Ételek, amik fiatalosan tartanak

WEBBeteg - Cs. K., fordító
Az alábbiakban felsorolt ételek és italok segítenek a szervezetnek megbirkózni az öregedés által jelentkező problémákkal. Építse be ezen ételeket mindennapi étrendjébe, így a szervezete extra vitaminokhoz, antioxidánsokhoz és egyéb olyan anyagokhoz juthat, melyek segítenek leküzdeni az életkorhoz köthető betegségeket.

1. Avokádó – Segít megőrizni a bőr fiatalságát. Az avokádó tele van olyan egészséges zsírokkal, melyek segítenek a koleszterinszint normalizálásában. Antioxidáns tartalma segít a DNS károsodás és a sejtek rosszindulatú átalakulásának megelőzésében, így a rákkockázat csökkentésében is.

2. Diófélék – Mindannyian hallottuk már, hogy minél több omega-3 zsírsavat kell fogyasztanunk, mely legjelentősebb forrásai a halak és a diófélék.

Memóriajavító ételek

Fekete csokoládé, tea, bor -kutatások igazolják az eredményességüket.
Memóriajavító ételek>>

Azonban a környezetszennyezés mértékével arányosan nő a halak higanytartalma is, így a diófélék sokkal egészségesebb választásnak tűnnek.

Ráadásul minden dióféle nagy mennyiségben tartalmaz proteáz inhibitorokat, melyek a rák kialakulását gátló anyagok. Napi egy maroknyi belőlük fedezi az omega-3 szükségletét! 

3. Zöld színű zöldségek  - Persze mindannyian hallottuk már elégszer, hogy sokkal több zöldséget kéne fogyasztanunk, ám tény, hogy ha napi ötször szerepelne az étrendünkben, sokkal kevesebb szívbetegség, rák, magas vérnyomás, és egyéb betegség fenyegetne bennünket!

Koncentráljon a minél sötétebb zöld színű zöldségekre a lehető legjobb hatás elérése érdekében! A paraj például erős antioxidáns, segíti az emészztést, a zsír és a szénhidrát lebontást.

A vörösbor jótékony hatásai

Az elmúlt évek számos kutatása arra az eredményre jutott, hogy a mérsékelt vörösborfogyasztás nagymértékben csökkenti a kardiovaszkuláris betegségek kockázatát.
A vörösbor jótékony hatásai>>

4. Víz – Noha a szakértők vitatkoznak arról, mennyi az ideális napi folyadékmennyiség, abban egyetértenek, hogy a víz a legegészségesebb szomjoltó.

Ha vizet fogyaszt, akkor nem áll fent annak a veszélye, hogy mesterséges édesítő – és ízesítőszerekkel, valamint fölösleges kalóriával rombolja az egészségét.

5. Bogyós gyümölcsök -  A bogyósok tele vannak értékes antioxidánsokkalés egyéb olyan anyagokkal, melyek segítik a sejtek, szövetek regenerációját, megújulását, gátolják az érelmeszesedés kialakulását.

Koleszterintáblázat

Számolja ki, hogy Ön mennyi koleszterint fogyaszt el naponta! Az élelmiszerek koleszterin- tartalma. Koleszterin-táblázat a WEBBetegen

6. Zöld tea – A zöld tea fogyasztása Ázsiában már évszázadok óta a hosszú élet egyik titka. A legjobb, ha beilleszti a mindennapi étrendjébe. Antioxidánsokat tartalmaz, ráadásul koffeintartalmának köszönhetően fel is pörgeti!

7. Vörösbor – A vörösbor resveratrol tartalma segít a szervezetnek az életkorhoz köthető betegségek legyőzésében.

8. Babfélék – A babok kitűnő forrásai az antioxidánsoknak és proteineknek.

Sok tudós szerint az állati proteinek felelősek az életkor előrehaladtával jelentkező betegségek jelentős részéért.

Ezek is érdekelhetik Önt

Ám ha kiegyensúlyozott vegetáriánus táplálkozásra tér át, az segít a szív és érrendszer egészségesen tartásában. Ha nem akar vegetáriánus étrendre áttérni, illesszen be étrendjébe hetente néhány bab alapú ételt.

Magas kálium-, magnézium-, foszfor-, és kalciumtartalmuk, emellett cink, mangán, nikkel és folsav is található bennük. Élelmi rostban igen gazdag, s szinte minden vitamin megtalálható bennük.

9. Dinnyék – A dinnyék az egyik leghasznosabb gyümölcsfélék. Mivel rostosak, gyorsan telítenek, ráadásul rengeteg vitamint tartalmaznak.

10. Csoki – A fekete csokoládé rengeteg pozitív egészségügyi hatással van a szervezetre. Egyedüli átka a kalóriatartalma. Minden nap egyen egy kis darabot, de tudjon megálljt parancsolni magának, s ne vigye túlzásba!

(WEBBeteg - Cs.K. fordító, lektorálta: Dr. Jóna Angelika, gyermekorvos)
Egészséges táplálkozás || Vitamin || Antioxidáns || ||
Vissza az eredeti oldalra