• Jó lenne sportolni, de már nincs hozzá kedve?

        Szerző:
        WEBBeteg

        Olykor nehéz megőrizni a motivációt, és lelkesen tovább folytatni az edzést. Adunk néhány tippet, hogy megmaradjon a kedve a sporthoz.


        Sport és egészség a WEBBetegen

        A kezdeti lelkesedés könnyen alábbhagyhat. A munkahelyi stressz, a hétköznapi nehézségek, a kimerültség sokaknak kedvét szegheti, és a sport helyett inkább a pihenést választják. Még ha nem is akarják abbahagyni a rendszeres edzést, mindig csak halogatják a következő alkalmat, míg nem egy idő után azt veszik észre, hogy egyáltalán nem sportolnak. Emiatt sokan szemrehányást tesznek maguknak, és ismét nagy erőbedobással kezdenek el edzeni, és kezdődik elölről az egész folyamat. De van megoldás!

        Hirdetések

        8 tipp, hogy megőrizze lelkesedését:

        Felejtse el a bűntudatot!

        A bűntudat semmire sem jó! Béküljön ki önmagával! Bocsásson meg magának, és legközelebb ne követeljen túl sokat magától, és ne kövesse el ugyanazokat a hibákat!

        Veszélyes lehet a hirtelen kezdett testedzés

        Azoknak az embereknek, akik csupán egyféle mozgásformához - például a televízió távirányítójának felemeléséhez - szoktak hozzá, kellően elővigyázatosnak kell lenniük, ha aktívan edzeni kezdenek. Veszélyes lehet a hirtelen kezdett testedzés>>

        21 nap a mérföldkő

        Ha három héten keresztül heti rendszerességgel edz, a sport mindennapjai részévé, „megszokássá” válik, és kevésbé valószínű, hogy később lemond majd róla.

        Legyen öröm a sport!

        Ha a célja csupán annyi, hogy leadjon két kilót, vagy feszes hasizmokra tegyen szert, a motiváció könnyen alábbhagyhat. Ne azzal foglalkozzon, hogy melyik sport ideális a fogyáshoz, vagy melyik az a sport, amelyik formálja a combot! A lényeg, hogy örömét lelje a mozgásban, így nem érzi majd kényszernek a sportot.

        Legyen rugalmas!

        Ha például fitneszterembe vagy táncstúdióba akar járni, és az Önnek megfelelő időpontban már nincs hely, vagy nem tartanak órákat, ne adja fel! Legyen rugalmas, lift helyett használja a lépcsőt, és otthon is tornázhat, ha van kedve, akár zenére is. Ne szegje kedvét, ha nem jöttek be a számításai, ne adja fel, és ne meneküljön az édességekhez!

        TV-nézés és internetezés helyett mozogjon!

        A tv és az internet igazi időrablók! Arról nem is beszélve, hogy sokan a média hatására egészségtelen fogyókúrába kezdenek. Ezt elkerülendő, tv és internet helyett inkább sportoljon, sétáljon, mégpedig azért, hogy egészséges legyen és maradjon, ne törekedjen az egészségtelen soványság elérésére!

        Legyen elnéző!

        Ne legyen magához túl szigorú! Természetesen egy kis önfegyelem nem árt, hogy könnyebben elérje célját. Koncentráljon a kitűzött célra, ne rágódjon, hanem a pozitív eredményeket tartsa szem előtt, ne az esetleges hibákat! Ha békében van önmagával, akkor minden simábban megy!

        Keressen partnert, akivel együtt sportolhat!

        Együtt könnyebb motiváltnak maradni, és így a sport még jobb szórakozás lehet!

        Ezek a cikkek is érdekelhetik Önt

        Ne csüggedjen!

        Ne szegje kedvét, ha valami nem úgy alakul, ahogy Ön szeretné! Semmi veszítenivalója nincs, a sporttal csak nyerhet! Ha kezdetben nehézségekbe ütközött, gondoljon arra, hogy rendszeres edzéssel egyre könnyebb lesz. Ne hagyja, hogy mások sportteljesítménye elvegye a kedvét, inkább ezt is fordítsa a maga javára, legyen ez is inspiráció! Ne akarja túlszárnyalni az élsportolókat! Ön döntheti el, hogy mi a jó Önnek és mikor és mennyit sportol.

        (WEBBeteg – B. M.; Forrás: active-life.com)

        Legutóbb frissült:
        • WEBBeteg.hu
      • Cikkajánló

        Gasztroparézis

        Dr. Felszeghy Enikő

        Az étkezési szokások megváltoztatása mellett milyen kezelés jöhet szóba?

        Kiurgó pulzus

        Kardioközpont

        Mindenképpen utána kell járni, milyen oka lehet a jelenségnek, majd kezelni.

        A sportsérülések kialakulásának mechanizmusa: a tenziós, az overload és a sérülés zóna

        Az emberi test nem felejt. Sem a jót, sem a rosszat. Őrzi az egyes traumák emlékeit, s e nyomok mindegyike gyengébbé, sebezhetőbbé teszi. Az élet során bekövetkező számtalan kisebb-nagyobb sérülés bizony a test idő előtti kifáradásához, öregedéséhez vezet, pedig jellemzően oly könnyen elkerülhető lenne.

        Így készülj az első 10 kilométeredre

        A tavasztól őszig terjedő időszak a legalkalmasabb arra, hogy a hobbisportolók nekivágjanak kitűzött céljaik megvalósításának. Aki már lefutotta az 5 km-t, annak logikus célkitűzés a duplázás. Fülöp Tibor, a Sportorvosi Központ sportszakmai igazgatója, laborvezetője szerint egy teljesítménydiagnosztikára építő, alapos edzéstervvel könnyebben elérhető a 10 km, mint gondolnánk.

        Tanácsok pollenallergiásoknak szabadtéri tevékenységekhez

        A pollenszezon megnehezíti a szabadban való időtöltést a pollenallergiások számára.

        Alvászavarok gyötrik? - Tippek a nyugodt alváshoz

        Elalvás előtt a legtöbben jó éjszakát kívánnak egymásnak, ám e jó kívánság megvalósulása sokak számára csak álom. Felmérések szerint a magyar lakosság 15-30 százaléka szenved valamilyen alvászavartól, és minden második ember találkozott már élete során ezzel a problémával. Az érintettek felénél az alvászavar kezelést igényel.

        Nem minden sport megengedett trombózis után

        A trombózis igen nagy trauma annak, aki versenysportolóként kénytelen volt szembenézni vele. Nemcsak a fájdalom és a gyógyszerek miatt, hanem azért is, mert az addigi életmódjában komoly változások állnak be.

        Az életmódváltást csoportosan könnyebb elkezdeni

        Az életmódváltás nemcsak lemondásokkal jár, de új szokásokkal is. Egyedül egy kicsit tanácstalan az ember, hiszen új alapanyagokat, új recepteket kell megtanulnia. Az étkezési szokás mellett a bevásárlási szokáson is változtatni kell, vagy éppen a mozgást kell becsempészni a napi rutinba. Ezeket a változásokat szakemberi segítséggel lényegesen könnyebb meglépni.

      • Kérje ingyenes cikkértesítőnket! Amennyiben szeretne azonnali értesítést kapni a témában születő új cikkekről, adja meg az e-mail címét. A szolgáltatásról bármikor leiratkozhat.
      • - A MEGBÍZHATÓ WEBPATIKA