• A sikeres fogyókúra

        A képek szerzői jogi védelem alatt állnak, felhasználásuk törvénysértő.


        A sikeres fogyókúra

        A sikeres fogyás egyetlen igazán hatásos módszere az életmódváltás, amelynek része az egészséges és kiegyensúlyozott táplálkozás illetve a rendszeres sportolás.

        Tovább a Tápanyagtáblázatra>>

      • Hirdetések
      • Cikkajánló

        Tanácsok anyukáknak

        Dr. Dinya Zoltán

        A csecsemőkori kólika kellemetlen, de nem veszélyes, és el fog múlni!

        A magánegészségügyről

        PRIMUS

        A teljes magánegészségügyi szektor kifehérítését kérik a kormánytól.

        Egyre többen eszik, jól teszik? A zab szervezetre gyakorolt hatása

        A zab és a zabkása több országban rendkívül elterjedt, például az Egyesült Államokban az emberek jelentős része rendszeresen fogyasztja, elsősorban reggelire. Hazánk étkezési szokásait figyelembe véve érdemes lenne növelni az étrendben betöltött súlyát, mivel rendkívül egészséges, és rendszeres fogyasztása számos hosszú távú előnnyel jár. Ezeket tekintjük át a következőkben.

        Demencia és étkezés: megoldások táplálkozási nehézségek esetére

        A szellemi leépülés előrehaladásával egyre nagyobb gondot jelent a betegek táplálása. Az agyban található idegsejtek károsodásával elvész az evőeszközök használatához szükséges motoros koordináció, csökken az étvágy, majd a nyelési folyamatok zavara miatt egyre nehezebb lesz a betegek táplálása, ami rengeteg odafigyelést és türelmet igényel a hozzátartozóktól és az ápoló személyzettől.

        Mit együnk, hogy megőrizzük bélflóránk egészségét?

        A normál bélflóra jelentős szerepet tölt be immunrendszerünk működésében. Ahhoz, hogy ez a rendszer optimális szinten működjön, elengedhetetlen egészségének megőrzése. Mit tehet annak érdekében, hogy bélflórája és immunrendszere is tökéletesen működjön?

        Mit sportoljon a gyerek?

        A rendszeres testmozgás az egészséges életmód elengedhetetlen része. A testi és lelki egészségünkre gyakorolt kedvező hatása mellett nevelési szerepe sem elhanyagolható, továbbá programot teremthet az egész család számára.

        A táplálkozás és a genetika találkozása, avagy a nutrigenomika és nutrigenetika tudománya

        Milyen tulajdonságokat kaptunk a szüleinktől, felmenőinktől? Mit fogunk átadni utódainknak másod- és harmadiziglen? Ki miért marad egészséges? Öröklődhet a humor és a kreativitás? Alacsony szülőknek alacsony gyermekeik lesznek? Csak néhány molekula eltérésén múlik, hogy egyesek exhibicionisták, mások pedig visszahúzódóak? Képesek vagyunk arra, hogy öröklött adottságaink ellenére ne hízzunk el? Megannyi kérdés, melyek mindenkit érdekelnek és minden ember számára izgalmassá teszik a genetikát.

        Gyors fogyás vagy hízás: a striák

        A stria nem más, mint a bőr olyan területe, mely kinyúlt. Általában jelentős testsúlygyarapodás, vagy testsúlyvesztés okozza, s a bőr rugalmasságától függ, hogy mindez a folyamat milyen nyomot hagy.

        Gyomor- és nyombélfekély diéta

        Gyomor- és nyombélfekélyes betegek diétájában az alapszabály: sokszor egyen keveset. Ez a gyakorlatban azt jelenti, hogy 2-3 óránként kell táplálkozni, egy-egy alkalommal kevés ételt elfogyasztva, így valósítható meg, hogy a gyomor rövid időn át legyen üres, és így rövid ideig érvényesüljön a gyomorsav hatása.

        Mit sportolhatnak a sztómával élők?

        Mindenkinek súlyos testi és lelki megterhelést jelent szembesülni a betegséggel, majd a sztómaviselés tényével. Ám az új életszakasz megkezdése a sztómával egyben azt is jelenti, hogy a páciens már megnyert egy nagy csatát. A változás az élet számos területét érinti, mégis van lehetőség az életminőség megőrzésére. Ennek fontos eleme lehet a sport, mely sok sztómaviselő testi és lelki egészségének fontos részét képezi.