• Edzésterv ülőmunkát végző embereknek - 10. hét

        Szerző:
        WEBBeteg

        Edzésterv ülőmunkát végző embereknek - 10. hét

        Általános tudnivalók

        • Az edzésterv kezdők számára ajánlott.
        • Az edzést mindig 10 perc bemelegítéssel kezdje, és nyújtással fejezze be!
        • Mindig legyen Önnél folyadék sportolás közben!
        • Ha a gyakorlatok végzésénél fájdalmat érez, hagyja abba azok végrehajtását!
        • Ha a gyakorlat kivitelezésében bizonytalan, kérje szakértő segítségét!
        • A súlyválasztás akkor megfelelő, ha az utolsó sorozat utolsó gyakorlatát is szabályosan tudja végrehajtani, de már érzi az izomcsoport fáradását, és nem lenne képes még egy sorozat végrehajtására.
        • A pulzuskontroll jelölésnél figyeljen arra, hogy a sportolás során a pulzus a maximális pulzus 65-70 százalékában maradjon.
        • Az ismétlések száma edzettségi szinttől is függ, ha túl sok vagy túl kevés a sorozat vagy az ismétlésszám, annak megfelelően csökkentse, illetve növelje.
        • A gyakorlatok végrehajtásánál keletkezett esetleges sérülésekért nem vállalunk felelősséget!

        Kedd

        Gyakorlat Sorozat x Ismétlésszám
        Vállból nyomás egykezes súlyzóval 4x12
        Előre emelés egykezes súlyzóval 4x12
        Hátsó vállizom egykezes súlyzóval  4x12
        Térdelő fekvőtámasz 4x12
        Tolódzkodás hátsó kartámasz padon 4x12
        Hasprés feltett lábakkal 10x20
        Nyújtás - Gimnasztika 30 perc
        Séta (Pulzuskontroll) 50 perc

        Csütörtök

        Gyakorlat Sorozat x Ismétlésszám
        Fekvenyomás kereten 4x12
        Széles lehúzás gépen 4x12
        Fekvenyomás kereten döntött padon 4x12
        Széles fogású evezés gépen 4x12
        Hasprés gépen 5x20
        Hasprés feltett lábakkal 5x20
        Nyújtás - Gimnasztika 30 perc
        Séta (Pulzuskontroll) 50 perc

        (WEBBeteg - Lukács Zita, személyi edző - ozonwellness.hu)

        Legutóbb frissült:
        • WEBBeteg.hu
      • Cikkajánló

        Hgb (haemoglobin)

        Dr. Dobi Gyöngyi

        Mennyi a normálértéke? Mi okozhatja azt, ha a szintje eltér a normál tartománytól?

        Kiurgó pulzus

        Kardioközpont

        Mindenképpen utána kell járni, milyen oka lehet a jelenségnek, majd kezelni.

        Kerülje el a hibákat a sportolásban - A mozgásterapeuta tanácsai

        Valójában mennyi és milyen minőségű mozgásra van szükségünk? Mik a leggyakoribb tévhitek a sportokkal kapcsolatban? Melyek a javasolt és nem javasolt sportok gerincproblémák esetén? Most megtudhatja a válaszokat! A 90.9 Jazzy rádiónak a Több mint TestŐr műsorban Feövenyessy Krisztina, a WEBBeteg.hu mozgásterapeuta szakértője adott interjút.

        A sportsérülések kialakulásának mechanizmusa: a tenziós, az overload és a sérülés zóna

        Az emberi test nem felejt. Sem a jót, sem a rosszat. Őrzi az egyes traumák emlékeit, s e nyomok mindegyike gyengébbé, sebezhetőbbé teszi. Az élet során bekövetkező számtalan kisebb-nagyobb sérülés bizony a test idő előtti kifáradásához, öregedéséhez vezet, pedig jellemzően oly könnyen elkerülhető lenne.

        Heti háromszor fél óra testmozgás az ideális

        Statisztikai adatok szerint a leghosszabb életet a heti fél óra laza testmozgással lehet elérni. Ez számít optimálisnak a szervezet számára. Hosszú távon a megfelelő mértékű testmozgás immunerősítő és gyulladáscsökkentő hatású.

        Maloveczky Miki a tudatos étkezés híve

        A Több mint TestŐr társműsorvezetője, Maloveczky Miki a műsor előtt is az egészséges táplálkozás híve volt. A műsorban való szereplés viszont még tudatosabbá tette. Nemcsak a folyadékbevitelre figyel oda fokozottabban, de arra is, hogy zsírszegényen és cukormentesen táplálkozzon. A sport is elengedhetetlen része az életének, sportolás után pedig igyekszik olyan ételeket fogyasztani, amivel pótolni tudja a testének szükséges fehérjéket, vitaminokat.

        Így készülj az első 10 kilométeredre

        A tavasztól őszig terjedő időszak a legalkalmasabb arra, hogy a hobbisportolók nekivágjanak kitűzött céljaik megvalósításának. Aki már lefutotta az 5 km-t, annak logikus célkitűzés a duplázás. Fülöp Tibor, a Sportorvosi Központ sportszakmai igazgatója, laborvezetője szerint egy teljesítménydiagnosztikára építő, alapos edzéstervvel könnyebben elérhető a 10 km, mint gondolnánk.

        Tanácsok pollenallergiásoknak szabadtéri tevékenységekhez

        A pollenszezon megnehezíti a szabadban való időtöltést a pollenallergiások számára.

      • Kérje ingyenes cikkértesítőnket! Amennyiben szeretne azonnali értesítést kapni a témában születő új cikkekről, adja meg az e-mail címét. A szolgáltatásról bármikor leiratkozhat.
      • - A MEGBÍZHATÓ WEBPATIKA