• Nyári szünet: Regeneráció vagy kikapcsolódás?

        Szerző:
        WEBBeteg

        Az élsportolóknak alig van lehetőségük a regenerációra. Bizonyos sportágak játékosainak a hosszabb-rövidebb nyári szünet alatt lehetőségük nyílik a pihenésre. De elegendő ez ahhoz, hogy a következő szezon kezdetén energiával telve ismét a legjobb formájukat hozhassák? Számukra ajánlott ilyenkor felüdülésképp más sportágakat is kipróbálni.


        Sport és egészség a WEBBetegen

        A kosarasoknak és a focistáknak – játsszanak akár profi csapatban vagy amatőr egyesületben – a nyári pihenő alatt lehetőségük nyílik a kikapcsolódásra és hobbijukra. Néhányan azonban ezt az időt nem használják ki, és tovább folytatják az edzéseket hasonló intenzitással, mint a szezonban. Ez főleg az amatőr sportolókra jellemző. A profi csapatoknak ilyenkor előírnak legalább egy hét kötelező programot, ami a feltöltődést szolgálja. A rengeteg munka után a test követeli a pihenést, ennek elmulasztása komoly következményekkel járhat.

        Hirdetések

        Az amatőr sportolók esetében jelentősen csekélyebb megterheléssel kell számolni, viszont az edzések utáni és a szezonvégi regenerációra kevesebb hangsúlyt fektetnek. A bemelegítő és levezető gyakorlatokra is kevesebb hangsúlyt fektetnek. A bemelegítést, a nyújtó és lazító, levezető gyakorlatokat is sokszor elhanyagolják. Ennek következtében a szezon végén igencsak kimerültnek érezhetik magukat, ezért kerülendő a megterhelő edzések folyatatása, ehelyett inkább egy-két hét sportmentes pihenés javasolt. A szezon kezdete előtt természetesen újra ajánlott a sportos aktivitás megkezdése, de még ilyenkor is a kikapcsolódást kell szem előtt tartani! A következőkben adunk néhány tippet, ajánlunk pár igazi kikapcsolódást jelentő sportágat, hogy a nyári szabadságot aktív pihenéssel tölthesse:

        Aquajogging

        Élsport: Kimutatható a hirtelen szívhalálra utaló hajlam?


        Az elmúlt években történ tragikus sportolói halálesetek kapcsán átfogó szűrőprogram indult, amelynek során eddig kétszáz élsportoló, köztük 133 olimpikon teljes körű kardiológiai és sportélettani kivizsgálására került sor a Semmelweis Egyetem Kardiológiai Központja által két éve életre hívott Semmelweis Híd Projekt keretében. Élsport: Kimutatható a hirtelen szívhalálra utaló hajlam?>>

        Ha a szezon alatt fizikai problémákkal, esetleg túlsúllyal küzdött, vagy sérülés miatt hosszabb időt volt kénytelen kihagyni, sokszor gyötörte tartós izomfeszülés, akkor próbálja ki az aquajoggingot!

        Futball

        Ha kedve van egy baráti mérkőzéshez, nyugodtan választhatja kikapcsolódásként a grundfocit, állóképessége javítása, illetve megőrzése szempontjából hasznára válhat. Ám kellő körültekintéssel válassza ki a futballcipőt, és kerülje a kemény talajon való futást!

        Kocogás

        A futás és kocogás javítja az állóképességet, de nem szabad túlzásba vinni! Csapatsportokban az ellenféllel szemben előnyre tehet szert, de viseljen mindig megfelelő futócipőt (ezzel kapcsolatban sportszaküzletben is tanácsot kérhet!), és kerülje a kemény talajt!

        Sakk

        A sakk javítja a koncentrálóképességet, a szellemi aktivitás kiváló kikapcsolódás lehet, erre a célra megfelel a zenehallgatás vagy egy jó könyv olvasása is.

        Úszás

        A rendszeres úszás enyhíti az ízületi problémákat, a víz felhajtóereje révén kímélő közeget biztosít a mozgáshoz.

        Ezek a cikkek is érdekelhetik Önt

        Kosárlabda

        A legtöbbet azok profitálhatnak ebből a sportágból a nyári pihenő alatt, akik először próbálják ki újdonságképp.

        Jóga

        A férfiak sokszor idegenkednek a jógától, mivel nőies elfoglaltságnak tartják. Pedig a jóga nemtől függetlenül jót tesz testnek és léleknek, kíméli az ízületeket, javítja a mozgékonyságot, elősegíti a regenerációt és a sérülésekből való felgyógyulást is gyorsítja. A jóga is sport és igenis megdolgoztatja a testet, próbálja ki!

        Crossfit

        Ezzel a sportággal vigyázni kell! Mivel a crossfitben nagyon magas a sérülések veszélye, csakis kizárólag jól edzett amatőröknek és profi sportolóknak felel meg! Ne becsülje alá, ne vegye félvállról a sportággal járó veszélyeket!

        (WEBBeteg – B. M.; Forrás: trainingsworld.com)

         
        Legutóbb frissült:
        • WEBBeteg.hu
      • Cikkajánló

        Mi az a divertikulózis?

        Dr. Mármarosi István

        Mi utalhat a vastagbél falán kitüremkedő képletek jelenlétére?

        Látászavar, szédülés?

        Dr. Kapocsi Judit

        A kezeletlen vagy rosszul beállított magas vérnyomás szövődményei is lehetnek.

        A sportsérülések kialakulásának mechanizmusa: a tenziós, az overload és a sérülés zóna

        Az emberi test nem felejt. Sem a jót, sem a rosszat. Őrzi az egyes traumák emlékeit, s e nyomok mindegyike gyengébbé, sebezhetőbbé teszi. Az élet során bekövetkező számtalan kisebb-nagyobb sérülés bizony a test idő előtti kifáradásához, öregedéséhez vezet, pedig jellemzően oly könnyen elkerülhető lenne.

        Az ajakherpesz nyáron is kísért - Megelőzés és kezelés

        Az évszakok váltakoznak, bizonyos vírusok viszont egész évben támadhatnak. Ilyen az ajakherpesz vírusa is, mely a meleg, napos időben is fertőzhet. Tippjeink segítségével azonban megelőzhető, hogy tönkretegye a nyarat!

        Miért híznak nyáron a gyerekek?

        A hosszú nyári szünetben sokkal nehezebb megoldani a gyerekek étkezését, így könnyebben előfordulhat, hogy az iskolások azt esznek, amit éppen találnak otthon, vagy gyorsételekre költik a zsebpénzüket.

        Így készülj az első 10 kilométeredre

        A tavasztól őszig terjedő időszak a legalkalmasabb arra, hogy a hobbisportolók nekivágjanak kitűzött céljaik megvalósításának. Aki már lefutotta az 5 km-t, annak logikus célkitűzés a duplázás. Fülöp Tibor, a Sportorvosi Központ sportszakmai igazgatója, laborvezetője szerint egy teljesítménydiagnosztikára építő, alapos edzéstervvel könnyebben elérhető a 10 km, mint gondolnánk.

        Tanácsok pollenallergiásoknak szabadtéri tevékenységekhez

        A pollenszezon megnehezíti a szabadban való időtöltést a pollenallergiások számára.

        Alvászavarok gyötrik? - Tippek a nyugodt alváshoz

        Elalvás előtt a legtöbben jó éjszakát kívánnak egymásnak, ám e jó kívánság megvalósulása sokak számára csak álom. Felmérések szerint a magyar lakosság 15-30 százaléka szenved valamilyen alvászavartól, és minden második ember találkozott már élete során ezzel a problémával. Az érintettek felénél az alvászavar kezelést igényel.

      • Kérje ingyenes cikkértesítőnket! Amennyiben szeretne azonnali értesítést kapni a témában születő új cikkekről, adja meg az e-mail címét. A szolgáltatásról bármikor leiratkozhat.
      • - A MEGBÍZHATÓ WEBPATIKA