• Amikor túl sok a stressz

        Szerző:
        WEBBeteg

        Ön is egy aktív ember? Akkor bizonyára tudja, mekkora örömet jelent a családdal és barátokkal töltött idő, egy új munkahelyi feladat vagy a bevásárlás. Néha mégis úgy érzi, hogy a fejére nőnek a teendők? Ismerje meg a határait, hogy a stressz ne keseríthesse meg a mindennapokat!

        Tegyünk különbséget a jó és a rossz stressz között!

        A rossz stresszt mindenki ismeri. Az idő nyomása, a sok feladat, a zaj, a kiszolgáltatottság érzése ennek tipikus példái.

        De a jó stresszt is ismerjük! Gondoljunk csak arra, amikor nagy lelkesedéssel készülünk valamire! Pozitív stressz a felkészült tanulók vizsgadrukkja vagy egy sportverseny előtti izgalom.

        Hirdetések

        A dózistól függ

        Ne adjon esélyt a stressznek!

        A stressz kialakulásának talaja az önbizalom- és az önértékelés hiánya. Ha Ön is túl sokat kételkedik képességeiben, azon aggódik, vajon helyt tud-e állni minden élethelyzetben, akkor valószínűleg jól ismeri, hogy mi is az a stressz. Ne adjon esélyt a stressznek!>>

        A negatív és pozitív stressz határvonala rendszerint könnyen meghúzható. Amikor úgy érzi, ez már „túl sok”, akkor lépte át a határt. Az alaphangulat gyorsan romlik.

        A pozitív stresszt sokszor nem is vesszük észre, egyszerűen csak jól érezzük magunkat. Ha valakit sok pozitív stressz ér, és közben nincs ideje ellazulni, pihenni, akkor az is átcsaphat negatív stresszbe. Ez a folyamat tovább tart és kevésbé szembetűnő. A túlzott mértékű pozitív stressz vezethet kiégés szindrómához is. Aki lelkesen dolgozik, sokszor nem érzi a terhelést.

        A negatív stressz jelei

        A stressz tünetei mindenkinél különbözőképpen jelentkeznek. Van, akinél heves szívdobogás, másoknál gyomorpanaszok formájában. A következők lehetnek még a stressz jelei:

        Ha semmibe veszi a figyelmeztető jeleket, akkor a stressz egyre súlyosabb mértékűvé válhat, és egyre nehezebb lesz kézben tartani.

        NE engedje legyőzni magát! Találja meg az egyensúlyt a feladatok és a pihenés között! Mindezt igazítsa személyiségéhez! Ha pozitív stressz éri, akkor is adjon magának időt a pihenésre! Ezek után már semmiféle stressz nem rendítheti meg!

        Kiégés (burnout)- teszt

        A kiégés- (burnout) szindróma egy tünetegyüttes, amely hosszú távú fokozott érzelmi megterhelés, kedvezőtlen stresszhatások következtében létrejövő fizikai-érzelmi-mentális kimerülés. Töltse ki tesztünket, és állapítsa meg, szenved-e hasonló problémától!>>

        (WEBBeteg – B. M., Forrás: experto.de, Lektorálta: Dr. Csuth Ágnes, családorvos)

        Legutóbb frissült:
        Kérje ingyenes cikkértesítőnket! Amennyiben szeretne azonnali értesítést kapni a témában születő új cikkekről, adja meg az e-mail címét. A szolgáltatásról bármikor leiratkozhat.
        • WEBBeteg.hu
      • PharmaPlaza - A MEGBÍZHATÓ WEBPATIKA
      • Legfrissebb cikkek
      • Önök ajánlották
      • Az anorexia

        A kórkép hátterében elsősorban pszichológiai tényezők játszanak szerepet. Mit lehet tenni anorexia esetén?

        Pajzsmirigy-megnagyobbodás

        A pajzsmirigy méretének, tapintásának a megváltozása az egyik legbiztosabb jele a szerv rendellenes működésének.

        Szívbetegség és autóvezetés

        Saját magunkon és a velünk együtt utazón kívül a közlekedés többi résztvevője is veszélynek van kitéve, ha vétünk.

        Gyermekkorban a legveszélyesebb a leégés

        Feltehetően 18 éves kor előtt a legkárosabb a bőrt érő sugárzás. Hogyan óvja gyermekét?

      •  





        Hozzászólások (0)