• Erősítse immunrendszerét sporttal télen-nyáron!

        Szerző:
        WEBBeteg

        A sport nem csak vonalainknak tesz jót, erősíti immunrendszerünket is. A fizikai aktivitás lendületbe hozza a keringési rendszert, a szív mozgás közben több vért pumpál.


        Sport és egészség a WEBBetegen

        A fokozott vérkeringés hatására az immunsejtek is nagyobb erővel lendülnek támadásba a kórokozókkal szemben. A sportnak emellett stresszoldó szerepe is van. A tartós stressz gyengíti az immunrendszert. Ha rendszeresen sportol, erősítheti az ellenállóképességét, ám legyen óvatos! A túl sok sport gyengítheti is az immunrendszert! „Köztudott például, hogy az élsportolók sokkal fogékonyabbak a fertőzésekre.” – magyarázza Reinhold Schmidt, immunszakértő. „Aki túl sokat követel testétől, az ahelyett, hogy oldaná a stresszt, stresszhelyzetet alakít ki.”

        Hirdetések

        A szabadban való mozgás kétszer olyan hatékony, mintha edzőteremben edzene. Például egy szabadban tett séta felébreszti életkedvünket és immunrendszerünket is. A friss, főként hűvösebb levegő serkenti a vérkeringést. A fűtött helyiségek levegője árt a légutak nyálkahártyájának. A rosszul szellőzött helyiségekben a kórokozók könnyebben megtelepednek a légutakban. A szabadban télen is jólesik fellélegezni.

        A hideg lábak problémájával küzdők (nem csak a hideg hónapokban jelenthet gondot!) hajlamosabbak a megfázásra, mivel a testfelszíni kis vérerek összehúzódnak, a vérkeringés és így az immunsejtek működése is lelassul, a vírusok és baktériumok pedig gyorsan elszaporodhatnak.

        Nem csak télen, nyáron is meg lehet fázni!

        Mire jó a sport? - Érdekességek, amikről eddig nem hallott


        A sport egészséges, de nem csak szép vonalakat és erős izmokat kölcsönöz, hanem javítja az állóképességet és az erőnlétet, az egészséges életmód részeként segít az érrendszeri panaszok, a cukorbetegség valamint számos egyéb betegség megelőzésében. Manapság egyre több meglepő jótékony hatását fedezik fel. Mik is ezek pontosan? Érdekességek a sport hatásairól>>

        Sokan tapasztalták, hogy amikor végre eljön a nyári szabadság, nyaralás ideje, akkor támadja meg szervezetüket valamilyen betegség. Ennek hátterében az állhat, hogy legtöbben a várva várt szabadság előtt a munkahelyükön még igyekeznek elintézni minden fontos teendőt, nagy a nyomás, fokozódik a stressz. A kórokozók könnyen megtámadják a legyengült szervezetet, és a tünetek pont akkor jelentkeznek, amikor elkezdődik a szabadság.

        A probléma másik oka lehet a klímaberendezések használata is, ezek ugyanis kiszárítják az orrnyálkahártyát, amin így a náthavírusok könnyebben el tudnak szaporodni.

        Ha meg van fázva, ne sportoljon!

        A megfázás első jeleit észlelve - bármely évszakról legyen is szó - , szüneteltetni kell a sportos aktivitást! Inkább túl sokat pihenjen, mint túl keveset! A vírusok és az egyéb kórokozók kihasználják az immunrendszer gyengülését és a vérárammal szétterjednek az egész szervezetben. Veszélyes, ha elérik a szívet, a vesét vagy az idegrendszert. Sportos aktivitással az immunrendszert ilyen esetben szükségtelenül gyengítené, ezért kímélje magát, amíg teljesen meg nem gyógyul! Egészséges emberek esetében ez a folyamat gyorsan lezajlik, azonban erős, vagy három nap alatt nem szűnő panaszok, fejfájás, fülfájás, arcfájdalom, gennyes köpet, hőemelkedés, láz, illetve ezek bármelyikének észlelése esetén feltétlenül forduljon orvoshoz! Nagyon fontos az elegendő alvás és az egészséges táplálkozás, annak érdekében, hogy minél hamarabb meggyógyuljon!

        Az erős immunrendszer mindig jól jön!

        Nyáron elsősorban az emésztőrendszeri panaszokat okozó vírusfertőzésekkel kell számolnunk, amelyek többsége az alapvető higiéniás szabályok betartásával elkerülhető, ám sosem árt, ha a sporttal is támogatjuk ellenállóképességünket.

        A nyári melegben sportolni?

        • Sport közben mindig oda kell figyelni a megfelelő folyadékpótlásra, különösen igaz ez a nyári melegben!
        • Ezek a cikkek is érdekelhetik Önt

          Nagy hőségben egyáltalán ne sportoljon, hiszen a mozgás plusz megterhelést jelentene az amúgy is rendkívüli kihívások elé állított szervezet számára.
        • Nyáron a kánikulai napokon kívül is csak reggel vagy kora este szabad sportolni, de biztonsága érdekében mindenképp nappali fényviszonyok mellett!
        • Ha a szabadban sportol, viseljen a fejhez jól rögzíthető sportnapszemüveget!
        • Bőrét védje magas faktorszámú fényvédő készítménnyel, mellyel legalább két óránként újra és újra kenje be bőrét a folyamatos védelem biztosítása érdekében! Napvédő készítmény alkalmazása mellett se tartózkodjon a napon túl sokat, 11 és 16 óra között pedig egyáltalán ne menjen közvetlen napfényre!
        • A sport közben átnedvesedett ruházatot, illetve a nedves fürdőruhát minél hamarabb cserélje le!

        (WEBBeteg – B. M.; Forrás: focus.de)

         
        Legutóbb frissült:
        • WEBBeteg.hu
      • Cikkajánló

        Földimogyoró-allergia

        Dr. Hidvégi Edit

        A tünetek súlyossága az enyhe irritációtól az életveszélyes reakcióig terjedhet.

        Gyümölcsök és puffadás

        Dr. Hidvégi Edit

        Súlyos szövődményekkel járhat a fel nem ismert fruktózintolerancia.

        A sportsérülések kialakulásának mechanizmusa: a tenziós, az overload és a sérülés zóna

        Az emberi test nem felejt. Sem a jót, sem a rosszat. Őrzi az egyes traumák emlékeit, s e nyomok mindegyike gyengébbé, sebezhetőbbé teszi. Az élet során bekövetkező számtalan kisebb-nagyobb sérülés bizony a test idő előtti kifáradásához, öregedéséhez vezet, pedig jellemzően oly könnyen elkerülhető lenne.

        Az ajakherpesz nyáron is kísért - Megelőzés és kezelés

        Az évszakok váltakoznak, bizonyos vírusok viszont egész évben támadhatnak. Ilyen az ajakherpesz vírusa is, mely a meleg, napos időben is fertőzhet. Tippjeink segítségével azonban megelőzhető, hogy tönkretegye a nyarat!

        Miért híznak nyáron a gyerekek?

        A hosszú nyári szünetben sokkal nehezebb megoldani a gyerekek étkezését, így könnyebben előfordulhat, hogy az iskolások azt esznek, amit éppen találnak otthon, vagy gyorsételekre költik a zsebpénzüket.

        Kevesebbszer alakul ki daganatos betegség az allergiásoknál

        Mivel az allergia tulajdonképpen az immunrendszer túlzott válasza, így azoknál, akik allergiásak, ritkábban alakul ki daganatos betegség, mivel a fokozott immunválasz a degenerált sejtosztódást is megtámadja.

        Így készülj az első 10 kilométeredre

        A tavasztól őszig terjedő időszak a legalkalmasabb arra, hogy a hobbisportolók nekivágjanak kitűzött céljaik megvalósításának. Aki már lefutotta az 5 km-t, annak logikus célkitűzés a duplázás. Fülöp Tibor, a Sportorvosi Központ sportszakmai igazgatója, laborvezetője szerint egy teljesítménydiagnosztikára építő, alapos edzéstervvel könnyebben elérhető a 10 km, mint gondolnánk.

        Az antibiotikum indokolatlan szedése növelheti az allergia kialakulásának az esélyét

        Az antibiotikumok nagyon sok hasznos bélbaktériumot is elpusztítanak, amiknek a hiánya komoly gondot okoz az emésztőrendszerben. Mivel az immunrendszer egyik központi helye a bélrendszer, a gyerekkorban sokszor felborított bélflóra sok esetben felnőttkorban növeli az allergiás megbetegedések kialakulását.

      • Kérje ingyenes cikkértesítőnket! Amennyiben szeretne azonnali értesítést kapni a témában születő új cikkekről, adja meg az e-mail címét. A szolgáltatásról bármikor leiratkozhat.
      • - A MEGBÍZHATÓ WEBPATIKA