Napi egy szelet minőségi étcsokoládé védi a terhes kismamákat a magas vérnyomástól - állapították meg amerikai orvosok. Kutatásuk részleteit az Epidemiology című orvosi szaklap májusi számában jelentetik majd meg.
A Yale Egyetem kutatói csaknem 2,300 kismamát vizsgáltak 1996 és 2000 között. Szülésük után megmérték a köldökzsinórból vett vérben a teobromin szintjét.
Cikkünk a hirdetés után folytatódik
Az anyag a csokoládé egyik összetevője, a szervezetben pedig közvetlen hatást gyakorol a vizeletkiválasztásra, a szívműködésre, tágítja az ereket- vagyis a vérnyomás csökkenését idézi elő.
A csokoládéban található magnézium szintén mérsékli a magas vérnyomást, a flavanoidok pedig antioxidánsok.
A saját bevalláson alapuló vizsgálatoknál nehéz számszerűsíteni a csokoládé fogyasztást és esetleges hatásait, mert a csokoládétermékekben nagyon eltérő a kakaótartalom. Értők szerint minél sötétebb a csokoládé, annál jobb.
Ellenben minél több zsiradékot és cukrot tartalmaz, annál kevesebb benne a teobromin - hívta fel a figyelmet a kutatás vezetője, Elizabeth Triche. A csokoládé teobromintartalma 0,15 és 0,46 százalék között lehet.
|
Az orvos szerint a terhességnél gyakori vérnyomásproblémák megelőzéséhez olyan teobrominszint szükséges, amennyit napi egy szelet jó minőségű étcsokoládé elfogyasztása biztosít.
(FH)
Egészség? Betegség?
Nézze meg a WEBBetegen!
Robottechnika Svédországból, a legprecízebb fogpótlásért: Procera szkenner. (x)
Az orvosi mezoterápia helyreállítja bőrünk feszességét és segít a sejtmegújító anyagokat...
Dr. Csuth Ágnes
Orvos tanácsadó
Regisztráljon és kérdezzen!
Regisztráció Kérdés feltevés Válaszaim megtekintése Összes orvos válaszol kérdésGyakori kérdések Terhesség, gyermekágy témában:
Mikortól számoljam a baba mozgását? Pánikbetegség terhesen - Mire ügyeljek? Keményedés terhesség alatt - Mit jelenthet?