• Tippek a dohányzásról való leszokáshoz

        Szerző:
        WEBBeteg

        A dohányzás köztudottan nem egészséges. Egészségkárosító hatásai még a nem dohányzók előtt is ismeretesek, így elismétlésük helyett inkább a leszokás módjairól beszélünk.

        Leszokni ugyanis le lehet, ezt számos példa bizonyítja, de talán még több szemlélteti azt, hogy az elhatározás csak egy dolog, a kivitelezés már annál nehezebb. Dohányozni ugyanis jó. Kellemes az íze, a füstje, kiváló pótcselekvés, oldja a stresszt, segít elaludni, sok esetben komoly szertartással, ráadásul a cinkos összetartozás érzésével jár.

        Hirdetések

        Dohányzás: A leszokás módszerei


        A dohányosok, akár hiszik, akár nem, nikotinfüggőségben szenvednek. A dohányzás során felszabaduló káros anyagok számos betegség okozójaként károsítják az egészséget, rövidítik meg az illető életét.
        Dohányzás: A leszokás módszerei

        Miért olyan nehéz leszokni a cigiről?

        Először is azért, mert mint említettük, a dohányzás jól eső szokás a dohányosnak. Nyilván, ha undorítónak találná, és könnyen le tudná tenni, egyáltalán nem is dohányozna. Másrészt pedig azért, mert az elhatározás hibás alapokon nyugszik. Ha nem biztosítja az alapvető, leszokáshoz szükséges feltételeket, kudarcba fullad az egész. A feltételek biztosítása pedig már magára az elhatározásra is kiterjednek.

        A leszokás általában nem megy egyik napról a másikra

        Leszokás a dohányzásról - Milyen szerek segíthetnek?


        A dohányzás bizonyos szempontból szenvedély-betegségnek tekinthető. Vannak helyzetek, amikor a dohányzás, illetve annak hiánya kellemetlen lehet a dohányos számára, és az is lehetséges, amikor a dohányos jelent kellemetlenséget a környezete számára.
        Leszokás a dohányzásról - Milyen szerek segíthetnek?

        Hirtelen felindulásból leszokni nem nagyon lehet – vagy legalábbis nagy szerencse szükséges ahhoz, hogy éppen erős időszakában határozza el magát. A leszokás időpontja sose ma vagy holnap legyen. Tűzzön ki egy napot úgy, hogy legyen egy hete a lelki felkészülésre. Minden nap, minden egyes cigaretta elszívásakor készítse fel magát arra, hogy 7, 6, 5, 4… nap múlva abbahagyja. Ez idő alatt pedig igyekezzen minél több már leszokott dohányossal beszélgetni. Kérdezze ki őket, milyen rossz és jó tapasztalatokra számíthat a leszokást követően. Figyelje meg, hogy ez alatt az egy hét alatt milyen helyzetekben gyújt rá mindenképp, és találja ki, mit tehet a jövőben, hogy kibírja: mivel terelheti el a figyelmét, mivel kötheti le magát ezekben a helyzetekben.

        Ezek a cikkek is érdekelhetik Önt

        A szokás leküzdése

        Akárhogy nézzük is, a dohányzás nem csupán a cigaretták elszívását jelenti. A dohányzás társ, szokás, rutin. Az élet, a hétköznapok része. Olyan megszokott cselekvés – vagy éppen pótcselekvés –, melynek nemcsak nikotintartalma, hanem a puszta mozdulata is hiányzik. A leszokás előtti egy hétben találjon ki valamit, amivel a mozdulatot mint szokást helyettesítheti. Van, aki sárgarépát hord magánál, és amikor rá szeretne gyújtani, két ujja közé fogja és rágcsálja. A mozdulat hasonló, tehát a szokás iránti igényt kielégíti.

        Ne adjuk fel!

        A gyógyszeres támogatáson túl legalább ennyire fontos a lelki támogatás is. Pszichoterápiás foglalkozások segíthetnek a dohányzási szokások megváltoztatásában, a motivációk megértésében, egyéb szorongásoldó technikák megtanulásában, a járulékos lelki okok feltárásában és orvoslásában. A hipnózis és - avatott kezekben - az akupunktúrás beavatkozás szintén nagyon hatékony lehet a szorongás oldásával, sóvárgás csökkentésével.

        Forrás: WEBBeteg összeállítás/Ötvenentúl.hu

        Legutóbb frissült:
        • WEBBeteg.hu
      • Cikkajánló

        Fiatalkori mellrák

        Tóth András

        Szűcs Adriána modellel beszélgettünk, aki 16 kemoterápián van túl.

        Mi az a divertikulózis?

        Dr. Mármarosi István

        Mi utalhat a vastagbél falán kitüremkedő képletek jelenlétére?

        Hasznos tanácsok COPD, asztma és alvási apnoe ellen

        A légzőszervi betegségek kialakulásában egyrészt a környezeti tényezőknek, másrészt a szervezet érzékenységének, a családi hajlamnak van kiemelkedő szerepe. Mit tegyünk egészségünk megőrzése és a betegségek leküzdésének érdekében?

        Az otthon veszélyei: a harmadlagos dohányfüst

        Az, hogy a dohányzás gyakorlatilag minden szervünket közvetve károsítja, mindenki számára nyilvánvaló. Ugyanakkor kevésbé ismert, hogy a cigarettázás zárt térben a berendezési tárgyainkon, a bútorokon is nyomot hagy.

        Cigaretta - 4000 kémiai vegyület egyetlen szálban

        A cigarettásdobozokon feltüntetett vegyi anyagok csak töredékét jelentik annak, ami valójában a dohányosok szervezetébe jut. Körülbelül 4000 különböző kémiai vegyület található ugyanis egy cigarettában, amelynek csak az egyike a függőség kialakulásáért felelős drog, a nikotin.

        Kipróbálta a cigit? Valószínűleg újra rá fog gyújtani!

        Brit, amerikai, ausztrál és új-zélandi adatok elemzésével azt találták, hogy az emberek 60,3 százaléka kipróbálta a dohányzást, közülük 68,9 százalékra becsülték azok arányát, akiknél napi szokássá vált a cigarettázás.

        Élet a COPD-vel: Hogyan tegyük le a cigarettát?

        A krónikus obstruktív tüdőbetegségben szenvedő betegek körében 90 százalék azoknak az aránya, akik a betegség diagnosztizálásakor dohányoztak vagy továbbra is rendszeresen cigarettáznak. Ez a magas arány annak ellenére sem csökken, hogy a COPD kialakulásáért nagymértékben felelőssé tehető a dohányzás. A tünetek enyhítése érdekében ezért a leszokás lenne a legjobb döntés minden beteg részéről.

        Élet a COPD-vel - Hogyan tegyük le a cigarettát?

        A krónikus obstruktív tüdőbetegségben szenvedő betegek körében 90% azoknak az aránya, akik a betegség diagnosztizálásakor dohányoztak vagy továbbra is rendszeresen cigarettáznak. Ez a magas arány annak ellenére sem csökken, hogy a COPD kialakulásáért nagymértékben felelőssé tehető a dohányzás. A tünetek enyhítése érdekében ezért a leszokás lenne a legjobb döntés minden beteg részéről.

      • Kérje ingyenes cikkértesítőnket! Amennyiben szeretne azonnali értesítést kapni a témában születő új cikkekről, adja meg az e-mail címét. A szolgáltatásról bármikor leiratkozhat.
      • - A MEGBÍZHATÓ WEBPATIKA