• Életmód változtatással és diétával a termékenységért

        Szerző:
        WEBBeteg

        Amennyiben problémája van a teherbeeséssel, felejtse el a régi regét az olyan termékenységfokozó ételekről, mint at osztriga, pezsgő, fokhagyma vagy ginzeng. A termékenységet valóban fokozó ételek ugyanisa teljes kiőrlésű gabonák, az egészséges zsírok, a megfelelő mennyiségű protein és időnként egy adag fagyi. Legalábbis ez derül ki abból a 18 000 nő közreműködésével végzett tanulmányból, melyet a Harvard egyetem kutatói végeztek.

        Ezek szerint a peteéréssel vagy a petetermelődéssel kapcsolatos terméketlenségi problémák esetén – mely a meddőségek mintegy negyedéért felelős - sokszor nem kell mást tenni, mint az étrendünkön és az életmódunkon változtatni.

        Hirdetések

        Noha az alábbiakban következő tippek nem garantálják a termékenységet, ám előkészítik az utat ahhoz, és nagy előnyük, hogy nincs mellékhatásuk, valamint egy egészségesebb életmód lehetőségét kínálják a teherbeesés utáni életre is. Az alábbi tanácsok fokozzák az orvosi kezelések sikerét is, így azoknak is ajánlott megfogadni, akiknek a mesterséges megtermékenyítés fogja meghozni a várva várt gyermekáldást.

        1. Kerülje a transzzsírokat! – Ezek az artériákat eltömítő zsírsavak főleg a növényi olajok mesterséges feldolgozásánál keletkeznek, számos gyorséttermi ételben, péksüteményben és tartós süteményben megtalálható. Már napi 4g fogyasztása is hatással lehet a termékenységre.

        2. Használjon telítetlen zsírsavakat! – A telítetlen zsírsavak növelik az inzulinérzékenységet és csökkentik a gyulladásos folyamatokat, ezáltal elősegítik a peteérést és a fogamzást, valamint segítik az embrió egészséges fejlődését. Használjon ételei elkészítéséhez olíva-, mogyoró- és repceolajat, valamint fogyasszon omega-3 zsírsavakat tartalmazó tengeri halakat, mint lazac és szardínia!

        3. Fogyasszon minél több növényi eredetű fehérjét! – Helyettesítsen naponta egy étkezést hüvelyesekkel. Ezek kiváló fehérjeforrások, és emellett sok élelmi rostot és ásványi anyagot tartalmaznak. Naponta egyszer egyszer egyen babot, borsót, szójababot vagy tofut, valamint dióféléket – melyek segítik a termékenység növelését.

        4. Válasszon teljes kiőrlésű gabonát! – Fogyasszon olyan szénhidrátokat, melyek rostban gazdagok, mint a teljes kiőrlésű gabona, zöldségek, hüvelyesek.

        5. Fogyasszon teljes tejet! – A sovány tej úgy tűnik, elősegíti a terméketlenséget. Amennyiben teherbe szeretne esni, fogyasszon teljes zsírtartalmú tejet, joghurtot és fagylaltot.

        6. Szedjen multivitamint! – A multivitamint fogyasztó nőknél kisebb az esélye az ovulációs rendellenességeknek. A legfontosabb alkotóelem a terhesség szempontjából a vas és a folsav, mely utóbbiból napi 400 mikrogramm segít az olyan születési rendellenességek kivédésében, mint például a nyitott gerinc.

        7. Egyen vasban gazdag növényi alapú ételeket! – Az állati eredetű táplálékokban lévő vassal összehasonlítva a zöldségekből, gyümölcsökből származó vas sokkal jobban fokozza a teherbeesés esélyét. A legjobb növényi vasforrások a teljes kiőrlésű gabonák, spenót, hüvelyesek, paradicsom, sütőtök és a cékla.

        8.  Vizet fogyasszon! – A szervezet hidratálására a víz a leghatékonyabb és legegészségesebb ital, ráadásul kalóriamentesen oltja a szomjat. A mértékletes kávé és teafogyasztás megengedett, ám a cukrozott, szénsavas üdítőket kerülje, mivel káros hatással vannak az ovulációra.

        9.  Fontos az egészséges testsúly fenntartása! – A túlsúly, akárcsak a soványság, megzavarják a menstruációs ciklust, felboríthatja vagy le is állíthatja az ovulációs folyamatokat. A teherbeeséshez legideálisabb BMI index 20-24 között van.

        10.  Ne feledkezzen meg a testedzésről! – Amennyiben  nem mozog eleget, és a testsúlya meghaladja a termékenység szempontjából  ideális BMI értéket, a mindennapos testedzés segítheti a megtermékenyítés esélyét. Azonban vigyázzon arra, hogy ne essen túlzásba! A túl kemény testedzés, különösen, ha nincs hozzászokva, befolyásolhatja az ovulációt!

        A fent leírt 10 pont betartása nem garantálja a teherbeesést, ám mindenképpen növeli annak esélyét, ráadásul egy egészségesebb életmódhoz segít hozzá.
         

        (WEBBeteg - Cs.K. fordító, lektorálta: Dr. Jóna Angelika, gyermekorvos, Forrás: Newsweek)
        Legutóbb frissült:
        • WEBBeteg.hu
      • Cikkajánló

        Kiurgó pulzus

        Kardioközpont

        Mindenképpen utána kell járni, milyen oka lehet a jelenségnek, majd kezelni.

        Diabétesz, inkontinencia

        B. M., szakfordító

        Összefüggés van a hólyag működészavara és a cukorbetegség között.

        Gyermekvállalás vastagbélrák után

        A vastagbélrák a legtöbb esetben az 50 év feletti korosztályt érinti, azonban a fiatalabb életkor sem jelent biztosítékot, különösképpen akkor, ha a családban volt már hasonló tumoros betegség. Felvetődik emiatt a kérdés: amennyiben nemző- illetve fogamzóképes életkorban lévő az érintett beteg, vajon milyen hatással lehet a vastagbélrák a termékenységre és a családtervezésre.

        Leukémia és gyermekvállalás

        Leukémiás betegség esetén mind a férfiak, mind a nők részéről számos tényező befolyásolja a termékenységet és a biztonságos gyermekvállalás lehetőségét. Az életkortól és a társbetegségektől is függ a nemzőképesség, de leukémia esetén feltétlenül számolni kell a kemoterápiás kezelés vagy esetleges sugárterápia okozta késői hatásokkal.

        Milyen lehetőségek vannak a termékenység fokozására?

        Hétből egy párnak egy évnél tovább kell próbálkoznia a várva várt gyermekáldásig. Sokan nem ismerik azokat az alapvető tényezőket, amik pozitívan befolyásolhatják a sikeres megtermékenyülést, és amelyek kipróbálásával a vártnál hamarabb sikerülhet a családalapítás.

        Gyakori tévedések a meddőséggel kapcsolatban

        A legtöbb nő úgy gondolja, hogy ha egészséges életmódot folytat, helyesen táplálkozik, rendszeresen mozog, nem dohányzik, egyéb káros szenvedélyei sincsenek, akkor nem lehetnek meddőségi problémái.

        A síkosítók gátolják a fogantatást

        Azok a párok, akik éppen családot terveznek, jobb, ha odafigyelnek, milyen síkosítót használnak, mivel a legújabb kutatások szerint nagy részük csökkenti a spermiumok mozgékonyságát - számolt be a Medheadlines.

        Hatással van-e a fogamzásgátló a termékenységre?

        Mikor fogamzásgátlási módszert választ, sok nő aggódik a mellékhatások miatt. A hormonális fogamzásgátlók megváltoztatják a női reprodukciós rendszer működését, azáltal, hogy megakadályozzák az ovulációt és a beágyazódást. Emiatt gyakran felmerül a kérdés, milyen hatással vannak a fogamzásgátló tabletták a termékenységre?

      • Kérje ingyenes cikkértesítőnket! Amennyiben szeretne azonnali értesítést kapni a témában születő új cikkekről, adja meg az e-mail címét. A szolgáltatásról bármikor leiratkozhat.
      • - A MEGBÍZHATÓ WEBPATIKA
      • Hirdetések
      • Partnereink hírei
        Az inkontinencia termékek széles választéka segít javítani a betegek életminőségét.
        Javítja a memóriát és az agyi vérkeringést. Gyógyszer nem csak időseknek. (x)
      • Orvos válaszol
      • Infografika és videó
      • Hirdetések
      • Szavazás

        Korábbi szavazások