• Hogyan javítható a hajlékonyság?

        Szerző:
        WEBBeteg

        Hogyan profitálhat a fascia tréningből a hajlékonyság (flexibilitás) és a robbanékonyság tekintetében?


        Sport és egészség a WEBBetegen

        A kötőszövetek (fasciák) egyik fontos funkciója az emberi szervezet különböző struktúráinak rögzítése, összekötése. Az izmok és a csontok csak megfelelő összeköttetés révén tudnak akadálytalanul dolgozni. A kötőszövetek további szerepe, hogy helyükön tartsák a szerveket. Az emberi mozgás komplexitását és a mai tudományos ismereteket figyelembe véve ma már nem korszerű a mozgató szervrendszert aktív és passzív részre osztani. Noha a mozgató struktúrákat, mint az izmok, valóban meg kell különböztetni az erőátvivő és teherhordó struktúráktól, amilyenek a fasciák és a csontok. De a mozgás egésze szempontjából nem szabad ezeket különválasztva vizsgálni. A teherviselő és erőátvivő struktúrák a mozgatóktól csak az anyagcsere aktivitásukat tekintve különíthetők el. A kötőszövetek az izmokban generált mozgási energiát átviszik a csontokra.

        Hirdetések
        Miért fontos sérülés után a fascia (kötőszövet) edzésével is törődni?

        A sportsérüléseknek gyakran komoly és hosszadalmas következményei vannak. A mozgás korlátozottá válhat, és a sérülés miatti mozgáskompenzáció újabb sérülések forrása lehet. Berengar Buschmann fascia tréning szakértővel beszélgettünk a sérülések utáni edzésről. Miért fontos sérülés után a fascia (kötőszövet) edzésével is törődni?>>

        Kompresszió és masszázs a hajlékonyság javítására?

        A talpon átívelő vastag kötőszöveti szalag, a plantaris fascia, más néven talpi bőnye bizonyos betegségeinek kezelésére már sok éve alkalmaznak fából készült hengerrel vagy teniszlabdákkal végzett terápiát. Ezekből fejlődtek ki az utóbbi években a kötőszövet-lazító technikák (fascial release techniques) habszivacsból vagy gumiból készült masszázshengerek (foam roller) alkalmazásával. Az ilyen technikákat alkalmazó kezelés az izmok környéki kötőszövetes struktúrákat célozza.

        A kötőszövetek rugalmassága csökkenhet, ami korlátozza a hajlékonyságot, azaz az izmok, inak, szalagok rugalmasságát, problémamentes mozgathatóságát. Ennek leggyakoribb oka az inaktivitás, azaz, hogy a kötőszövetek nincsenek igénybe véve. Az egyoldalú edzés is okozhat gondokat, amelynél a mozgás teljes skálája nincs kihasználva.

        Ezek a cikkek is érdekelhetik Önt

        A kötőszöveteknek, így a porcoknak és az izmok fasciális struktúráinak kompresszióra (nyomásra) és dekompresszióra (nyomás csökkentésére) van szükségük ahhoz, hogy anyagcseréjük megfelelően működjön. Mozgás nélkül nem jutnak elegendő vízhez, hidratáltságuk csökken, veszítenek rugalmasságukból. Ráadásul a rostok lefutása rendezetlenné válik, ami a mozgásképesség korlátozódásához vezethet. Mivel az izmokat teljes egészükben körülveszik a kötőszövetek, a fasciák közvetlen hatással vannak a mozgás egészére. A masszázshengerrel a kötőszövetekre „kívülről” kifejtett nyomással közvetlenül befolyásolható a kötőszövetek tápanyag-ellátottsága és ezáltal rugalmassága, mivel a foam roller gondoskodik a kompresszióról és a dekompresszióról.

        (WEBBeteg – B. M.; Forrás: www.trainingsworld.com, Magyar Sporttudományi Társaság)

         
        Legutóbb frissült:
        • WEBBeteg.hu
      • Cikkajánló

        Hgb (haemoglobin)

        Dr. Dobi Gyöngyi

        Mennyi a normálértéke? Mi okozhatja azt, ha a szintje eltér a normál tartománytól?

        Kiurgó pulzus

        Kardioközpont

        Mindenképpen utána kell járni, milyen oka lehet a jelenségnek, majd kezelni.

        A sportsérülések kialakulásának mechanizmusa: a tenziós, az overload és a sérülés zóna

        Az emberi test nem felejt. Sem a jót, sem a rosszat. Őrzi az egyes traumák emlékeit, s e nyomok mindegyike gyengébbé, sebezhetőbbé teszi. Az élet során bekövetkező számtalan kisebb-nagyobb sérülés bizony a test idő előtti kifáradásához, öregedéséhez vezet, pedig jellemzően oly könnyen elkerülhető lenne.

        A műsorvezető a fejénél érezte az energiaáramlást

        Maloveczky Miki egy érdekes masszázst próbált ki. Ahol nem a fáradt test, hanem a lélek került középpontba. Az érdekes utazás a relaxációhoz hasonlított számára, de főként a fejénél érzékelte az energiaáramlást. A metamorf masszázzsal beszéd nélkül olyan blokkokat lehet oldani, amik akár évek óta nehezítik a mindennapjait az embernek.

        Így készülj az első 10 kilométeredre

        A tavasztól őszig terjedő időszak a legalkalmasabb arra, hogy a hobbisportolók nekivágjanak kitűzött céljaik megvalósításának. Aki már lefutotta az 5 km-t, annak logikus célkitűzés a duplázás. Fülöp Tibor, a Sportorvosi Központ sportszakmai igazgatója, laborvezetője szerint egy teljesítménydiagnosztikára építő, alapos edzéstervvel könnyebben elérhető a 10 km, mint gondolnánk.

        Tanácsok pollenallergiásoknak szabadtéri tevékenységekhez

        A pollenszezon megnehezíti a szabadban való időtöltést a pollenallergiások számára.

        Alvászavarok gyötrik? - Tippek a nyugodt alváshoz

        Elalvás előtt a legtöbben jó éjszakát kívánnak egymásnak, ám e jó kívánság megvalósulása sokak számára csak álom. Felmérések szerint a magyar lakosság 15-30 százaléka szenved valamilyen alvászavartól, és minden második ember találkozott már élete során ezzel a problémával. Az érintettek felénél az alvászavar kezelést igényel.

        Nem minden sport megengedett trombózis után

        A trombózis igen nagy trauma annak, aki versenysportolóként kénytelen volt szembenézni vele. Nemcsak a fájdalom és a gyógyszerek miatt, hanem azért is, mert az addigi életmódjában komoly változások állnak be.

      • Kérje ingyenes cikkértesítőnket! Amennyiben szeretne azonnali értesítést kapni a témában születő új cikkekről, adja meg az e-mail címét. A szolgáltatásról bármikor leiratkozhat.
      • - A MEGBÍZHATÓ WEBPATIKA