• Téli sportsérülések megelőzése - általános információk

        Szerző:
        WEBBeteg

        A síelés vagy snowboardozás sokkal kevésbé veszélyes, ha betartjuk a megfelelő óvintézkedéseket.

        Azok számára, akik szeretik a téli sportokat, az egyik legrosszabb dolog, ami történhet, hogy  nem tudnak síelni, vagy snowboardozni. Noha bizonyos dolgok ellen nem tehetünk semmit (pl. hóhiány), rengeteg olyan dolog van, amivel megakadályozhatjuk, hogy megsérüljünk.

        Hirdetések

        Néhány egyszerű tanács,  hogyan csökkentse a sérülések kockázatát

        • Tartsa be a pálya biztonsági előírásait!
        • Figyeljen az oktató instrukcióira! A sérülések gyakoribbak a kezdőknél, ráadásul a kezdetben beidegződött rossz szokásokat később sokkal nehezebb kijavítani.
        • Ellenőriztesse a felszerelését, vagy béreljen jó minőségű felszerelést használó cégtől.
        • Mindig a tudásának megfelelő felszerelést használja. A hosszabb sílécekkel nehezebb fordulni, míg a nem megfelelő kötés balesetveszélyes.
        • A csizmát úgy kell megválasztani, hogy a boka ne tudjon benne mozogni.
        • Figyeljen oda, hogy a kötés megfelelő legyen! Higgye el, a külföldön történő lábtörések ellátása sokkal több gonddal jár!
        • Bármi is történjen, ne a barátaitól kölcsönözzön felszerelést! Ez a sérülés kockázatát nyolcszorosára növeli!
        • Alaposan melegítsen be! Pár percig nyújtsa a combizmokat, a csípő és a fenék izmait! Minden egyes alkalommal legalább 30 másodpercig tartsa ki a nyújtást. Nem szabad, hogy fájjon!
        • Ismerje fel, mikor van szüksége egy kis pihenőre! A legtöbb sérülés délután illetve este történik, a fáradtság miatt.
        • ne essen kísértésbe! Mindig csak a tudásszintjének megfelelő pályát válassza! A baleseti statisztikák arról árulkodnak, hogy sokkal nagyobb a baleset kockázata, ha egy sokkal tapasztaltabb partnerrel próbál meg lépést tartani.
        • Viseljen megfelelő, réteges ruházatot! Ne felejtse a jó minőségű napszemüveget, védőszemüveget és a naptejet!
        • Viseljen védősisakot! Tudnia kell azonban, hogy egyetlen sisak sem védi teljesen azokat, akik túl gyorsan és/vagy vakmerően csúsznak.
        • Soha ne csússzon egyedül, és legyen tisztában azzal, hol van lavinaveszély. Fontos tudni, hogy a fák lelógó lombkoronája által takart hó-szakadék igen veszélyes. Ráadásul minél jobban próbál kikecmeregni belőle, annál inkább belesüllyed. A túlélés esélyei minimálisak, különösen, ha nincs velünk egy partner, hogy segítsen kiszabadulni.
        • Sose próbáljon meg zárt pályán lesiklani. Nem csak sérülési kockázattal, de esetlegesen büntetőjogi felelősséggel járhat. A lesiklópályák lezárásának jó oka van, még akkor is, ha annak oka az Ön számára nem nyilvánvaló.

        A pályán való viselkedés szabályai

        1. Mindig úgy viselkedjen a pályán, hogy ne veszélyeztessen másokat!
        2. Mindig vegye figyelembe a képességeit, tudásszintjét és állóképességét, mikor terepet választ!
        3. Biztonságos utat válasszon, figyeljen az Ön körül siklókra is!
        4. Előzés közben hagyjon elég helyet, mivel lehet, hogy az előzött személy esetleg váratlan manőverbe kezd!
        5. Nézzen szét minden irányban, mielőtt elindul, bizonyosodjon meg róla, hogy biztonságos!
        6. Sose álljon meg szűk helyen, vagy ahol korlátozott a láthatóság. Ha meg akar állni, mindig a pálya szélén tegye azt.
        7. Ha gyalog szeretne visszajutni a hegytetőre, azt mindig a pálya szélén tegye.
        8. Tartsa be a jelzéseket, jelzőfeliratokat: mind az Ön biztonságát szolgálják!
        9. Ha balesetet lát, kötelessége segíteni, illetve a mentőszemélyzetet minden lényeges információval ellátni!

        (WEBBeteg - Cs.K., fordító, Forrás: skiinjuries.com; lektorálta: Dr. Csuth Ágnes, családorvos)

        Legutóbb frissült:
        • WEBBeteg.hu
      • Cikkajánló

        Földimogyoró-allergia

        Dr. Hidvégi Edit

        A tünetek súlyossága az enyhe irritációtól az életveszélyes reakcióig terjedhet.

        Gyümölcsök és puffadás

        Dr. Hidvégi Edit

        Súlyos szövődményekkel járhat a fel nem ismert fruktózintolerancia.

        A sportsérülések kialakulásának mechanizmusa: a tenziós, az overload és a sérülés zóna

        Az emberi test nem felejt. Sem a jót, sem a rosszat. Őrzi az egyes traumák emlékeit, s e nyomok mindegyike gyengébbé, sebezhetőbbé teszi. Az élet során bekövetkező számtalan kisebb-nagyobb sérülés bizony a test idő előtti kifáradásához, öregedéséhez vezet, pedig jellemzően oly könnyen elkerülhető lenne.

        Kezdő futók 10 leggyakoribb hibája

        A futás nemcsak az állóképességet javítja és segít az ideális testsúly elérésében, de fiatalon is tart. Kerüljük el a leggyakoribb hibákat a felhőtlen örömért!

        Több mint TestŐr előzetes

        Tízből nyolc embert legalább egyszer érint. A húgyúti fertőzés kezelésére nem csak az antibiotikumok nyújthatnak megoldást, a medveszőlőlevél is segíthet.
        Izomépítés másképp, az elektromosság használatával. Sportsérülés után, rehabilitáció idején az ízület terhelése nélkül is erősíthető az izomzat.

        A térdízület kopása: tünetek, kivizsgálás és kezelés

        A térdízület kopásos megbetegedése esetén a csontokon kinövések, sarkantyúk jelennek meg, melyek merevséget okoznak, olykor az ízületek ropognak, kattognak mozgás közben. A gonarthrosis végstádiumában jön szóba a művi ízület, azaz térdprotézis beültetése.

        Achilles-sérülés - Oly könnyedén elkerülhető!

        Az átlagembernek csupán komoly kellemetlenséget, a sportolónak azonban igazi sorscsapást jelent az Achilles-ín gyulladása és részleges vagy teljes szakadása, amely sajnos egyike a leggyakoribb sportsérüléseknek.

        Szalagsérülések - Okok és kezelés

        Az emberi szervezetben számos ízület található. Az ízületeket testünk zsanérjaiként foghatjuk fel, nélkülük a testünk merev lenne, nem lennénk képesek hajlítani a karjainkat és lábainkat.

      • Kérje ingyenes cikkértesítőnket! Amennyiben szeretne azonnali értesítést kapni a témában születő új cikkekről, adja meg az e-mail címét. A szolgáltatásról bármikor leiratkozhat.
      • - A MEGBÍZHATÓ WEBPATIKA