok és nem merem szedni ezeket a gyógyszereket. Bőrgyógyászatra csak februárra kaptam...
        Tisztelt Doktornő! Két éves koromban tojás érzékenységet mutattak ki nálam, de a háziorvosom nem foglalkozott ezzel, így fogyasztottam tojást, nagyon sokáig nem volt probléma az élelmiszerekkel. Viszont miután egyre idősebb lettem egyre több...
        Kedves Doktornő, A webbeteg egyik Fazekas Erzsébet által írt cikkében olvastam, hogy a perenniális allergiások száma 8-9000 körül van Magyarországon. (link alább) Szeretnék érdeklődni, hogy honnét származik ez az adat,illetve...
        Tisztel Doktornő! Köszönöm az előző kérdésemre adott válaszát. A hisztamin intolerancia vizsgálat előtt teljes körű allergia vizsgálaton voltam a helyi kórházban 3 napig. Úgy bocsátottak el, hogy nem találtak semmit, illetve a korábban is...
        Tisztelt Hölgyem! 24 éves szenvedek parlagfűallergiában. Az elején semmilyen gyógyszer nem segített, csak az orsövény műtét után a Claritine. Most úgy érzem, hogy továbbra is szakad rólam a víz, a fejemben hangyák fociznak és...