• Sport minden életkorban - Idősebbeknek is!

        Szerző:
        WEBBeteg

        Legyen szó kocogásról, gyaloglásról, kerékpározásról vagy úszásról, a rendszeres edzés segít a fiatalosság és aktivitás megőrzésében. Tapasztalja meg Ön is a sport egészségre gyakorolt jótékony hatását!


        Sport és egészség a WEBBetegen

        Az edzés megkezdése előtt – különösen akkor, ha egészségügyi problémái vannak – orvosi vizsgálatok elvégzése szükséges. Ha egy új sportágat akar kipróbálni, akkor is kérje ki orvosa véleményét! Aki hosszabb-rövidebb ideje rendszeresen edz, ismeri a sport pozitív hatásait.

        A sport erősíti az immunrendszert, valamint a szívet és a keringési rendszert, és javítja a kedélyállapotot. A fogyni vágyók számára további nagy előnye, hogy segítségével könnyebben meg lehet szabadulni a plusz kilóktól, és a normál testsúly könnyebben megtartható. A rendszeresen sportolók esetében a szervezet energiafelhasználása nem csak sport közben, hanem nyugalmi időszakban is fokozódik.

        Hirdetések

        Sport időskorban is!

        Veszélyes lehet a hirtelen kezdett testedzés


        Azoknak az embereknek, akik csupán egyféle mozgásformához - például a televízió távirányítójának felemeléséhez - szoktak hozzá, kellően elővigyázatosnak kell lenniük, ha aktívan edzeni kezdenek. Veszélyes lehet a hirtelen kezdett testedzés>>

        A rendszeres edzés segít időskorban is megőrizni a jó erőnlétet, az aktivitást. A rendszeresen sportoló idős emberek esetében kisebb az elesés kockázata is.

        Edzés terv szerint

        Naponta sportoljon vagy elég hetente egyszer? A legjobb a kettő között:, azaz célszerű hetente háromszor-négyszer, egy-egy nap szünetet közbeiktatatva sportolni. Különösen kezdő- vagy újrakezdő sportolók esetében fontos, hogy fokozatosan kezdjen el edzeni, és ne követeljen magától sokat! A túlerőltetés kerülése természetesen mindenkire vonatkozik, a jól edzettekre is, és számukra is fontos a fokozatosság! Adjon időt a testének, hogy felkészülhessen az új kihívásokra!

        Melyik sport az ideális az Ön számára?

        Ezek a cikkek is érdekelhetik Önt

        Ha krónikus betegségben szenved, feltétlenül kérje ki orvosa véleményét, mielőtt sportolni kezd!  Legjobb, ha felváltva végez kitartó és erősítő gyakorlatokat is. Nyugodtan felejtse el az olyan elterjedt téves elképzeléseket, amilyen például az, hogy erősítő gyakorlatokkal kevesebb kalóriát lehet felhasználni, mint kitartó gyakorlatokkal. Az erősítő gyakorlatok energiamérlege is jelentős – különösen a kezdő sportolók, az idősek és a túlsúlyosak esetében, akik számára az erősítő gyakorlatok kezdetben könnyebben kivitelezhetők a kitartó sportoknál.

        Rengeteg lehetőség van a sportolásra, mindenki megtalálhatja a magához illő sportágat, nem feltétlenül kell a legismertebb, legnépszerűbb sportok (pl. a futás) mellett döntenie!

        (WEBBeteg – B. M.; Forrás: apotheken-umschau.de)

         
        Legutóbb frissült:
        • WEBBeteg.hu
      • Cikkajánló

        Mi az a divertikulózis?

        Dr. Mármarosi István

        Mi utalhat a vastagbél falán kitüremkedő képletek jelenlétére?

        Látászavar, szédülés?

        Dr. Kapocsi Judit

        A kezeletlen vagy rosszul beállított magas vérnyomás szövődményei is lehetnek.

        A sportsérülések kialakulásának mechanizmusa: a tenziós, az overload és a sérülés zóna

        Az emberi test nem felejt. Sem a jót, sem a rosszat. Őrzi az egyes traumák emlékeit, s e nyomok mindegyike gyengébbé, sebezhetőbbé teszi. Az élet során bekövetkező számtalan kisebb-nagyobb sérülés bizony a test idő előtti kifáradásához, öregedéséhez vezet, pedig jellemzően oly könnyen elkerülhető lenne.

        Így készülj az első 10 kilométeredre

        A tavasztól őszig terjedő időszak a legalkalmasabb arra, hogy a hobbisportolók nekivágjanak kitűzött céljaik megvalósításának. Aki már lefutotta az 5 km-t, annak logikus célkitűzés a duplázás. Fülöp Tibor, a Sportorvosi Központ sportszakmai igazgatója, laborvezetője szerint egy teljesítménydiagnosztikára építő, alapos edzéstervvel könnyebben elérhető a 10 km, mint gondolnánk.

        Tanácsok pollenallergiásoknak szabadtéri tevékenységekhez

        A pollenszezon megnehezíti a szabadban való időtöltést a pollenallergiások számára.

        Szarkopénia - Izomerő- és izomtömegvesztés a kor előrehaladtával

        Az USA-ban 2004-ben a társadalombiztosító 16,3 milliárd dollárt költött a csontritkulásos betegek kezelésére, gondozására, de ennél jóval többet költöttek (18,5 milliárd dollár) egy ugyancsak mozgásrendszeri problémára, a szarkopéniára.

        Alvászavarok gyötrik? - Tippek a nyugodt alváshoz

        Elalvás előtt a legtöbben jó éjszakát kívánnak egymásnak, ám e jó kívánság megvalósulása sokak számára csak álom. Felmérések szerint a magyar lakosság 15-30 százaléka szenved valamilyen alvászavartól, és minden második ember találkozott már élete során ezzel a problémával. Az érintettek felénél az alvászavar kezelést igényel.

        Nem minden sport megengedett trombózis után

        A trombózis igen nagy trauma annak, aki versenysportolóként kénytelen volt szembenézni vele. Nemcsak a fájdalom és a gyógyszerek miatt, hanem azért is, mert az addigi életmódjában komoly változások állnak be.

      • Kérje ingyenes cikkértesítőnket! Amennyiben szeretne azonnali értesítést kapni a témában születő új cikkekről, adja meg az e-mail címét. A szolgáltatásról bármikor leiratkozhat.
      • - A MEGBÍZHATÓ WEBPATIKA