• Tippek a biztonságos szánkózáshoz

        Szerző:
        WEBBeteg

        Most, hogy a tél közepén járunk - és tekintélyes mennyiségű hó is esett - megannyi mókára nyílik lehetőség a gyerekek és a felnőttek számára is. Sokan hóembert építenek az első hóból, a gyerekek hógolyóznak, mások korcsolyázni mennek, de talán a legnépszerűbb kikapcsolódás ilyenkor a szánkózás, aminek sok különféle stílusát választhatjuk.

        Sport és egészség a WEBBetegen

        Ilyenkor télen a környező dombok hirtelen megtelnek emberekkel, akik szorgalmasan húzzák fel újra és újra szánkójukat, hogy ismét lecsúszhassanak rajta. Ha úgy hozza kedvünk, hogy szánkózni megyünk, vagy csak a gyerekeinket visszük el a havas lejtőkhöz, érdemes átgondolnunk pár dolgot a biztonság kapcsán.

        Nem kell eltúlozni a biztonsági intézkedéseket, de be kell látni, hogy sok olyan sérülést szerezhetünk szánkózás közben, ami később megkeserítheti a napjainkat a munkahelyen vagy az iskolában. 

        Hirdetések

        Válasszon biztonságos csúszópályát!

        Az első és legfontosabb szabály, hogy maradjunk távol az utaktól. Sokan csak leszánkóznak az első dombról, ami az útjukba akad, de ha a lejtő alján egy úttestre sodródik a szánkó, akkor az bizony bajt okozhat. Ilyen időben az autók is nehezebben fékeznek, érdemes tehát nyugodtabb helyeken szánkóznunk, ahol távol vagyunk a forgalomtól.

        Ezek a cikkek is érdekelhetik Önt

        Nézzük meg, mi van a lejtő alján!

        A következő szabály, hogy figyeljünk rá, mi van a lejtő alján. Persze sokan úgy gondolják, egy fa nem lehet olyan veszélyes, mint az útra sodródni, de egy jól felgyorsult szánkóval roppant fájdalmas bárminek nekimenni. Ha nincs alattunk szánkó, a domboldalakon akkor is figyeljünk mindkét irányba, hiszen a szánkó általi gázolás is okozhat sok kellemetlen percet.

        Védjük a kezeinket!

        Mindenképpen viseljünk kesztyűt, miközben szánkózunk, hiszen a hó alatt és a hóban sok minden felhorzsolhatja a kezünket, ha véletlen elesnénk, vagy ha kézzel akarjuk irányítani a csúszásunkat.

        Válasszon megfelelő szánkót!

        A megfelelő szánkó használata sem elhanyagolható szempont. Sokan házilag készített szánkókkal csúsznak le. Nejlonszatyrokon lecsúszva csodálkoznak azon, hogy fáj az ülepük, vagy gumiabroncsba ülve lepődnek meg rajta, hogy a domboldal felénél már háttal a célnak csúsznak. Az igazi szánkók nem túl drágák, és amellett, hogy biztonságosabbak, legtöbbször gyorsabbak is, mint a házi megoldások.

        (DRportal)

         
        Legutóbb frissült:
        • WEBBeteg.hu
      • Cikkajánló

        Hgb (haemoglobin)

        Dr. Dobi Gyöngyi

        Mennyi a normálértéke? Mi okozhatja azt, ha a szintje eltér a normál tartománytól?

        Kiurgó pulzus

        Kardioközpont

        Mindenképpen utána kell járni, milyen oka lehet a jelenségnek, majd kezelni.

        A sportsérülések kialakulásának mechanizmusa: a tenziós, az overload és a sérülés zóna

        Az emberi test nem felejt. Sem a jót, sem a rosszat. Őrzi az egyes traumák emlékeit, s e nyomok mindegyike gyengébbé, sebezhetőbbé teszi. Az élet során bekövetkező számtalan kisebb-nagyobb sérülés bizony a test idő előtti kifáradásához, öregedéséhez vezet, pedig jellemzően oly könnyen elkerülhető lenne.

        Így készülj az első 10 kilométeredre

        A tavasztól őszig terjedő időszak a legalkalmasabb arra, hogy a hobbisportolók nekivágjanak kitűzött céljaik megvalósításának. Aki már lefutotta az 5 km-t, annak logikus célkitűzés a duplázás. Fülöp Tibor, a Sportorvosi Központ sportszakmai igazgatója, laborvezetője szerint egy teljesítménydiagnosztikára építő, alapos edzéstervvel könnyebben elérhető a 10 km, mint gondolnánk.

        Tanácsok pollenallergiásoknak szabadtéri tevékenységekhez

        A pollenszezon megnehezíti a szabadban való időtöltést a pollenallergiások számára.

        Alvászavarok gyötrik? - Tippek a nyugodt alváshoz

        Elalvás előtt a legtöbben jó éjszakát kívánnak egymásnak, ám e jó kívánság megvalósulása sokak számára csak álom. Felmérések szerint a magyar lakosság 15-30 százaléka szenved valamilyen alvászavartól, és minden második ember találkozott már élete során ezzel a problémával. Az érintettek felénél az alvászavar kezelést igényel.

        Nem minden sport megengedett trombózis után

        A trombózis igen nagy trauma annak, aki versenysportolóként kénytelen volt szembenézni vele. Nemcsak a fájdalom és a gyógyszerek miatt, hanem azért is, mert az addigi életmódjában komoly változások állnak be.

        Az életmódváltást csoportosan könnyebb elkezdeni

        Az életmódváltás nemcsak lemondásokkal jár, de új szokásokkal is. Egyedül egy kicsit tanácstalan az ember, hiszen új alapanyagokat, új recepteket kell megtanulnia. Az étkezési szokás mellett a bevásárlási szokáson is változtatni kell, vagy éppen a mozgást kell becsempészni a napi rutinba. Ezeket a változásokat szakemberi segítséggel lényegesen könnyebb meglépni.

      • Kérje ingyenes cikkértesítőnket! Amennyiben szeretne azonnali értesítést kapni a témában születő új cikkekről, adja meg az e-mail címét. A szolgáltatásról bármikor leiratkozhat.
      • - A MEGBÍZHATÓ WEBPATIKA