• Hasizom-erősítés másképp

        WEBBeteg - Keczán Judit, gyógytornász
        Szerző:
        WEBBeteg

        Szokásos hasizom erősítő gyakorlatokon és a jól ismert konditermes has gyakorlatokon kívül nézzük meg, milyen más módon tudjuk erősíteni a hasfalunkat. A gyakorlatokat nyugodtan végezhetik gyermekágyas anyukák és hasi műtéten átesett betegek is a rehabilitációs időszakban.

        Alapgyakorlatok

        1. Először vegyen fel négykézláb helyzetet, ebben a pózban könnyebb megérezni, hogy a gyakorlatok során hogyan kell megfeszíteni a hasfalat. Lazítson a hasizmaival, ilyenkor a belek és belső szervek súlya ránehezedik a hasfalra. Egy belégzést követő kilégzéssel húzza föl a hasfalát a gerince irányába. Tartsa fent ezt a helyzetet 10 másodpercig és közben lélegezzen nyugodtan az orrán keresztül.
        2. Feküdjön a hátára, a két lábát húzza talpra, karjai a test mellett pihennek. Egy belégzést követő kilégzéssel húzza be a hasfalát. A köldöke alatti területre koncentráljon, mintha húzna egyet a nadrágszíjával. 10 másodpercig tartsa fent ezt a helyzetet, majd lazítson. A következő gyakorlatokhoz ez a helyzet lesz a kiindulási helyzet.
        3. Hasfalát megfeszítve lassan engedje ki a jobb lábát a talajtól 10 cm-re úgy, hogy a törzs folytatásaként hasson, majd lassan húzza vissza talpra. Közben gondosan figyeljen arra, hogy a medencéje ne mozduljon. Ismételje meg a gyakorlatot a másik lábával is.
        4. Emelje fel a bal karját magas tartásba úgy, hogy a törzs izmait megfeszíti, majd engedje vissza a teste mellé. Ismételje meg a gyakorlatot a jobb kezével is.
        5. Most a jobb kart és a bal lábat egyszerre mozdítsa, majd vissza. Cseréljen.
        6. A jobb lábat döntse ki 45 fokos szögig oldalra és vissza. Végezzen lábcserét, ehhez emelje fel az ellentétes oldali karját.

        A hasfal megfeszítését gyakorolja hétköznapi munkafolyamatok közben, például autóvezetés közben, számítógép előtt ülve vagy a házimunka során). Meglátja, hogy hamar megtérül a befektetett munka, nemcsak laposabb lesz a hasa, de csökkennek majd a derékfájós tünetei, illetve gyorsulhat az anyagcsere a belekre kifejtett nyomóerő következtében.

        A következő részben a gyakorlatokat nehezítjük a testhelyzet megváltoztatásával és labdahasználattal.

        (WEBBeteg - Keczán Judit, gyógytornász)

        Legutóbb frissült:
        • WEBBeteg.hu
      • Cikkajánló

        Fiatalkori mellrák

        Tóth András

        Szűcs Adriána modellel beszélgettünk, aki 16 kemoterápián van túl.

        Mi az a divertikulózis?

        Dr. Mármarosi István

        Mi utalhat a vastagbél falán kitüremkedő képletek jelenlétére?

        Derékfájás, hátfájás - Harcoljon a krónikus gerincfájdalom ellen

        A krónikus gerincpanasz a betegszabadságok leggyakoribb oka az iparilag fejlett országokban. Nemzetközi statisztikák szerint a felnőtt lakosság kb. 90 százaléka életében legalább egyszer szenved nyak-, hát- vagy derékfájástól.

        Rectus Diastasis - Ártalmasabb, mint hinnénk!

        A szülő nők jelentős részét, kutatások szerint több mint a felét érinti az egyenes hasizmok szétválása (rectus diastasis), amely sajnos nem csupán esztétikai probléma. Az elváltozás kezelése nélkül komoly gerincproblémák, állandósult deréktáji fájdalom, sőt, akár nőgyógyászati betegségek és vizelet visszatartási zavarok is kialakulhatnak.

        15 perces office torna

        Az ülőmunka során a helyes testtartásnak fontos szerepe van a gerinc egészségének megőrzésében, de tovább csökkentheti a fájdalom és a betegségek kialakulásának esélyét, ha időnként megszakítja az egy helyben ülést. Milyen apróbb trükköket vethet be annak érdekében, hogy megelőzze a tartós ülés káros hatásait?

        Gyógytorna a neurológiai betegségekben: Mikor javasolt? Mikor tilos?

        Semmilyen neurológiai betegségben, beleértve a gerincbetegségek heveny fájdalommal járó szakaszát, nem tilos a gyógytorna, csak helyesen kell megválasztani a nehézségi fokot, időtartamot és a gyakorlatok mennyiségét (naponta többször rövid ideig).

        Csontritkulásos betegek gyógytornája

        A csontritkulás kezelésének egyik alappillére a testmozgás. A megfelelő típusú torna ugyanis elősegíti a csontok, a vázizmok erősödését. A mozgás során javul a szervezet vérellátása is, így a csontok optimális felépítéséhez szükséges ásványi anyagok is könnyebben beépülnek. A következő gyakorlatokat azoknak ajánljuk, akiknek csontritkulás betegségük már előrehaladott állapotban van.

        Perifériás idegsérülések rehabilitációja

        Perifériás neurológiai betegség az, amely nem a központi idegrendszerből, vagyis az agyból vagy gerincvelőből indul ki, hanem a gerincvelőből kilépő idegfonatok, idegek, továbbá az ideg-izom kapcsolatok érintettek benne. Ez többnyire a törzsön vagy végtagokon alakul ki, és okoz tüneteket.

      • Kérje ingyenes cikkértesítőnket! Amennyiben szeretne azonnali értesítést kapni a témában születő új cikkekről, adja meg az e-mail címét. A szolgáltatásról bármikor leiratkozhat.
      • - A MEGBÍZHATÓ WEBPATIKA
      • Hirdetések
      • Partnereink hírei
        A hiperhidrózis egy kellemetlen egészségügyi probléma, amire van hatékony orvosi megoldás.
        Gyakorisága a kor előrehaladtával nő, de bármely életkorban kialakulhat.
      • Orvos válaszol
      • Infografika és videó
      • Hirdetések
      • Szavazás

        Korábbi szavazások