• Ideális táplálkozás szabadidős sportolóknak - II. rész

        Szerző:
        WEBBeteg

        Mikor és mit érdemes enni edzés után? Mire kell figyelnie annak, aki azért sportol, mert fogyni szeretne? Cikkünkből megtudhatja a válaszokat.


        Sport és egészség a WEBBetegen

        Étkezés edzés után

        Az edzés befejezése után egy-két órával célszerű időzíteni a következő nagyobb étkezést. Az étel könnyen emészthető szénhidrátokból, kevés fehérjéből és némi zsírból álljon (pl. sütőben sült burgonya, túró, csőben sült zöldségek, édes főétel).

        Ideális táplálkozás szabadidős sportolóknak – I. rész


        A sportolók számára nélkülözhetetlenek a szénhidrátok, fehérjék, tápanyagok, vitaminok és ásványi anyagok. De milyen élelmi forrásból mihez és mekkora mennyiségben juthat hozzá a szervezetük? Mit célszerű edzés előtt és mit inkább utána fogyasztani? Cikksorozatunkban ezekre a kérdésekre kaphat választ. Ideális táplálkozás szabadidős sportolóknak – I. rész>>

        Táplálékkiegészítők: Szükségesek vagy sem?

        Vitaminhiány egészséges táplálkozás mellett viszonylag ritkán fordul elő. Magnéziumhiány viszont a sportolóknál meglehetősen gyakori probléma. Táplálékkiegészítők szedése magnéziumhiány, illetve más hiánybetegségek esetén az orvos előírására szedhető.

        Fehérjék és izomépítés

        Az izmok főként fehérjékből állnak. Ha erősebb izmokat szeretne, nem az a jó megoldás, ha egy steakkel több kerül a tányérra, a szervezet ugyanis sokkal jobban tudja hasznosítani az olyan fehérjekombinációkat, amit például egy olyan ételből nyer, aminek 65 százalékát burgonya, 35 százalékát pedig tojás teszi ki. Értékes növényi fehérjeforrást jelentenek a hüvelyesek és a gabonafélék.

        Az erősítő sportokat űzők számára fontosabb, hogy a megfelelő és egészséges szénhidrátbevitelre odafigyeljenek.

        Hirdetések

        Ezek a cikkek is érdekelhetik Önt

        A sporttal fogyni is!?

        Sokan azért sportolnak, hogy fogyjanak. Rájuk részben más szabályok vonatkoznak. Egy óra edzés alatt sportágtól és intenzitástól függően 200-800 kilokalória fogy el. Annak, aki kontrollálni akarja a testsúlyát, főleg a köztes étkezésekkel kell óvatosnak lennie. A sortolóknak egyébként ajánlott szénhidrátban gazdag táplálkozás sem célravezető a fogyni vágyók esetében. A szénhidrátokban gazdag kenyér és gyümölcsök serkentik az inzulinelválasztást, az inzulin pedig gátolja a zsírok lebontását. Hamar ismét éhségérzet alakul ki, a vércukorszint leesik. Ezek helyett edzés előtt fehérjedús ételt fogyasszon, például túrót, ez kevésbé van hatással az inzulinelválasztásra. Edzés után sem tanácsos gyorsan hasznosuló szénhidrátokat fogyasztani, mivel, ha az izmok nem jutnak tápanyagokhoz a szénhidrátokból, akkor a zsírok lebontásából nyernek energiát. Edzés után a legjobb egy-két órán át nem enni semmit, a folyadékot és elektrolitokat viszont természetesen a fogyni vágyóknak is pótolni kell!

        Lábszárgörcs: Mi okozza, mit tehet ellene?


        Mi a teendő lábszárgörcs estén? A lábszárgörcs többnyire a sportolók, a nők, a kismamák és az idősek problémája. Sokszor éjszaka alakul ki, és megzavarja a nyugodt alvást. Lábszárgörcs: Mi okozza, mit tehet ellene?>>

        (WEBBeteg – B. M.; forrás: apotheken-umschau.de)

        Legutóbb frissült:
        • WEBBeteg.hu
      • Cikkajánló

        Fiatalkori mellrák

        Tóth András

        Szűcs Adriána modellel beszélgettünk, aki 16 kemoterápián van túl.

        Mi az a divertikulózis?

        Dr. Mármarosi István

        Mi utalhat a vastagbél falán kitüremkedő képletek jelenlétére?

        A sportsérülések kialakulásának mechanizmusa: a tenziós, az overload és a sérülés zóna

        Az emberi test nem felejt. Sem a jót, sem a rosszat. Őrzi az egyes traumák emlékeit, s e nyomok mindegyike gyengébbé, sebezhetőbbé teszi. Az élet során bekövetkező számtalan kisebb-nagyobb sérülés bizony a test idő előtti kifáradásához, öregedéséhez vezet, pedig jellemzően oly könnyen elkerülhető lenne.

        Sokan összekeverik az ételallergiát az ételintoleranciával

        Alapvető különbség a két betegség között, hogy az ételallergia kialakulásában minden esetben az immunrendszernek van szerepe. Az ételintolerancia viszont az emésztőrendszer betegsége. Itt általában enzimhiány van a háttérben. A tüneteket az emésztőrendszer váltja ki, immunológiai eltérés nélkül.

        Táplálkozási trendek: holnap és ma

        A táplálkozás életünk egyik dinamikusan változó területe. Szinte naponta jelenik meg egy-egy új étrendi irányzat vagy új élelmiszer az üzletek polcain.

        A szelénhiány négy tünete

        Tudjuk, hogy a világon több terület is szelénhiányos. Tudjuk, hogy Magyarország nagy része is ebbe a kategóriába tartozik. Azonban honnan tudhatjuk azt, hogy nekünk szelénhiányunk van és szelénpótlásra lenne szükségünk?

        Néhány gondolat a fűszerekről

        A fűszerek amellett, hogy ételízesítésre szolgálnak, a megfelelő emésztéshez is hozzájárulnak. Meghozzák az étvágyat, serkentik a nyál és a bélnedvek termelődését, ezzel elősegítve a tökéletesebb emésztést és felszívódást.

        Így készülj az első 10 kilométeredre

        A tavasztól őszig terjedő időszak a legalkalmasabb arra, hogy a hobbisportolók nekivágjanak kitűzött céljaik megvalósításának. Aki már lefutotta az 5 km-t, annak logikus célkitűzés a duplázás. Fülöp Tibor, a Sportorvosi Központ sportszakmai igazgatója, laborvezetője szerint egy teljesítménydiagnosztikára építő, alapos edzéstervvel könnyebben elérhető a 10 km, mint gondolnánk.

      • Kérje ingyenes cikkértesítőnket! Amennyiben szeretne azonnali értesítést kapni a témában születő új cikkekről, adja meg az e-mail címét. A szolgáltatásról bármikor leiratkozhat.
      • - A MEGBÍZHATÓ WEBPATIKA